Vi som nätdejtar del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kör på andra vinkeln. Personen jag träffar ska få mig att vara kåt, glad och trygg, annars blir det inget. Hur hen uppnår det, det kan ju variera. (Det som gjorde mig glad vid 18 är inte detsamma som gör mig glad vid 39.)


Kåt, Glad å Trygg . check!

Jag kan " arbeta" med det......

:d
 
Aha ,,, Men om det nu enligt "vissa" krävs 12 dejts innan den 13;onde blir nått å satsa på...
Så det första 12 personerna kan det aldrig "bli nått"med ,, oavset hur mycket man träffat dom ....

Men sen då,,, behövs de 12 nya "dejt/Pers " innan nästa dyker upp ??

Sicka jä---a jobb, för att få till det!

näee , jag har inga såna krav ,,,, "Kåt ,Glad å Tacksam" räcker för mig :love:

Räcker det att personen du träffar är kåt glad och tacksam eller är det du som ständigt är det?
Om man letar efter ett längre förhållande kanske man vill ha några fler kriterier än så?
 
Det undrar jag med. Fast om det bara är sex och trevligt umgänge och inte att leva ihop som är målet så räcker det kanske. Men "tacksam" är ett märkligt ordval tycker jag. På vilket sätt skall partnern vara tacksam kan man undra. Fast det kanske bara är ett uttryck.
 
Det undrar jag med. Fast om det bara är sex och trevligt umgänge och inte att leva ihop som är målet så räcker det kanske. Men "tacksam" är ett märkligt ordval tycker jag. På vilket sätt skall partnern vara tacksam kan man undra. Fast det kanske bara är ett uttryck.
Det är ett citat ifrån en film av Yrrol-gänget som hette ogifta par.
cterat från en annan sida: I en nyckelscen skriker kvinnan (som spelas av Lena Endre) till den missnöjde mannen (Peter Dalle): "Hur ska jag vara för att du ska bli nöjd?" Han svarar "Hur vore det med kåt, glad och tacksam!"
 
Det är ett citat ifrån en film av Yrrol-gänget som hette ogifta par.
cterat från en annan sida: I en nyckelscen skriker kvinnan (som spelas av Lena Endre) till den missnöjde mannen (Peter Dalle): "Hur ska jag vara för att du ska bli nöjd?" Han svarar "Hur vore det med kåt, glad och tacksam!"

Helt galen den filmen haha :laugh:
 
Det är ett citat ifrån en film av Yrrol-gänget som hette ogifta par.
cterat från en annan sida: I en nyckelscen skriker kvinnan (som spelas av Lena Endre) till den missnöjde mannen (Peter Dalle): "Hur ska jag vara för att du ska bli nöjd?" Han svarar "Hur vore det med kåt, glad och tacksam!"

Tack för den...



Ps Ni som inte sett filmen ...Gör det
 
Räcker det att personen du träffar är kåt glad och tacksam eller är det du som ständigt är det?
Om man letar efter ett längre förhållande kanske man vill ha några fler kriterier än så?

Ja Du "Stjärnhimmel" ... I bland undrar jag ,,, Jag måste vara en riktigt "puckomagnet"
Efter så många underliga "hen", som efter det första mötet visat sitt "mera " riktiga jag, så har jag slutat nätdejtat ,och nästa slutat dejtat alls,
så faktiskt , "Kåt, Glad och Tacksam" kanske inte är så dumt ändå ( Bra att nån annan sett filmen)
Jag försöker att inte ha några "krav", utan se vad mötet med nån annan ger och tar en, man är aldrig för gammal för att lära om( av en massa olater)
Det är mycket möjligt att jag inte är riktigt klok (troligt) men det borde finna nån därute med samma sorts Lr iaf passande typ av knasighet

ett axplock :
De 2 sista jag dejtat har (sammantaget ) klart och tydligt deklarerat att sex är överskattat , och typ "nått för ungdomar" (?)

Dejten (3 tillfällen )före det var just en som utgick ifrån att jag var/är gjord av en lång följd av fel som bör rättas till.

Och före det en sk "gold digger" som ville att jag skulle stå för box,veterinär och skor (till hennes ök), utan att ens hjälpa till med löpande utgifter såsom mat ,el osv ...( Efter 9 månader så tröttnade jag )

och Nu verkar just de 3 sakerna "Kåt ,Glad och Tacksam" som helt Ok

Så Nätdejting är ingen lek, bokstavligen, och vete f-n om jag vill lägga mer tid där

Men det är jag det, och som sagt är:
,Det är mycket möjligt att det är jag som inte är riktigt klok! , men helt klart en "Puckomagnet"

Ursäkta Tyrkfelen...
 
Jag och gulliga fikakillen har "gjort slut". Eller vad man nu ska kalla det. Jag började skönja ett viss oärligt beteende som gjorde mig väldigt obekväm.
När han inte heller kunde ge ett rakt svar på en rak fråga kände jag att det nog var hög tid att gå vidare i livet i alla fall.

Så jag har aktiverat mitt konto på HP igen. Och är hjärtinnerligt less på att sitta där och häcka. Fan, att det ska vara så svårt.

Men grattis till alla er andra! Och det inger i alla fall hopp när man får läsa om era möten. :)
 


Jo. Nu kändes det inte som om just han och jag hade någon framtid tillsammans ändå. Det tråkigaste i det fallet är väl att det tog slut på ett "konstigt" sätt. Med en massa outtalat. Jag gillar inte riktigt sånt.
Men det är som det är med den saken.

Och i övrigt är det förbannat trist att vara tillbaka på dejtingsidan. Dessutom är det som @hindalhunned säger, väldigt dött.
 
Och nu är jag väldigt nervös inför eftermiddagen :p:nailbiting: men det blir väl som det blir antar jag :up:

Så då har vi träffats. Det kändes "naturligt" på ett annat sätt en förra dejten jag var på. Han var trevlig, mogen och verkade verkligen vettig för sin ålder, känns som en kompis åtminstone definitivt, hade mycket gemensamt. Blev ju inte sämre av att han varit och köpt ett tuggben åt min hund som väntade i bilen och sen "råkade" betala min mat också som om det inte var någon big deal :p Jag har inte lätt för mig när det gäller det sociala med nya bekantskaper, men kände mig ändå avslappnad i grunden så det är väl ett bra tecken och kunde prata på hyffsat iaf tror jag. Det blev lite "tafatt" mot slutet så vet inte riktigt vad jag sände ut för signaler, ingen kram eller så är så himla ovan ;) Blev hembjuden om jag ville ta en kaffe hemma hos han med men tackade nej, blev dels sent och så vill jag ta det lugnt i början, hålla distansen lite iallafall, inte åka hem till någons gård i mörkret..

Så ja man kan väl säga att det gick bra, men det sa inte "klick" bara sådär, jag borde nog träffa honom igen, tyckte ju han var trevlig att umgås med, samtidigt så hur vet man om det bara är som kompis eller om man är intresserad av mer.?. har aldrig ens haft en killkompis så är verkligen helt tafatt :p Fick dessutom ett meddelande nyss att han tyckte det "verkligen var jättetrevligt att få träffa mig", såå trevlig är jag väl inte :confused: (ne jag har inget vidare självförtroende). Gillar han mig på riktigt? gillar han mig bara för att jag är en tjej som visat intresse? är det sista meddelandet tecken på att han är föör på? vill han bara ha en "sak"? mycket tankar just nu ;)

Hur har ni känt efter första dejten och hur har det blivit sen?
 
Träffa igen röstar jag på. :) Det lät som att ni hade ömsesidigt trevligt. Jag tycker inte att det verkar för på att han hörde av sig och tyckte att det var jättetrevligt att träffa dig.

Ibland är det attraktion direkt mellan människor och ibland finns nervositet och tusen tankar ivägen för det men som släpper när man känner varandra lite bättre.

Minns att du alltid har ett val angående vart saker så att säga "skall leda". Oavsett hur många dejter ni går på.
 
Varför är det så många tjejer som har bilder på sig själv när dom var yngre och smalare!? Jag tycker det är falsk marknadsföring :cautious:.

Det lär ju gå mindre bra när man väl träffas irl också om man gör så, men det kanske de inte tänker på.:idea:
 
Jag lyckas dåligt med allt, inte ens på kk fronten fungerar det. Crazy cat lady snart :-( Har testat olika varianter, men de som jag är intresserad av är inte intresserade av att träffas igen. Jag vill också dejta. Har mailta lite med några, men det fungerar inte för min del, det rinner bara ut i sanden.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 191
Senast: gullviva
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
484
· Visningar
24 123
Senast: Lilla
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
41
· Visningar
908
Senast: Mineur
·
Kultur Nu frågar jag allvetande Buke igen. Har fått en låt på hjärnan, har hört den några gånger senaste tiden men kan inte hitta den i...
Svar
5
· Visningar
362
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp