Vi som nätdejtar del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Voff Hur länge nätdejtade du innan du fick din fullträff? :) Och hur många dejter gick du på?

Jag funderar på att utmana mig själv ytterligare, och kanske våga mig på att kanske lämna ut mitt telefonnummer till en kille som jag är sugen på att träffa, vis av erfarenhet från förra dejten så känner jag att det kan vara klokt att prata lite först och känna om det är intressant nog att åka så långt för. ;) Han verkar ganska ofarlig i meningen "potentiellt galen våldtäktsman", utan snarare ganska lik mig och har ett utseende som tilltalar mig. Undrar om jag nämnt honom tidigare. Han behöver ett arbetsnamn. Vi skrev ganska mycket i våras när vi båda var medlemmar på MP, slutade när det blev sommar och jag avslutade mitt medlemskap. Han bor i samma stad som jag var iväg på förra dejten i, och han åker och jobbar i Norge periodvis, så han kan nog tänkas vara öppen för att komma hit om det skulle klicka. Han har hängt på dejtingsidorna ett bra tag låter det som, men inte tagit sig iväg på någon dejt. Så han borde vara ganska lättövertalad hoppas jag. :) Det ger inte så mycket egentligen att bara maila i en evighet liksom. Om jag inte lyckas dra igång lite djupare frågor och tankegångar. Bodde han närmre hade jag definitivt föreslagit en träff redan nu. Men jag vill stämma av läget lite mer innan jag åker iväg nästa dejtvända. Låt oss kalla honom Grovarbetaren. Han verkar mestadels hålla sig till fysiska yrken: fiskebåt och fabrik i norge, och nu funderar han på att lära sig köra grävmaskin. Helt andra grejer än jag sysslar med. Men det behöver absolut inte vara en nackdel.

Kompisen sa en klok grej efter att jag varit på vin och uppsummering av helgen hos honom efter min dejt, och det var att "ju fler dejter du vågar dig ut på, desto större chans att du träffar någon här hemma". Det ligger en hel del sanning i det.
 
"Cyklisten" har jag avskrivit, jag fick för lite känsla av att jag blir nyfiken på honom. Jag mailade lite till med honom, och kände bara äsch. Dessutom konstaterade vi båda att ingen av oss kände att vi är flyttbara just nu.

"Skidåkaren" känns lite ung, men det kan vara psykiskt från min sida, han är bara fyra år yngre, men ser rätt ung ut.

"Norsken" har jag inte skrivit med på ett tag, han känns på det stora hela väldigt intressant frånsett att han bekymrar mig lite med att säga sig också vara öppen för "elskerforhold", och inte bara något seriöst, även om det är vad han på sikt hoppas på. Med min "sex-ångest" så blir jag störd av det, jag är inte så öppen för elskerforhold egentligen. Jag behöver trygghet, inte något där jag är en tillfällig lösning i väntan på någon bättre. Men det kan ju vara så att jag faktiskt är en väldigt bra match med honom, och det är ju dumt att bli bortskrämd av att han har en mer avslappnad inställning till själva sexbiten. :) Kanske det är bättre än att vi vore två sex-och relationsfobiker.

Inga nya har dykt upp heller som jag har börjat konversera med.
 
Ja, @Voff , vi ses fortfarande. Det är inga himlastormande kärlekskänslor. Jag gillar honom och vi har bra sex. Det kanske är det här som är att ha en sk knullkompis!?

Han har inga framtidsvisioner. Han är inte överdrivet förtjust i att resa. Han är totalt ohändig. Ägnar fritiden åt att spela WOW. Har väldigt många issues om en väldig massa maträtter. Gillar inte spontana infall utan vill helst ha hela livet inrutat i rutiner. Osv, osv. Och allt det här är ungefär så långt bort från mig, hur jag är och vad jag gillar som man kan komma.

Därför har jag svårt att se någon framtid tillsammans med honom.
Men jag har pausat mitt konto på HP för jag orkar inte leta vidare just nu.
 
Ja, @Voff , vi ses fortfarande. Det är inga himlastormande kärlekskänslor. Jag gillar honom och vi har bra sex. Det kanske är det här som är att ha en sk knullkompis!?

en massa text---------- mera text....................................
........................mycket text ......................

Därför har jag svårt att se någon framtid tillsammans med honom.
Men jag har pausat mitt konto på HP för jag orkar inte leta vidare just nu.

precix.. ONS ,nee

Som singel så kan man ibland hata att vara ensam men samtidigt känna att man inte vill inleda en seriös relation. Tyvärr finns det få kvinnor som enbart vill ha en fysisk kontakt, eller bara träffas för en , resa, trevlig middag, ett glas vin och "nått mer" utan att sedan vilja ha känslomässigt mer i slutändan. Det är synd.
Jag är en seriös, manlig man som vill ha just så. En trevlig stund, mys och xxx. Vänder man sig till sexkontaktsajter så är det fullt fokus enbart på sex. Vänder man sig till andra sajter är det fokus på förhållanden. Jag vill ha någonting däremellan. Vart finner man det?

Därmed inte sagt, att det INTE kan växa till ett "riktigt"förhållande, men för nu
 
@Voff Hur länge nätdejtade du innan du fick din fullträff? :) Och hur många dejter gick du på?

Jag reggade mig först på MP när jag blev singel. Det är nästan 4 år sen nu. Då var jag egentligen inte riktigt redo. Dejtade två. Den ena flera ggr men det slog inga gnistor alls. Jag kände mig mest irriterad på honom. Sen gick jag på 2 dejter med en till. Kände noll och gick ur MP. Höll mig frivilligt singel i nått år sen träffade jag en irl...vi höll i hop ca 7 mån men han var galet svartsjuk. I Februari reggade jag mig på MP igen. Träffade både Mr Dejt och Mr Ny(skiten) där igenom. Var medlem i 3 mån. De var de enda jag träffade där. Efter Mr Ny(skiten) bestämde jag mig att nu jäklar skulle jag våga gå utanför bekvämlighetszonen och bla bla.....dejta fler, våga ta mer insiativ mm och reggade mig på HP istället.
Gick på en dejt var med två som inte kändes nått med. Vi hördes inte av alls mer efter dejterna. Sen blev det de där två klisterlapparna och sedan dök min Hundkille upp :love:
Så totalt har jag dejtat 9 st genom nätet.

Och Hundkillen bara växer. Känns otroligt bra och rätt. Känslorna bara ökar och allt blir bara "större" och mer seriöst om man får använda det ordet.
 
precix.. ONS ,nee

Som singel så kan man ibland hata att vara ensam men samtidigt känna att man inte vill inleda en seriös relation. Tyvärr finns det få kvinnor som enbart vill ha en fysisk kontakt, eller bara träffas för en , resa, trevlig middag, ett glas vin och "nått mer" utan att sedan vilja ha känslomässigt mer i slutändan. Det är synd.
Jag är en seriös, manlig man som vill ha just så. En trevlig stund, mys och xxx. Vänder man sig till sexkontaktsajter så är det fullt fokus enbart på sex. Vänder man sig till andra sajter är det fokus på förhållanden. Jag vill ha någonting däremellan. Vart finner man det?

Därmed inte sagt, att det INTE kan växa till ett "riktigt"förhållande, men för nu

Men på de "seriösa" sajterna kryllar det ju av den typen av sökande. De brukar kryssa i "kort romans" el liknade och sen förtydliga i texten vad de menar.
 
precix.. ONS ,nee

Som singel så kan man ibland hata att vara ensam men samtidigt känna att man inte vill inleda en seriös relation. Tyvärr finns det få kvinnor som enbart vill ha en fysisk kontakt, eller bara träffas för en , resa, trevlig middag, ett glas vin och "nått mer" utan att sedan vilja ha känslomässigt mer i slutändan. Det är synd.
Jag är en seriös, manlig man som vill ha just så. En trevlig stund, mys och xxx. Vänder man sig till sexkontaktsajter så är det fullt fokus enbart på sex. Vänder man sig till andra sajter är det fokus på förhållanden. Jag vill ha någonting däremellan. Vart finner man det?

Därmed inte sagt, att det INTE kan växa till ett "riktigt"förhållande, men för nu

Säger som @Voff , det är väldigt många som söker just det som du vill ha. Eller i alla fall bland männen.

Jag tror att den typen av förhållande kan hålla en liten stund, sen kommer gräset bli grönare, nåt intressantare, bättre eller kalla det vad du vill, dyka upp. Och jag tror mest att det handlar om att relationen behöver utvecklas för att fortsätta vara intressant.

För min egna del handlar det om att hitta någon som faktiskt VILL lära känna mig, spendera tid och skapa minnen tillsammans med mig, någon att få åldras tillsammans med.
Hitta den personen som jag faktiskt inte vill vara utan.
 
precix.. ONS ,nee

Som singel så kan man ibland hata att vara ensam men samtidigt känna att man inte vill inleda en seriös relation. Tyvärr finns det få kvinnor som enbart vill ha en fysisk kontakt, eller bara träffas för en , resa, trevlig middag, ett glas vin och "nått mer" utan att sedan vilja ha känslomässigt mer i slutändan. Det är synd.
Jag är en seriös, manlig man som vill ha just så. En trevlig stund, mys och xxx. Vänder man sig till sexkontaktsajter så är det fullt fokus enbart på sex. Vänder man sig till andra sajter är det fokus på förhållanden. Jag vill ha någonting däremellan. Vart finner man det?

Därmed inte sagt, att det INTE kan växa till ett "riktigt"förhållande, men för nu

PRECIS det är det jag söker. Någon att ha trevligt med när det känns bra och passar för båda men utan krav på att höras dagligen eller att ändra relationsstatus på facebook.
 
precix.. ONS ,nee

Som singel så kan man ibland hata att vara ensam men samtidigt känna att man inte vill inleda en seriös relation. Tyvärr finns det få kvinnor som enbart vill ha en fysisk kontakt, eller bara träffas för en , resa, trevlig middag, ett glas vin och "nått mer" utan att sedan vilja ha känslomässigt mer i slutändan. Det är synd.
Jag är en seriös, manlig man som vill ha just så. En trevlig stund, mys och xxx. Vänder man sig till sexkontaktsajter så är det fullt fokus enbart på sex. Vänder man sig till andra sajter är det fokus på förhållanden. Jag vill ha någonting däremellan. Vart finner man det?

Därmed inte sagt, att det INTE kan växa till ett "riktigt"förhållande, men för nu
Fast jag är av kvinnligt kön och känner nog att just det där skulle jag helst ha. Det behöver inte vara gnistor och kärlek vid första ögonkastet och löften om att spendera resten av livet tillsammans. Kul och trevligt just nu är alldeles lagom. Blir det mer och det känns rätt så är det en trevlig bonus.
 
precix.. ONS ,nee

Som singel så kan man ibland hata att vara ensam men samtidigt känna att man inte vill inleda en seriös relation. Tyvärr finns det få kvinnor som enbart vill ha en fysisk kontakt, eller bara träffas för en , resa, trevlig middag, ett glas vin och "nått mer" utan att sedan vilja ha känslomässigt mer i slutändan. Det är synd.
Jag är en seriös, manlig man som vill ha just så. En trevlig stund, mys och xxx. Vänder man sig till sexkontaktsajter så är det fullt fokus enbart på sex. Vänder man sig till andra sajter är det fokus på förhållanden. Jag vill ha någonting däremellan. Vart finner man det?

Därmed inte sagt, att det INTE kan växa till ett "riktigt"förhållande, men för nu
Fast är det oseriöst att ha den typen av relation, så länge man är ärlig med det? För en relation är det ju, sen om det är en kk eller vad man vill kalla det spelar ju mindre roll. Att ses för att ha kul, lite närhet och sex ibland och någon att göra saker med utan att lova guld och gröna skogar är ju en relation det med.
 
Fast är det oseriöst att ha den typen av relation, så länge man är ärlig med det? För en relation är det ju, sen om det är en kk eller vad man vill kalla det spelar ju mindre roll. Att ses för att ha kul, lite närhet och sex ibland och någon att göra saker med utan att lova guld och gröna skogar är ju en relation det med.

Precix , Är man bara ärlig med vad man vill så borde detta inte vara ett problem men som alltid ,, Kommunikation...
 
Fråga till alla. Hur bra tycker ni det ska kännas när ni skriver för att det ska kännas lönt att träffa personen? Kan det finnas saker som ibland slinker igenom när personen skriver som ni tycker mindre hos denne men att ni bortser från det?

Vet inte hur jag ska göra men min träff, vill inte träffa han hemma hos honom längre det känns inte så "bra" att göra så, så tänkte se om han kan tänka sig bara ta en promenad inne i stan eller så, vill han inte ses på det sättet så bör jag ju dra öronen åt mig.

Har märkt lite småsaker som gör att det hela sjunkit lite grann, han är 4 år yngre än mig och uppenbarligen lär vi ju inte vara riktigt på samma "nivå" bla, jag var ju dock som han är nu när jag själv var i den åldern och alla "mognar" ju till sig med åren. Har mest tappat energin lite tyvärr så vet inte om jag känner för att ses just nu men samtidigt drar jag mig ur nu så är risken stor att det inte blir något eftersom han är mer på nu själv. Det är ändå roligt att skriva med han oftast, men jag vet ju dessutom inte hur seriös och intresserad han är men hur frågar man det utan att vara för utfrågande :p
 
Fråga till alla. Hur bra tycker ni det ska kännas när ni skriver för att det ska kännas lönt att träffa personen? Kan det finnas saker som ibland slinker igenom när personen skriver som ni tycker mindre hos denne men att ni bortser från det?

Vet inte hur jag ska göra men min träff, vill inte träffa han hemma hos honom längre det känns inte så "bra" att göra så, så tänkte se om han kan tänka sig bara ta en promenad inne i stan eller så, vill han inte ses på det sättet så bör jag ju dra öronen åt mig.

Har märkt lite småsaker som gör att det hela sjunkit lite grann, han är 4 år yngre än mig och uppenbarligen lär vi ju inte vara riktigt på samma "nivå" bla, jag var ju dock som han är nu när jag själv var i den åldern och alla "mognar" ju till sig med åren. Har mest tappat energin lite tyvärr så vet inte om jag känner för att ses just nu men samtidigt drar jag mig ur nu så är risken stor att det inte blir något eftersom han är mer på nu själv. Det är ändå roligt att skriva med han oftast, men jag vet ju dessutom inte hur seriös och intresserad han är men hur frågar man det utan att vara för utfrågande :p

Jag hade börjat med att träffas och de skrivna smågrejerna hade fått jämföras med verkligheten. Seriositetsnivå känns ganska tidigt att ta upp innan ni setts IRL. Hur vet du ens själv att du är seriöst intresserad?
 
Jag hade börjat med att träffas och de skrivna smågrejerna hade fått jämföras med verkligheten. Seriositetsnivå känns ganska tidigt att ta upp innan ni setts IRL. Hur vet du ens själv att du är seriöst intresserad?

Menar vad man är ute efter, om man är intresserad går ju såklart bara veta när man setts. Jag vet att jag letar efter ett förhållande som kan hålla på lång sikt, alltså tex inte det som diskuterades ovan och är intresserad av denna person. Det jag inte har en aning om är vad han är ute efter, om han letar efter vem som hellst för något kort och halvseriöst eller om han letar efter kärlek och "rätt" person.
 
Menar vad man är ute efter, om man är intresserad går ju såklart bara veta när man setts. Jag vet att jag letar efter ett förhållande som kan hålla på lång sikt, alltså tex inte det som diskuterades ovan och är intresserad av denna person. Det jag inte har en aning om är vad han är ute efter, om han letar efter vem som hellst för något kort och halvseriöst eller om han letar efter kärlek och "rätt" person.

Jag kan nog tycka att det finns ett incitament för att ta reda på det på ett väldigt tidigt stadium.
Om man inte befinner sig på samma plats i livet så är ju det du vill ändå redan kört så att säga.
Vet man det från början så slipper man slösa sin tid, eller riskera att bli sårad längre fram för den sakens skull.
 
Menar vad man är ute efter, om man är intresserad går ju såklart bara veta när man setts. Jag vet att jag letar efter ett förhållande som kan hålla på lång sikt, alltså tex inte det som diskuterades ovan och är intresserad av denna person. Det jag inte har en aning om är vad han är ute efter, om han letar efter vem som hellst för något kort och halvseriöst eller om han letar efter kärlek och "rätt" person.

Okej, då är jag med. När jag själv nätdejtade var jag på HP och letade själv endast upp personer som hade angett att de sökte "seriöst förhållande". Var det någon som hittade mig och som verkade intressant men hade angett något annat så frågade jag på en gång hur de tänkte i frågan. Har din kandidat inte fyllt i något sådant så håller jag med @Mona om att det är bra att ställa frågan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 195
Senast: gullviva
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 488
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
41
· Visningar
915
Senast: Mineur
·
Kultur Nu frågar jag allvetande Buke igen. Har fått en låt på hjärnan, har hört den några gånger senaste tiden men kan inte hitta den i...
Svar
5
· Visningar
364
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp