Vi som nätdejtar del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gav HP en andra chans men har återigen "tröttnat" på den...

Har å andra sidan just insett att jag ändå inte direkt har tid med "dejting" just nu...
Har rest utomlands i både jan, feb och mars och nu kommer tävlingar de helger jag inte jobbar... (som hästskötare då jag inte tävlar själv) Så nej nu "hoppar jag av" nätdejtandet... Igen ;)
 
Uppdatering från mig! Polisen som jag träffade två gånger var jättetrevlig men verkade komma på efter det att han har barn.
Och kombinationen av att han dels inte berättade det och dels när han gjort det försökte förminska det fick mig att tappa intresset.
Vi träffades ändå från 15-02 andra dejten, inte så att det inte fanns tid att nämna det.

Imorgon ska jag ut och dricka öl med en långhårig kille som sjunger i metalband och pluggar t ingenjör. Sån otippad kombo så jag blev nyfiken!

För min del är det badoo som gäller!
 
Fick precis detta mail av en kille som jag pratar med på en nätdejtingsida:
"Om du är i stallet varje dag, hinner du med att träffa en kille då? Och längre fram ett förhållande?" :banghead::banghead::banghead:

Nej, jag har inte svarat honom än.
Jag har både häst - utan medryttare - och förhållande, och jag förstår hans undran.
 
Lite uppdatering från mig då: jag har bestämt mig för att lägga allt vad dejting och relationer är på hyllan. Det blev inga gnistor mellan mig och tennisspelaren så det fick rinna ut i sanden. Och känner mig allmänt less på att försöka vara öppen och ge av mig själv och satsa och sen få ganska lite, om ens något, tillbaka.
 
Jag är lite kluven angående frågan han ställde (om jag hinner med att träffa någon), och har funderat konstant på den frågan. De jag har träffat tidigare har antingen varit helt okej med att jag har hästar medan någon har klagat efter första dejten, "hur länge tänker du vara i stallet idag då?" eller "du har ju aldrig tid att träffas för du har häst".

Jag hade absolut inte tänkt göra mig av med min häst bara för att skaffa pojkvän. Däremot så behöver jag inte rida långritter på 2-3 timmar varje dag (inte för att jag gör det nu heller) om det skulle vara så, och jag står i bästa stallet tillsammans med ett riktigt bra gäng som gärna tar min häst en helg eller vecka om jag skulle åka bort.

Som jag har förstått det så jobbar han själv med djur (dock inte hästar), vi bor ca 23 mil från varandra. Det kommer ju bli tufft OM vi skulle inleda ett förhållande men det kanske går, vem vet? Jag vill ju träffa någon men samtidigt tänker jag inte sluta med hästarna.

(detta blev långt och knasigt, oh well..)
 
Jag är lite kluven angående frågan han ställde (om jag hinner med att träffa någon), och har funderat konstant på den frågan. De jag har träffat tidigare har antingen varit helt okej med att jag har hästar medan någon har klagat efter första dejten, "hur länge tänker du vara i stallet idag då?" eller "du har ju aldrig tid att träffas för du har häst".

Jag hade absolut inte tänkt göra mig av med min häst bara för att skaffa pojkvän. Däremot så behöver jag inte rida långritter på 2-3 timmar varje dag (inte för att jag gör det nu heller) om det skulle vara så, och jag står i bästa stallet tillsammans med ett riktigt bra gäng som gärna tar min häst en helg eller vecka om jag skulle åka bort.

Som jag har förstått det så jobbar han själv med djur (dock inte hästar), vi bor ca 23 mil från varandra. Det kommer ju bli tufft OM vi skulle inleda ett förhållande men det kanske går, vem vet? Jag vill ju träffa någon men samtidigt tänker jag inte sluta med hästarna.

(detta blev långt och knasigt, oh well..)

När jag kommenterade det, tänkte jag inte heller på att du (eller jag) skulle sluta rida eller sälja våra hästar.

Men jag tycker att frågan är väldigt befogad. Och jag tycker att dina attityder här i tråden, när det gäller den frågan, faktiskt visar att du inte riktigt är redo att resonera kring de praktiska komplikationer och möjligheter som livet med hästarna innebär. Först gjorde du en massa dunka-huvudet-i-väggen, och nu skriver du att inte tänker sluta med hästarna.

Nej, det tycker inte jag heller att du ska göra.

Men kan du resonera om hästarna, livet, hur man ska leva, vad som är möjligt och vad som inte är möjligt med en annan människa? Min partner är "helt okej" med att jag har häst, men det innebär inte att vi aldrig har pratat om hur våra liv, där jag har min häst, kan se ut. Och vi vet båda två mycket väl vilka fördelar och nackdelar mitt hästeri för med sig.
 
Men kan du resonera om hästarna, livet, hur man ska leva, vad som är möjligt och vad som inte är möjligt med en annan människa? Min partner är "helt okej" med att jag har häst, men det innebär inte att vi aldrig har pratat om hur våra liv, där jag har min häst, kan se ut. Och vi vet båda två mycket väl vilka fördelar och nackdelar mitt hästeri för med sig.

Nu har jag tyvärr ingen häst eftersom det inte fungerar att lägga en massa tid på jobbet, ha familj OCH häst. Men jag känner igen mig i ditt resonemang med skillnaden att man byter ut hästeriet mot jobbet.

I mitt fall resonerade vi inte särskilt mycket kring mitt intresse för jobbet när vi träffades, utan det var en upptäckt som min partner gjorde. Han visste förvisso att jag älskade mitt jobb, men kanske förstod han inte riktigt hur viktigt det var för mig. Då, på den tiden hade jag också häst och kontentan var att vi i princip bara umgicks sent på kvällen.

Nu har jag kompromissat en hel del för att vår relation kall fungera men jobbet är ofta trätoämnet. Efter så många år så känner vi varandra så väl att dessa resonemang nästan känns löjliga, men jag funderar ibland på om det inte hade varit bättre att från början kommit överens.

Att nätdejta måste vara en bra utgångspunkt för att hitta det man söker - förutsatt att båda parter är ärliga med sina tankar/prioriteringar.
 
Mitt ex ex som jag inte haft kontakt med alls på 23 år hörde plötsligt av sig på fejan och ville träffas. Det var en märklig upplevelse. Rösten var densamma men skalet annorlunda. Och nu skriver han dagligen till mig om hur han älskar mig o.s.v. Han är lyckligt gift säjer han,och frun är extremt svartsjuk. Ja, jag blir glad över hans uppskattning och försöker tappert att inte bygga luftslott. Annars går datingen uselt, jag lyckas inte ens få tag i en kk.
 
Mitt ex ex som jag inte haft kontakt med alls på 23 år hörde plötsligt av sig på fejan och ville träffas. Det var en märklig upplevelse. Rösten var densamma men skalet annorlunda. Och nu skriver han dagligen till mig om hur han älskar mig o.s.v. Han är lyckligt gift säjer han,och frun är extremt svartsjuk. Ja, jag blir glad över hans uppskattning och försöker tappert att inte bygga luftslott. Annars går datingen uselt, jag lyckas inte ens få tag i en kk.
Låter ju väldigt märkligt att han både är lyckligt gift med en annan kvinna och ändå fortfarande älskar dig efter ingen som helst kontakt på 23 år. :confused:
 
Jag vet ;-) ytterst märkligt. Men i brist på annat så är jag ett lätt offer. Han visste inte att jag var singel när han skrev till mig. Det fick han veta senare.
 
Mitt ex ex som jag inte haft kontakt med alls på 23 år hörde plötsligt av sig på fejan och ville träffas. Det var en märklig upplevelse. Rösten var densamma men skalet annorlunda. Och nu skriver han dagligen till mig om hur han älskar mig o.s.v. Han är lyckligt gift säjer han,och frun är extremt svartsjuk. Ja, jag blir glad över hans uppskattning och försöker tappert att inte bygga luftslott. Annars går datingen uselt, jag lyckas inte ens få tag i en kk.

Låter som en sämre skräckfilm!

Du har gått igenom tuffa grejer (vet inte om det är lugnt nu?) så du kanske skulle hålla dig undan denna mannen även om din sargade själ skriker efter bekräftelse och uppmärksamhet.

Var rädd om dig.
 
Jag blev förstås bränd. Det var bara ett luftslott förstås. Men det var kul och bra för mitt självförtroende så länge som det varade.
 
Sitter här och söker på en nätdejtingsida igen. Har fått meddelanden men för att läsa dem måste jag bli medlem och kortaste bindningstid är ett halvår. Kostnad ca 3500:- ...Ska jag våga försöka igen eller kommer jag att bara slösa bort pengarna igen...
 
Sitter här och söker på en nätdejtingsida igen. Har fått meddelanden men för att läsa dem måste jag bli medlem och kortaste bindningstid är ett halvår. Kostnad ca 3500:- ...Ska jag våga försöka igen eller kommer jag att bara slösa bort pengarna igen...
Testa twoo.com, jag är 100% säker på att det finns i Tyskland och jag tror det är billigare.
 
Råkade ut för en riktigt desperat man...först var han gullig och verkade rar, men sen blev han tokdesperat och bombade mig med mess...Fattar inte folk hur avtändande desperation är?

Så jag försökte på ett snällt sätt tack för intresset. Nu vill jag inte besöka sidan offentligt, mannen är online jämt har jag sett. Jag drog en nödlögn om att onlinedating kanske var fel för min del. Han var så väldigt desperat. Och andra som inte tar upprepade nej?
 
Råkade ut för en riktigt desperat man...först var han gullig och verkade rar, men sen blev han tokdesperat och bombade mig med mess...Fattar inte folk hur avtändande desperation är?

Så jag försökte på ett snällt sätt tack för intresset. Nu vill jag inte besöka sidan offentligt, mannen är online jämt har jag sett. Jag drog en nödlögn om att onlinedating kanske var fel för min del. Han var så väldigt desperat. Och andra som inte tar upprepade nej?
Blockera?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 177
Senast: gullviva
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
447
· Visningar
22 510
Senast: Enya
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
40
· Visningar
873
Senast: Lilla
·
Kultur Nu frågar jag allvetande Buke igen. Har fått en låt på hjärnan, har hört den några gånger senaste tiden men kan inte hitta den i...
Svar
5
· Visningar
360
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp