Vi som nätdejtar del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej, då är jag med. När jag själv nätdejtade var jag på HP och letade själv endast upp personer som hade angett att de sökte "seriöst förhållande". Var det någon som hittade mig och som verkade intressant men hade angett något annat så frågade jag på en gång hur de tänkte i frågan. Har din kandidat inte fyllt i något sådant så håller jag med @Mona om att det är bra att ställa frågan.

Svar till båda. Tack för era svar. Detta är på facebook så det går ju inte klicka i något, men han har skrivit att han vill ha någon att "dela tillvaron" med i sin presentation i den gruppen. Jag har tolkat det som att han vill ha något seriöst (för våran ålder då), men har börjat tveka lite nu eftersom man ju kan tolka saker så olika. Men när jag träffar han få jag veta antar jag. Vill personen inte gå långsamt fram kommer det väl märkas.
 
Nu ansluter även jag till den här tråden. Är rätt nyskild (sexigt vid 28 års ålder), och tänker att det borde kunna gå att hitta en söt typ med skinn på näsan, som dessutom vill bo på landet. Än så länge har jag varit på två dejter, varav den ena verkar vara något av en gulgklimp. Superspännande! Jag har knappt dejtat alls tidigare, så det här är en helt ny grej för mig.
 
Fråga till alla. Hur bra tycker ni det ska kännas när ni skriver för att det ska kännas lönt att träffa personen? Kan det finnas saker som ibland slinker igenom när personen skriver som ni tycker mindre hos denne men att ni bortser från det?

Jag tycker det ska kännas bra för att det ska vara värt att ses. Har flera gånger avböjt för att det inte känns 100. Även när man kommit så långt att man bestämt att ses, men något framkommer i det skedet som jag inte tycker är som jag vill - så har jag avstyrt det. Om dessa saker som slinker igenom är av större betydelse för mig så bortser jag inte från det. Å andra sidan, hann inte jag och Tennisspelaren skicka många meddelanden innan jag tyckte det var dags å ses och jag vet inte hur mycket man hinner märka på så få meddelanden och det verkar ju gå bra so far.

Tycker det låter bra att ni ses på en mer neutral plats som första dejt.

Generellt sett är jag inne på att man ska vara rak, tydlig och fråga direkt, men just huruvida seriös man är, är lite knepigt. Jag är absolut inte oseriös i mitt dejtande (även om jag känner att jag inte måste ha ett definierat förhållande utifrån "andras normer") men när jag får dessa frågor om vad jag är ute efter inom dejtingen blir det lite kluvet. För mig känns det som att om jag uttryckligen skriver att jag vill ha ett för resten-av-livet-förhållande så känner jag att jag har lovat att om det klickar så är det så det ska bli - och jag vill helst ta det som det kommer och blir det villa Volvo vovve och barn så är det bra och blir det inte det är det oxå bra. Hur viktigt är det för dig? Känner du att du kan "slösa" ett par dejter på någon som kanske inte är på samma nivå - bara för att ta reda på det?
 
Hahaha...finns det en sådan? Hade ju en irl-dejt också, med Mr Snyggo så då blir det 10 st :D
Jag har läst på flera olika sidor att det hänvisas till 10-dejtersregeln, ett guldkorn per tio dejter statistiskt sett. Har för mig att det var någon amerikansk studie.

Samma studie påstod också att män med bilder på sig och djur fick mer svar, och att män som inte ler och inte ser in i kameran också får fler svar. Och en massa andra liknande grejer.
 
Jag har läst på flera olika sidor att det hänvisas till 10-dejtersregeln, ett guldkorn per tio dejter statistiskt sett. Har för mig att det var någon amerikansk studie.

Samma studie påstod också att män med bilder på sig och djur fick mer svar, och att män som inte ler och inte ser in i kameran också får fler svar. Och en massa andra liknande grejer.
Jag har läst i nån väldigt vetenskaplig tidskrift (läs: Cosmopolitan) att det är kille nr 13 som är Killen med stort K.
 
Jag tycker det ska kännas bra för att det ska vara värt att ses. Har flera gånger avböjt för att det inte känns 100. Även när man kommit så långt att man bestämt att ses, men något framkommer i det skedet som jag inte tycker är som jag vill - så har jag avstyrt det. Om dessa saker som slinker igenom är av större betydelse för mig så bortser jag inte från det. Å andra sidan, hann inte jag och Tennisspelaren skicka många meddelanden innan jag tyckte det var dags å ses och jag vet inte hur mycket man hinner märka på så få meddelanden och det verkar ju gå bra so far.

Tycker det låter bra att ni ses på en mer neutral plats som första dejt.

Generellt sett är jag inne på att man ska vara rak, tydlig och fråga direkt, men just huruvida seriös man är, är lite knepigt. Jag är absolut inte oseriös i mitt dejtande (även om jag känner att jag inte måste ha ett definierat förhållande utifrån "andras normer") men när jag får dessa frågor om vad jag är ute efter inom dejtingen blir det lite kluvet. För mig känns det som att om jag uttryckligen skriver att jag vill ha ett för resten-av-livet-förhållande så känner jag att jag har lovat att om det klickar så är det så det ska bli - och jag vill helst ta det som det kommer och blir det villa Volvo vovve och barn så är det bra och blir det inte det är det oxå bra. Hur viktigt är det för dig? Känner du att du kan "slösa" ett par dejter på någon som kanske inte är på samma nivå - bara för att ta reda på det?

tack för svaret. Jag vill inte gå in i något om jag inte känner att denna personen skulle jag kunna tänka mig att skaffa "villa volvo vovve" med, jag måste kunna tänka mig det. Men jag är såpass ung att det är inte på tal än på många år så skulle det inte hålla för alltid är det värt det ändå eftersom det utvecklar en att ha haft ett förhållande. Jag tänker att man får se hur det blir och utvecklar sig :) Som min bror sa till mig att "första kärleken håller aldrig" kanske man får räkna med iallafall ett förhållande innan man verkligen binder sig, o andra sidan hittade min barndomsvän sin sambo när hon var 17 och nu har de ett barn ihop 6 år senare. Tror jag skulle kunna trivas med denna person och vi vill lite samma i livet, samtidigt har det varit några småsaker senaste dagarna jag stört mig en liten aning på därför tvekar jag lite nu (det gäller personen mognadsgrad:angel:), men tror inte jag borde fokusera på det utan träffa han, trots allt är kemin det viktigaste antar jag och inte smådetaljerna:angel: det positiva överväger ändå. Måste börja med att fråga om vi kan se i stan bara :o
 
Att man verkligen vill dela sitt liv med en annan människa betyder ju inte att det är den man dejtar för tillfället som är den människan.

Om jag däremot dejtar någon som absolut inte vill dela sitt liv med mågon annan, så kommer det ju liksom aldrig bli DEN människan jag delar mitt liv med.

Och antingen är man nöjd med att roa sig under tiden, tills man hittat "rätt" person.
Eller så tycker man att det är slöseri med tid och letar vidare direkt.
:)
Eftersom din nyfikenhet verkar vara större än dina funderingar på vad han vill med livet, så tycker jag att du gör alldeles rätt i att träffa honom!
:up:
 
Fast jag räknar inte antal dejter, utan antal som gått vidare till nästa nivå typ. Dejter har man ju kommit upp i betydligt fler än 13.
 
Ouuääääääääähhhhh :arghh::arghh::arghh:

Alltså ärligt talat, varför försöker jag ens!??? Fick precis besked om att morgondagens träff är inställd då han träffat någon annan ett gäng gånger så det börjar bli lite väl seriöst för att träffa någon annan. Jätteglad över beskedet och framförallt anledningen, samtidigt som jag börjar känna att det är lite väl hopplöst.

Gör jag absolut ingenting kommer ju inget att hända, gör jag något händer ju inget heller, jag som kastat det mesta överbord gällande kriterier och träffar "vem som helst" (nåja) men det verkar ju inte heller vara rätt taktik.

Jepp, den där ökningen av kattantal hemma börjar kännas närmre och närmre.

Jag hittar ju för faen inte ens någon att ligge med :rage::mad:


:grin:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 193
Senast: gullviva
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
484
· Visningar
24 244
Senast: Lilla
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
41
· Visningar
912
Senast: Mineur
·
Kultur Nu frågar jag allvetande Buke igen. Har fått en låt på hjärnan, har hört den några gånger senaste tiden men kan inte hitta den i...
Svar
5
· Visningar
362
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gift vid första ögonkastet 2024
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Husköpstråden del 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp