Vi som nätdejtar del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Fairwind Är du 25 och vill kalla de du dejtat för tanter (alt. damer/kvinnor)? Eller är du i ditt sinne 25?

Jag undrar bara.

Jag skrev:
Jag t ex är inte en dag äldre än 25 , =kille? I sinnet alltså. ( Inte undra på att man blir lite
förvirrad när man ser sig själv i spegeln)


Det var alltså ett dåligt försök av Mig att försöka skämta till det, ber om ursäkt.

Jag är i sinnet fortfarande 25 år.

Men spegelbilden av mig ser betydligt äldre ut.
 
Senast ändrad:
Jag är i sinnet fortfarande 25 år.

Men spegelbilden av mig ser betydligt äldre ut.

Detta fascinerar mig - som fenomen.

De flesta jag känner är betydligt bättre upplagor av sig själv än de var som 25-åringar. De är klokare, erfarnare och bättre på de flesta vis.

Varför man kan vilja/tycka sigvara 25 närman är betydligt äldre kan jag inte begripa.
Jag var inte den smartaste som 25-åring. Även om jag själv nog tyckte jag var rätt briljant....:angel: Nog har jag mognat och blivit en bättre person än jag var då.
 
Detta fascinerar mig - som fenomen.

De flesta jag känner är betydligt bättre upplagor av sig själv än de var som 25-åringar. De är klokare, erfarnare och bättre på de flesta vis.

Varför man kan vilja/tycka sigvara 25 närman är betydligt äldre kan jag inte begripa.
Jag var inte den smartaste som 25-åring. Även om jag själv nog tyckte jag var rätt briljant....:angel: Nog har jag mognat och blivit en bättre person än jag var då.

Ja precix ,,,
Men alla kanske inte blir mognare och visare bara för att håret börjar bli grått samt den biologiska åldern ökar.
Då är det bra att iaf några av Er "äldre" blir just " En bättre person än de var tidigare"

Jag vet t ex Inte vad jag ska bli när jag blir "stor", så länge får man väl hålla på med det man gör.
Ser heller ingen anledning att sluta med de sysselsättningar jag gjorde när jag var 25 , inte förens fysiken sätter stop iaf

Men en del kompisar som som slutat med t ex Mc (rejs-sport) , dykning ,hängflyg , vindsurfning ,vågsurfing , hästar , dragracing med bil , kampsport ,bågskytte , Just pga av De själva eller deras repektive partner (Dam/Herre Kvinna/Man ) tycker att De är för gamla för att hålla på med sånt.
 
Ja precix ,,,
Men alla kanske inte blir mognare och visare bara för att håret börjar bli grått samt den biologiska åldern ökar.
Då är det bra att iaf några av Er "äldre" blir just " En bättre person än de var tidigare"

Jag vet t ex Inte vad jag ska bli när jag blir "stor", så länge får man väl hålla på med det man gör.
Ser heller ingen anledning att sluta med de sysselsättningar jag gjorde när jag var 25 , inte förens fysiken sätter stop iaf

Men en del kompisar som som slutat med t ex Mc (rejs-sport) , dykning ,hängflyg , vindsurfning ,vågsurfing , hästar , dragracing med bil , kampsport ,bågskytte , Just pga av De själva eller deras repektive partner (Dam/Herre Kvinna/Man ) tycker att De är för gamla för att hålla på med sånt.
Men att det finns människor som är väldigt bekymrade om vad som passar sig i olika åldrar har väl föga att göra med huruvida man idealiserar ungdom?
Det ena är skitnödighet inför normer och "vad ska grannarna säga" och det andra är idealiserande av ungdom, oskuld och oerfarenhet.
 
Men att det finns människor som är väldigt bekymrade om vad som passar sig i olika åldrar har väl föga att göra med huruvida man idealiserar ungdom?
Det ena är skitnödighet inför normer och "vad ska grannarna säga" och det andra är idealiserande av ungdom, oskuld och oerfarenhet.

vad har : idealiserande av ungdom, oskuld och oerfarenhet.
Med att jag känner mig som 25 i sinnet och göra ?

Nog med OT
 
Jag skrev:
Jag t ex är inte en dag äldre än 25 , =kille? I sinnet alltså. ( Inte undra på att man blir lite
förvirrad när man ser sig själv i spegeln)


Det var alltså ett dåligt försök av Mig att försöka skämta till det, ber om ursäkt.

Jag är i sinnet fortfarande 25 år.

Men spegelbilden av mig ser betydligt äldre ut.
Men är det önskvärt verkligen att vara 25 år i sinnet? Vad innebär det egentligen? Är det inte bra att låta ens livserfarenhet komma till uttryck i ens ålder? Jag är medelålders, har fyllt 40, men vad innebär det? Att jag är en gammal stofil med rollator?
 
Men är det önskvärt verkligen att vara 25 år i sinnet? Vad innebär det egentligen? Är det inte bra att låta ens livserfarenhet komma till uttryck i ens ålder? Jag är medelålders, har fyllt 40, men vad innebär det? Att jag är en gammal stofil med rollator?
Exakt

Jag som 55-åring skulle ha ytterst svårt att ha en relation med en 25-åring, just för avsaknaden av mognad och erfarenhet. Att "vara 25 i sinnet" är för mig just att inte vara mogen eller livserfaren.

Det har ingenting med kroppslig status att göra. Varför koppla ihop stofil och rollator över huvud taget.

Hjärnan är det sexigaste på en man ;)
 
Jag hoppas verkligen inte att jag är 25 i sinnet! En medelålders kvinna som beter sig som en 25-åring. Känns rätt... påfrestande.

Däremot hindrar inte mina 48 vårar mig från att göra det jag vill. Vilket delvis är annat än när jag var 25. Då hade jag aldrig ägt en häst, nu känner jag att det nog inte blir någon ny. Det är tio år sedan jag gjorde uppehåll, men det var nog så att jag slutade. Fast det hade inte med åldern att göra utan bristande intresse.

Istället tog jag upp ett gammalt intresse som slumrat sedan tonåren - dykning. 2013 tog jag dykcert och på torsdag far jag till Egypten för ännu en tur på korallreven. Sådant gjorde jag inte när jag var 25.

När jag var i de övre tonåren for Madonna runt på världens popscener i diverse provocerande nummer. Det gör hon fortfarande - men hon var över 40 när hon började rida och skaffade häst.
 
@Fairwind
Du behöver inte be om ursäkt för att jag läser slarvigt.

Men jag är också förundrad över detta fenomen. Det finns massor av män (och kvinnor?) som beskriver sig som själva som "ungdomliga" fastän de är betydligt äldre. Jag kan inte för mitt liv förstå på vad sätt det är positivt att beskriva sig som yngre än vad man är.

Själv tycker det är rätt osmakligt när medelålders män beskriver sig som 10-20 år yngre, och tycker att det är positivt. För mig går tankarna snarare till att personen har stannat i mognad och utveckling, och en sådan person vill i varje fall inte jag dejta.

Dock inte sagt att just du Fairwind tycker det är av positiv aspekt att ha fastnat i 25 års åldern. Men jag är nyfiken, är det enbart på grund av det du redan nämnt som gör att du känner dig yngre, eller finns det fler anledningar? Ändrar sig "sinnesåldern" något ju äldre du blir eller har den fastnat på just 25?
 
Jag hoppas verkligen inte att jag är 25 i sinnet! En medelålders kvinna som beter sig som en 25-åring. Känns rätt... påfrestande.

Däremot hindrar inte mina 48 vårar mig från att göra det jag vill. Vilket delvis är annat än när jag var 25. Då hade jag aldrig ägt en häst, nu känner jag att det nog inte blir någon ny. Det är tio år sedan jag gjorde uppehåll, men det var nog så att jag slutade. Fast det hade inte med åldern att göra utan bristande intresse.

Istället tog jag upp ett gammalt intresse som slumrat sedan tonåren - dykning. 2013 tog jag dykcert och på torsdag far jag till Egypten för ännu en tur på korallreven. Sådant gjorde jag inte när jag var 25.

När jag var i de övre tonåren for Madonna runt på världens popscener i diverse provocerande nummer. Det gör hon fortfarande - men hon var över 40 när hon började rida och skaffade häst.
Jag tror att ungdom förknippas med att vara vild, vågad och vacker typ. Inte ha fastnat i något så pensionärsmässigt som t ex krysstidningar som jag själv nu råkar ha en vurm för. Att inte ha fastnat i livet och vara en stelbent typ på fler än ett sätt. Jag tycker precis som du att det är tvärtom, när jag var 25 var jag livrädd för allting. Men överhuvudtaget är det så ärketöntigt hur vårt samhälle är så extremt ungdomsfixering och då ffa för kvinnor givetvis. När du blir över en viss ålder som kvinna förväntas du vara fattig, bitter, ful och dessutom stelbent. Roligt värre.
 
Jag tror att ungdom förknippas med att vara vild, vågad och vacker typ. Inte ha fastnat i något så pensionärsmässigt som t ex krysstidningar som jag själv nu råkar ha en vurm för. Att inte ha fastnat i livet och vara en stelbent typ på fler än ett sätt. Jag tycker precis som du att det är tvärtom, när jag var 25 var jag livrädd för allting. Men överhuvudtaget är det så ärketöntigt hur vårt samhälle är så extremt ungdomsfixering och då ffa för kvinnor givetvis. När du blir över en viss ålder som kvinna förväntas du vara fattig, bitter, ful och dessutom stelbent. Roligt värre.

Jag håller helt med, det är en så himla tråkig norm även för oss yngre som inte passar in.

Nu har ju inte jag upplevt att vara äldre ännu, det kanske blir bättre, men nu vid 21 så känner jag mig som en pensionär när jag ser bilder från universitetsfesterna på Facebook medan jag pluggar om kvällarna för att kunna åka till stallet tidigt morgonen efter. Upplever inte alls tjusningen med ungdomen och skulle gärna färdas 10 år framåt i tiden där det är ok att föredra soffan och Let's Dance framför kravaller. Som det är nu så känner jag mig bara oerhört tråkig.
 
Apropå det där med ungdomlighet och töntiga epitet:

Jag har en snubbe som skriver till mig ibland och som beskriver sig själv som lammkött. Smaskigt lammkött ibland, t o m :D

... han är tre år äldre än mig.
 
Jag har lagt ner nätdejting (i alla fall för tillfället), men jag tyckte det var rätt provocerande när män i min egen ålder kallade mig för tjej och sig själv för kille. Om jag alls ska ha en manlig partner vill jag ha en man. Det är jag bombsäker på. Andra i samma ålder som jag tycks använda tjej och kille helt oproblematiskt.

Oj då måste jag va enormt provocerande för dej...
Nyss fyllda 41 men jag är INTE kvinna, jag är en tjej. Definitivt ingen dam eller flicka. Utan en tjej.

Skulle aldrig prata om mej själv eller andra kompisar som kvinnor, de är tjejkompisar om jag ska definiera de mer än kompisar. Liksom mina killkompisar är just killar... INTE män.

Och jag ser mej själv som betydligt yngre än "jämnåriga" när jag pratar med såna. så de kallar mej säkert barnslig och omogen, och vet det ni det gör mej inget alls. Att man vill se det som att "jag som är så mycket äldre nu och SMARTARE, skulle aldrig vilja se mej som 25 igen" låter bara nedvärderande... Oavsett det är sant eller inte så tycker jag många (här inne i den här tråden framförallt) visar ett nästan "förakt" för personer under 30. HUR kan de ge kärlek de är ju så omogna och kan inte binda sej. Att vara omogen har kanske i många fall med åldern att göra men i mitt fall är min personlighet att jag inte VILL följa normen, vill inte vara som alla andra. Om det är omoget då skiter jag i. Och i mitt fall är det då betydligt enklare att hitta mer "liktänkande" i de yngre killarna som dessutom har ett utseende som jag gillar (pojkaktiga) "riktiga män" är gubbiga enligt mej både till utseende och personlighet/beteende.
 
Aha, Ni undrar så.
Ingen orsak igentligen.
Det har med mitt "orginal" inlägg , ang kvinnor/damer jag dejtat som deklarerat sin ovilja till sex i allmänhet, tyckte inte "kärring" eller tjej var passande , "tant" kanske skulle kunna vara mer nära?

generellt då:
Kvinnor, damer , tjejer , tant = "utan pip" :)

Män . herrar ,killar gubbar = med "pip"

Det är iaf min uppfattning

frågor på det?

Pip? :confused: Fattar ingenting...
 
Oj då måste jag va enormt provocerande för dej...
Nyss fyllda 41 men jag är INTE kvinna, jag är en tjej. Definitivt ingen dam eller flicka. Utan en tjej.

Skulle aldrig prata om mej själv eller andra kompisar som kvinnor, de är tjejkompisar om jag ska definiera de mer än kompisar. Liksom mina killkompisar är just killar... INTE män.

Och jag ser mej själv som betydligt yngre än "jämnåriga" när jag pratar med såna. så de kallar mej säkert barnslig och omogen, och vet det ni det gör mej inget alls. Att man vill se det som att "jag som är så mycket äldre nu och SMARTARE, skulle aldrig vilja se mej som 25 igen" låter bara nedvärderande... Oavsett det är sant eller inte så tycker jag många (här inne i den här tråden framförallt) visar ett nästan "förakt" för personer under 30. HUR kan de ge kärlek de är ju så omogna och kan inte binda sej. Att vara omogen har kanske i många fall med åldern att göra men i mitt fall är min personlighet att jag inte VILL följa normen, vill inte vara som alla andra. Om det är omoget då skiter jag i. Och i mitt fall är det då betydligt enklare att hitta mer "liktänkande" i de yngre killarna som dessutom har ett utseende som jag gillar (pojkaktiga) "riktiga män" är gubbiga enligt mej både till utseende och personlighet/beteende.

Att krampaktigt hålla fast vid ett stadie för att inte riskera att uppfattas som "äldre" - är egentligen det enda som gör att jag verkligen noterar någons ålder.

Jag hyser verkligen inget förakt för människor under 30; tvärtom så tycker jag att de berikar mig på många sätt.

Så - för att sammanfatta; för mig är åldern verkligen oviktig. Jag tycker det finns 25-åriga "bakåtsträvare" och 63-åriga "nytänkare", liksom det finns 21-åringar med livsinsikt och 70-åringar som inte reflekterat en minut.

Att hänga upp sig på ålder och att generalisera, det är enligt min mening ett ganska säkert tecken på att personen ifråga ser på människors potential ur ett ganska endimensionellt perspektiv.

För handen på hjärtat @corzette , visst har dina år berikat dig? Visst har du i den ålder du befinner dig nu, mer av verktygslåda från livet att ösa ur?

Varför skulle inte personer i din egen ålder vara precis lika ungdomliga som du; om du nu lyckas hålla din ungdomlighet intakt?

Jag kan inte tänka mig att bara du är ungdomlig och att alla andra runt 40 har blivit gubbar och gummor?

/Priffe - åldersresenär i vardagen
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 181
Senast: gullviva
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
455
· Visningar
22 788
Senast: Lilla
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
40
· Visningar
873
Senast: Lilla
·
Kultur Nu frågar jag allvetande Buke igen. Har fått en låt på hjärnan, har hört den några gånger senaste tiden men kan inte hitta den i...
Svar
5
· Visningar
360
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Unga brottslingar
  • Tjockistråden 4
  • Roliga saker som barn säger

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp