Vi som nätdejtar del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg ngn i tråden här som tog upp Badoo, hade inget att göra så jag knåpade ihop en profil...men. Hur är det tänkt att den siten fungerar egentligen. Har en drös som tydligen gillar mig o har sagt ja (vad nu det betyder)...en mindre drös..mer en liten skock som står som profilbesökare, men ingen som har skrivit något. Är det tänkt att man skall överfalla de som sagt ja (vad det nu betydde)?? Inte riktigt min stil;0)
Jag gör så att jag går in på "de här gillar dej" och där kan du då sätta ja eller nej på de som sagt JA på dej.. Då minskar antalet rätt snabbt... Sen när bägge sagt JA kan man börja chatta me dom... Enklast tycker jag ... Som sagt bara vart in 2 ggr och förstår inte heller riktigt "allt" där. Har inte vart in på 3-4 dagar men så har jag några stycken redan på kik som jag pratar med och tänker lite "kollar vad som händer här" innan jag börjar prata med ännu fler...
 
Ursäkta mig, men är du verkligen säker på att de ens existerar? (Hur ofta ser du sådana i det vanliga livet? Varför skulle de vara vanligare på nätet?)

Nu har jag ingen aning om hur @Dresden definierar "nya, lagom, spännande killar?" eller hur henoms vardagsliv ser ut men personligen så stöter jag på sådana män i stort sett dagligen i mitt jobb (inte som kollegor och inte i någon position att ens tänka på det mer än "om jag träffat denna man privat hade jag funnit honom attraktiv, intressant och spännande"). Så i mitt fall är jag verkligen säker på att de existerar men i "vanliga livet", dvs i min vardag, har jag mycket få möjligheter att stöta på dem. Huruvida jag kan stöta på liknande personer på nätet är jag erfarenhetsbaserat dock också tveksam till ;)
 
Ursäkta mig, men är du verkligen säker på att de ens existerar? (Hur ofta ser du sådana i det vanliga livet? Varför skulle de vara vanligare på nätet?)
"nya, lagom, spännande" - sådana kvinnor ser jag stup i ett. Män också.

Vad får dig att bli så pessimistisk om människor??
 
Så träffat den där som va vettig från Badoo ... Träffades lite snabbt i ett köpcentre och nu är han på väg hit... Ska bli intressant å se vad de här kan leda till ;) Inga fjärilar eller så ... men han är verkligen vettig och sååå...
 
Men, hur hittar man nytt folk då? Vart annonserar man för att hitta de där nya, lagom, spännande killarna?

Jag bara provade mig fram mellan de olika sajterna. Vet inte hur många om ens någon du har kollat på, men jag upplevde att på flera sajter var det i princip samma folket så näpp...då blev det varken nytt eller spännande. Så det var bara att gå igenom sajterna och testa att ta kontakt efter kontakt.
Många sajter var absolut inget för mig. Mötesplatsen funkade bra bortsett från att den var dyr och hade dålig tillströmning av singlar. Men att vara medlem ett kort tag var ok och gav mig iaf en god vän. Happy panncake är ju gratis och hade betydligt större omsättning på folk.
Där hittade efter ett tag jag min drömman :love:
Lustigt nog fanns han inte så långt bort. Och våra kretsar hade tom nuddat varandra lite.

Klart det finns spännande och nya människor. Över allt. Bara man är öppensinnig att släppa in nya intryck. Ragga på :)
 
Jag tycker att ni är så modiga allihopa!!!!
Jag tänkte att jag skulle vara lika modig men det gick visst inte så bra.
Varför ska dom veta så mycket så snabbt? Varför frågar dom så mycket, kan dom inte berätta lite om sig själva? Bara prata? Varför är dom så lättstötta? Varför förstår dom inte att man inte vill lämna ut namn, personnummer, fullständig adress, telefonnummer, skonummer/ You name it det första man gör? Känner män aldrig sig utsatta?
 
Jag tycker att ni är så modiga allihopa!!!!
Jag tänkte att jag skulle vara lika modig men det gick visst inte så bra.
Varför ska dom veta så mycket så snabbt? Varför frågar dom så mycket, kan dom inte berätta lite om sig själva? Bara prata? Varför är dom så lättstötta? Varför förstår dom inte att man inte vill lämna ut namn, personnummer, fullständig adress, telefonnummer, skonummer/ You name it det första man gör? Känner män aldrig sig utsatta?

Du...sådär kände jag också i början. Vet inte hur många gånger jag pausade och tom tog bort konton. Tyckte många var för på. Kände mig trängd. Ville inte få igång något som spann för fort. Tyckte att flera frågor var direkt obehagliga. Jag var misstänksam mot typ...alla.

Sen försökte jag tänka om.
Någon stans måste jag börja lita på folk. Klart jag skulle vara försiktig. Men inte skygg. Jag kände att jag måste försöka ha roligt med mailandet för att kunna se positivt öht på dejting.
Sen såg jag över min profil. Förtydligade mycket noga hur jag ville kontakt skulle se ut och ev träff och dejtande. De som inte verkade läskunnig och inte respekterade det jag skrivit blockade jag bara. Jag tog kommandot över hur jag ville ha det.
Ju tydligare jag blev i profilen desto mindre svar fick jag för visso. Men mer rätt svar! Och flera tyckte om min profil och ansåg den genomtänkt ist för desperat. Sen fanns det givetvis en och annan som tyckte jag verkade krävande och dominant men de sket jag i.
Sen tyckte jag det var en träningssak. Desto fler jag skrev och hade kontakt med, mestadels väldigt ytligt bara, vi sågs aldrig ens....desto lättare blev det.
Jag bara ut mitt telenr 2 ggr. Den ena blev min vän och den andra min sambo. Endast en ringde jag upp som gav ut sitt nr.
Jag skrev i min profil: Jag kommer inte lämna ut mitt nummer om du frågar, adda dig på fb och går vi på en dejt är det bara för att ta en titt på varandra för att se om vi är tillräckligt intressanta för en fortsatt kontakt.
Det funkade faktiskt rätt bra :)

Ge inte upp än!!:up:
 
Jag känner mig som en fjäril uppnålad på en bit kartong...
En kille skrev genast "Vad kul, vi kanske är grannar" (jättekul... inte... vem är du?)
Kan man vara med på HP och endast ange län? Känns inte helt bra att lämna ut (den lilla skit-)hålan man bor i.

Jag håller med om att man måste börja lita lite på folk. Eller kanske på sin egen förmåga att hitta rätt. Men det är så svårt när man inte har dom vanliga kriterierna att gå efter, som kroppsspråk, tonfall osv. Då blir det så himla känsligt med minsta lilla tonfel i ordval. För att inte tala om att många verkar tappa folkvettet när dom kan gömma sig bakom en skärm.

Jag ska försöka satsa på dina råd :)
Men först måste jag nog ta en paus och hämta mig lite
 
Förresten kommer du ihåg vad du skrev att du sökte? Jag skrev Seriöst förhållande men börjar fundera på om Vänskap är bättre med tanke på hur på somliga är.

Eller är Vänskap täckord för KK? Funderar....
 
Jag känner mig som en fjäril uppnålad på en bit kartong...
En kille skrev genast "Vad kul, vi kanske är grannar" (jättekul... inte... vem är du?)
Kan man vara med på HP och endast ange län? Känns inte helt bra att lämna ut (den lilla skit-)hålan man bor i.

Jag håller med om att man måste börja lita lite på folk. Eller kanske på sin egen förmåga att hitta rätt. Men det är så svårt när man inte har dom vanliga kriterierna att gå efter, som kroppsspråk, tonfall osv. Då blir det så himla känsligt med minsta lilla tonfel i ordval. För att inte tala om att många verkar tappa folkvettet när dom kan gömma sig bakom en skärm.

Jag ska försöka satsa på dina råd :)
Men först måste jag nog ta en paus och hämta mig lite
När jag bodde i liten stad skrev jag att jag bodde i en stad som låg två mil bort som var betydligt större.
 
När jag bodde i liten stad skrev jag att jag bodde i en stad som låg två mil bort som var betydligt större.
Fungerade det? Vad det någon som reagerade sen på att du inte skrivit rätt stad från början?
Dom som med en gång ska veta mer exakt var man bor kanske man ska låta sålla bort sig själva...
 
Jag känner mig som en fjäril uppnålad på en bit kartong...
En kille skrev genast "Vad kul, vi kanske är grannar" (jättekul... inte... vem är du?)
Kan man vara med på HP och endast ange län? Känns inte helt bra att lämna ut (den lilla skit-)hålan man bor i.

Jag håller med om att man måste börja lita lite på folk. Eller kanske på sin egen förmåga att hitta rätt. Men det är så svårt när man inte har dom vanliga kriterierna att gå efter, som kroppsspråk, tonfall osv. Då blir det så himla känsligt med minsta lilla tonfel i ordval. För att inte tala om att många verkar tappa folkvettet när dom kan gömma sig bakom en skärm.

Jag ska försöka satsa på dina råd :)
Men först måste jag nog ta en paus och hämta mig lite

Jag har aldrig uppgett min riktiga bostadsort utan skrivigt i en större ort som ligger 3 mil ifrån mig. Orten där jag bor är pytteliten. Skulle bli lätt att känna igen mig eller hitta mig där ifall ifall.....
Men jag ville inte låssas bo för långt bort heller för trots allt så spelar ju avståndet roll för väldigt många för att man ska kunna få till ett dejtande. Sen gynnade det mig mer att skriva den större orten då många inte kände till den lilla håla jag egentligen bor i och därför aldrig brydde sig om att kolla in singlarna där.
 
Förresten kommer du ihåg vad du skrev att du sökte? Jag skrev Seriöst förhållande men börjar fundera på om Vänskap är bättre med tanke på hur på somliga är.

Eller är Vänskap täckord för KK? Funderar....

Jag skrev seriöst förhållande.
Jag skrev också att jag INTE var ute efter flirt, tillfälliga förbindelser eller var intresserad av brevväxla med bekräftelsesökande och skrev någon sån ändå svarade jag bara inte. Sen skrev jag nått i stil att jag sökte en seriös tvåsamhet och den började med att vi lärde känna varandra i lugn och ro utan hypade förväntningar.
Resten rörande sånt kom sig naturligt att man diskuterade medans man mailade.
 
@Tass Det var aldrig någon som tog illa upp när jag förklarade varför jag uppgett en annan bostadsort. Jag sa som det var...att jag inte kände mig bekväm med att skriva ut min riktig ifall fel kille svarade. De tyckte alla att det lät sunt.
 
Jag skrev seriöst förhållande.
Jag skrev också att jag INTE var ute efter flirt, tillfälliga förbindelser eller var intresserad av brevväxla med bekräftelsesökande och skrev någon sån ändå svarade jag bara inte. Sen skrev jag nått i stil att jag sökte en seriös tvåsamhet och den började med att vi lärde känna varandra i lugn och ro utan hypade förväntningar.
Resten rörande sånt kom sig naturligt att man diskuterade medans man mailade.
Tack! Massor med bra råd!
 
Fick precis detta mail av en kille som jag pratar med på en nätdejtingsida:
"Om du är i stallet varje dag, hinner du med att träffa en kille då? Och längre fram ett förhållande?" :banghead::banghead::banghead:

Nej, jag har inte svarat honom än.
 
Ja, så tänker jag också faktiskt. Jättebra att han frågar, för honom är det kanske viktigt att man har tid för varandra på ett sätt som en tidskrävande hobby (som dessutom inkluderar levande djur som man inte bara kan strunta i) innebär att man inte klarar.
Sen är han kanske inte rätt person för dig elfi, men det är ju en annan sak.

Hellre få frågan än att personen förutsätter att man "slutar med sånt där strunt" när man skaffat ett förhållande, som vissa verkar göra...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 177
Senast: gullviva
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
447
· Visningar
22 510
Senast: Enya
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
40
· Visningar
873
Senast: Lilla
·
Kultur Nu frågar jag allvetande Buke igen. Har fått en låt på hjärnan, har hört den några gånger senaste tiden men kan inte hitta den i...
Svar
5
· Visningar
360
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp