Vi som nätdejtar del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror vi är dåliga på att skriva bra profiler, så vi drar åt oss fel personer! Finns det ingen profilexpert här på Buke som kan hjälpa?
Jag är så trött på nätdejting, kan vill hitta rätt nu! :love:
 
Kanske dags för tråden "hur skriva en fungerande dejtingprofiltext?" :)
@Hero Det är ju bara stenkorkat att lägga ut bilder där man inte är sig lik. Som sagt det visar sig ju när man ses i verkligheten hur man ser ut. Jag tror på en blandning av bilder där man ser ut som man brukar göra till vardags och kanske någon uppklädd bild om man vill visa fler sidor av sig själv. Om man tex sminkar och "klär upp sig" nästan bara till fest blir det ju märkligt om man bara visar sminkade bilder i feststass. Man vill väl hitta någon som köper det koncept som är just mitt om man säger så.
 
Senast ändrad:
Jag har ett bild från 2008 i mitt album, men också 3 nya bilder i mitt album. Mitt profilbild är bara några månader gammal. Jag tycker mina bilder visar vem jag är, men jag har svårt för att få till en bra text.
 
Fick dessutom ett meddelande nyss att han tyckte det "verkligen var jättetrevligt att få träffa mig", såå trevlig är jag väl inte :confused: (ne jag har inget vidare självförtroende). Gillar han mig på riktigt? gillar han mig bara för att jag är en tjej som visat intresse? är det sista meddelandet tecken på att han är föör på? vill han bara ha en "sak"? mycket tankar just nu ;)
Utan att själv nätdejta (och vägrar känna mig diskvalificerad ur den här tråden för det! :p) så tycker jag verkligen inte att det är för "på" eller indikerar något outsagt att han skickar ett sånt mess?
Det är vanlig hyfs i min värld att sas "tacka för senast" och han gör det ju på ett för mig vettigt sätt utan att skriva en massa dravel med puss och sånt när ni uppenbarligen inte nått det stadiet.

Nä, om du också tyckte det var trevligt att få träffa honom så gör det igen?
 
Utan att själv nätdejta (och vägrar känna mig diskvalificerad ur den här tråden för det! :p) så tycker jag verkligen inte att det är för "på" eller indikerar något outsagt att han skickar ett sånt mess?
Det är vanlig hyfs i min värld att sas "tacka för senast" och han gör det ju på ett för mig vettigt sätt utan att skriva en massa dravel med puss och sånt när ni uppenbarligen inte nått det stadiet.

Nä, om du också tyckte det var trevligt att få träffa honom så gör det igen?
Håller med, de flesta klagar ju på att de inte hör av killen på flera dar istället, så kändes det bra så var glad att han hörde av sig igen, annars hade du väl analyserat varför du inte hört ngt. ;)
 
Det lär ju gå mindre bra när man väl träffas irl också om man gör så, men det kanske de inte tänker på.:idea:
Vilket osökt får mig att tänka på en arbetskamrat en sommar. Hon hade mailat och pratat med en kille och han skulle komma och hämta upp henne. Han hade glömt att berätta en sak dock. Han var dvärgväxt. Hon blev så ställd att hon bara stängde dörren.
Tror att jag hade varit mer sansad, men lika lurad hade jag nog känt mig.
 
Utan att själv nätdejta (och vägrar känna mig diskvalificerad ur den här tråden för det! :p) så tycker jag verkligen inte att det är för "på" eller indikerar något outsagt att han skickar ett sånt mess?
Det är vanlig hyfs i min värld att sas "tacka för senast" och han gör det ju på ett för mig vettigt sätt utan att skriva en massa dravel med puss och sånt när ni uppenbarligen inte nått det stadiet.

Nä, om du också tyckte det var trevligt att få träffa honom så gör det igen?

Tack för svaret.:) Ja det är ju roligt att han hörde av sig såklart. Jag vet dock inte var jag står än, och eftersom han kom med förslag på vad vi kunde göra nästa gång, tex då vara hos mig, känner jag mig väl bara lite pressad istället och tycker kanske det är lite tidigt att bjuda in sig själv utan att ens veta om jag vill träffa han igen. Däremot att tacka för träffen var ju trevligt :) . Men nu är det julhelg så då kan vi ju ändå inte ses på ett tag. Jag är tyvärr bra på att lägga benen på ryggen och bli rädd när någon är för på :/ Tar ett bra tag innan jag lite på andra tyvärr. Hade vart enklare om jag verkligen verkligen hade velat träffa han igen. Bra att ni inte tycker det är konstigt eller så iaf, jag har ju ingen erfarenhet som sagt av detta.:angel:
 
Vilket osökt får mig att tänka på en arbetskamrat en sommar. Hon hade mailat och pratat med en kille och han skulle komma och hämta upp henne. Han hade glömt att berätta en sak dock. Han var dvärgväxt. Hon blev så ställd att hon bara stängde dörren.
Tror att jag hade varit mer sansad, men lika lurad hade jag nog känt mig.

Det känns som att man bör ta upp en sån sak innan :o det blev ingen dejt då eller hur gick det? lite synd tycker man om han men samtidigt borde han väl sagt något innan.
 
Håller med, de flesta klagar ju på att de inte hör av killen på flera dar istället, så kändes det bra så var glad att han hörde av sig igen, annars hade du väl analyserat varför du inte hört ngt. ;)

Omvänt problem kanske ja :p Hade han inte hört av sig hade jag antytt att han antingen inte är intresserad, eller väntar på mig, vilket ju hade märkts när jag hade hört av mig. Klart att det kaan vara så att han tyckte det klicka jättemycket och bara vill vara tydlig och rak :) , vilket såklart är bra, i tider där spel är vanliga. Synd att jag inte är säker själv på vad jag vill, blir svårt att veta vad man ska svara.
 
Träffa igen röstar jag på. :) Det lät som att ni hade ömsesidigt trevligt. Jag tycker inte att det verkar för på att han hörde av sig och tyckte att det var jättetrevligt att träffa dig.

Ibland är det attraktion direkt mellan människor och ibland finns nervositet och tusen tankar ivägen för det men som släpper när man känner varandra lite bättre.

Minns att du alltid har ett val angående vart saker så att säga "skall leda". Oavsett hur många dejter ni går på.

Det är det jag funderar på om det kan vara det i mitten, att det blir bättre ju mer man lär känna varandra, när man ändå trivdes så bra ihop första träffen, så kan det vara kanske eftersom du skrev det med. Men det är inte så att jag känner att honom bara mååste jag träffa igen! om du är med på hur jag menar ^^

Ja sant ska ju inte behöva göra något jag inte vill men det är så lätt att glömma . Man vill ju inte "lura" eller såra någon heller. Men om man bara säger man vill ses över dagen kanske man kan vara hyffsat säker på att det inte går för "långt", får antagligen bli något sånt kanske om det nu blir en gång till :p *svammel svammel*
 
Fick dessutom ett meddelande nyss att han tyckte det "verkligen var jättetrevligt att få träffa mig", såå trevlig är jag väl inte :confused: (ne jag har inget vidare självförtroende). Gillar han mig på riktigt? gillar han mig bara för att jag är en tjej som visat intresse? är det sista meddelandet tecken på att han är föör på? vill han bara ha en "sak"? mycket tankar just nu ;)

Han tyckte att det var jättetrevligt att få träffa dig. Försök att sluta överanalysera, det är superjobbigt :)
Om du träffar honom igen kommer du att märka vad han (och du) vill.
 
Han tyckte att det var jättetrevligt att få träffa dig. Försök att sluta överanalysera, det är superjobbigt :)
Om du träffar honom igen kommer du att märka vad han (och du) vill.

Ja helt sant :) jag är expert på att analysera allt. Får nog avvakta och se hur det utvecklar sig nu under juldagarna, folk som är klistriga tidigt fungerar tyvärr inte för mig, känner mig enbart trängd om det inte är ömsesidigt. Har fått 2 medd. innan jag hunnit svara på det första, bäst att sätta igång och svara något.

Tack för allas råd ! :) det är skönt att kunna "bolla" lite tankar.
 
Jag tänker härmed dela med mig av "Coachens bästa tips" från en veckotidning för några veckor tillbaka :D

- tänk att det ska vara roligt att nätdejta! Gör något som får dig på gott humör innan du sätter dig vid datorn, lyssna på någon musik du gillar. Försök att inte tänka för mycket som "nu ska jag träffa min blivande man" utan mer på att du kanske kan få en rolig träff med en trevlig person. Skruva ner förväntningarna.

- avsätt tid för ditt dejtande, gå in i det helhjärtat. Bestäm dig för att lägga några timmar i veckan på det.

- ta själv kontakt med dem du tycker verkar vara intressanta. Många kvinnor är lite bekväma och väntar på att själva bli kontaktade. Men alla är ju där för att de vill träffa någon, så det är bara att börja mejla!

Här skriver de också att kvinnor kan lätt bli lite lata eftersom de oftast får många fler förfrågningar än män och då tror de att de inte behöver anstränga dig med sin profil - för det vanligaste misstaget man gör i sin profil är att vara för kort och opersonlig. Och gällande profilbilden så är den väldigt viktig! Man ska gärna ha mer än en bild och en ska vara på nära håll och en där man gör något aktivt.

Man ska träffas snart för att inte bygga luftslott, sedan ska man börja med ett telefonsamtal och den ideala träffen är en lunchdejt för då har man en bra ursäkt att gå efter 40 minuter om man vill. Och tänk på att det inte behöver klicka direkt första gången man ses, utan ge det två-tre gånger för att känna efter ordentligt.

---

Tja... ja en hel del håller jag ju med om. Se lite öppet på det hela, ta egen kontakt och gärna träffas snart. Samt att även där vara lite öppen och inte döma ut omgående om det inte är några egentliga "fel".

Men eh... kändes rätt flumskum med musik och göra något skoj innan man sätter sig framför datorn och avsätter x antal timmar på det, gärna schemalagt ^^
 
Ja helt sant :) jag är expert på att analysera allt. Får nog avvakta och se hur det utvecklar sig nu under juldagarna, folk som är klistriga tidigt fungerar tyvärr inte för mig, känner mig enbart trängd om det inte är ömsesidigt. Har fått 2 medd. innan jag hunnit svara på det första, bäst att sätta igång och svara något.

Tack för allas råd ! :) det är skönt att kunna "bolla" lite tankar.

Om du lätt känner dig trängd, stressad eller pressad - berätta det. Oavsett vem du dejtar kan hen (förmodligen) inte läsa tankar. Säg att du gärna vill ses igen (om du vill det) men att du vill ta det lugnt.
 
Vilket osökt får mig att tänka på en arbetskamrat en sommar. Hon hade mailat och pratat med en kille och han skulle komma och hämta upp henne. Han hade glömt att berätta en sak dock. Han var dvärgväxt. Hon blev så ställd att hon bara stängde dörren.
Tror att jag hade varit mer sansad, men lika lurad hade jag nog känt mig.
Och får mig att tänka på när jag skulle träffa en kille för första gången. Vi hade pratat flera år från och till över nätet om allt möjligt och en av gångerna han var i min stad bestämde vi oss för att ses. Det var alltså ingen regelrätt dejt.

I vilket fall lotsar jag honom rätt över telefon och får för mig att fråga hur lång han är och han svarar 180 nånting. När vi träffas en minut senare står det klart att det är han inte, jag är 165 och han var inte mycket längre. Mig spelade det visserligen ingen roll men jag frågade faktiskt varför och han sa att det var en ren reflex så antar att det inte var första gången.
 
Jag har sedan ett par dagar tillbaka fått kontakt med en ny kille från hp. Vi har stämt träff i mellandagarna och han är faktiskt den första jag pratat i telefon med innan personligt möte. Allting känns löjligt lätt och enkelt, vi har samma humor, musiksmak och kan prata om det mesta. Pratade i telefon i en timme utan några som helst problem, trots att jag hatar att prata i telefon och har lätt för att bli obekväm annars. Vågar aldrig hoppas och jag målar inte upp någon fantasi utan går in i det helt utan förväntningar, men visst känns det roligt. Får väl se om det är likadant när man väl träffas sen. :)
 
Hoppar in igen jag med (inte för att jag är så flitig i den här tråden ;) )

Nu har jag flyttat och bor nu så man kan "ta hem" ;) vad som helst ;)
Så sagt och gjort ... Loggat in mej på Tinder vilket är en app i telefonen... Ytligt som få... men vafan...
Jag är helt seriös och vill ju helst ha en "ever after" men nöjjer mej med nån som vill mysa med en med... Och då pratar jag inte om ons... Utan mer åt kkförhållande... Mitt liv ser ju ut som det gör med arbetstider osv så jag är ju inte drömkandidaten för fredagsmys just nu... Men som sagt anser att börjar man träffa killar även om det är åt det "oseriösa" hållet till så utökar man sitt "sociala nätverk"... Iom att man haft häst så länge OCH gillar yngre regnar det ju inte såna killar direkt ;)

Så ikväll kommer jag träffa en 13 år yngre "sötnos" och se vad som händer... Har en annan på g med som också gärna vill träffas... Men då kom det där in med "tid" som när jag jobbar (i 2 dagar till) inte finns obegränsat av ;) så han får vänta några dagar till...

HP har jag gett upp ... men kom på att man kanske skulle uppdatera sin text lite ... Har ju bara haft samma text i typ 10 år eller nåt ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 191
Senast: gullviva
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
484
· Visningar
24 123
Senast: Lilla
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
41
· Visningar
908
Senast: Mineur
·
Kultur Nu frågar jag allvetande Buke igen. Har fått en låt på hjärnan, har hört den några gånger senaste tiden men kan inte hitta den i...
Svar
5
· Visningar
362
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp