Vi som nätdejtar del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inget "fuck yea". Hade hon sett ut som hon gjorde på sina bilder kanske det hade känts så för jag hade riktigt trevligt med henne och jag gillade hennes personlighet vi connectade bra. Men man känner sig lite besviken/lurad när hon inte såg ut som på sina bilder.

Om utseendet är så viktigt och det inte tilltalar dig är det väl bara att lägga ner? Attraktion kan växa fram men om du känner dig lurad är det osannolikt att det sker.

Precis som att man inte har stenkoll på hur man är som person på alla punkter (jag tycker jag är rätt enstörig men uppfattas av många som supersocial) så kan man ha en annan uppfattning än vad de flesta har om hur man ser ut. När jag tittar på en bild av mig tagen för fem år sedan tycker jag inte det är så stor skillnad mot mig idag. Men det är mycket möjligt att andra skulle säga annat.
 
Om utseendet är så viktigt och det inte tilltalar dig är det väl bara att lägga ner? Attraktion kan växa fram men om du känner dig lurad är det osannolikt att det sker.

Precis som att man inte har stenkoll på hur man är som person på alla punkter (jag tycker jag är rätt enstörig men uppfattas av många som supersocial) så kan man ha en annan uppfattning än vad de flesta har om hur man ser ut. När jag tittar på en bild av mig tagen för fem år sedan tycker jag inte det är så stor skillnad mot mig idag. Men det är mycket möjligt att andra skulle säga annat.

Jo, jag la ner det.

Jag tycker att man borde ha lite bättre självinsikt i så fall. Oavsett om du inte förändrats mycket på dessa 5 år tycker jag man ska ha en aktuell bild. Den jag ska dejta är inte den hen var för 5-10 år sen.
 
Jag tycker att man borde ha lite bättre självinsikt i så fall. Oavsett om du inte förändrats mycket på dessa 5 år tycker jag man ska ha en aktuell bild. Den jag ska dejta är inte den hen var för 5-10 år sen.

Men alltså, självinsikt? Varenda människa som försöker beskriva sig själv på en nätdejtingsida kommer ju att utgå från sina egna tankar om sig själv och bygga en bild i ord och foton som hen tycker är rättvis. Om inte personen har en alldeles exceptionell självinsikt - vilket ingen eller extremt få har - så kommer ju verkligheten att diffa ifrån nätdejtingprofilen. Någon kanske beskriver sig som "äventyrlig" för att hen varit i Danmark en gång. I hens verklighet är det sant, men i någon annans är det en överdrift. Sådär är det ju. Skulle det vara ett allvarligare brott med felbeskrivning av utseendet än egenskaperna?
 
Har man mindre bra självinsikt är man inte medveten om det. Det ingår i att ha mindre bra självinsikt.

Personligen förvånas jag över att bilden kan spela så stor roll att man känner sig lurad om personen är trevlig men inte riktigt ser ut som på bilden. Vissa människor blir jättebra på bilder jämt, andra är alltid snyggare i verkligheten. Visst är det inte idealt att ha en fem år gammal bild, men bilden är ju ändå bara en fingervisning på hur man ser ut ungefär. Utseendet kommer ju alltid att förändra sig.
 
Men alltså, självinsikt? Varenda människa som försöker beskriva sig själv på en nätdejtingsida kommer ju att utgå från sina egna tankar om sig själv och bygga en bild i ord och foton som hen tycker är rättvis. Om inte personen har en alldeles exceptionell självinsikt - vilket ingen eller extremt få har - så kommer ju verkligheten att diffa ifrån nätdejtingprofilen. Någon kanske beskriver sig som "äventyrlig" för att hen varit i Danmark en gång. I hens verklighet är det sant, men i någon annans är det en överdrift. Sådär är det ju. Skulle det vara ett allvarligare brott med felbeskrivning av utseendet än egenskaperna?

Jo, men en bild ljuger ju inte.
Väger du 10 kg mer idag än vad du gjorde på bilden. Så kommer det märkas.
Det borde man ju vara medveten om ifall man lagt upp bilden?
 
Och hur vet du om någon är eller inte är det?

Ja, man får väl fråga när bilden är tagen? Men jag förutsatte att man ville framställa sig som den personen man är idag och inte den man var för flera år sen på en datingsida. Jag tycker inte det är intressant.
 
Jo, men en bild ljuger ju inte.
Väger du 10 kg mer idag än vad du gjorde på bilden. Så kommer det märkas.
Det borde man ju vara medveten om ifall man lagt upp bilden?

Fast dom kanske inte tycker det är viktigt om man väger 10 kg mer?
Jag har lite längre hår nu än då jag tog bilden. Ska jag upplysa om det?
 
Ja, man får väl fråga när bilden är tagen? Men jag förutsatte att man ville framställa sig som den personen man är idag och inte den man var för flera år sen på en datingsida. Jag tycker inte det är intressant.
Ja, jag har tidigare skrivit att jag inte fattar varför folk har bilder på sig hur de såg när de var tonåringar/25 år när de nu är närmare 50? Det är som sagt inte tonåringen/25-åringen jag har något intresse av. :wtf:

Sen finns det ju en hel del som ljuger om sin verkliga ålder, som om åldersnoja skulle vara sexigt? När man väl träffas så ser de ut att vara i sin ålder eller mer. :meh:
 
Vilken konstig fråga?
Nej, men det är en en del av din person. Jag pratar om en individ och inte om personlighet nu.

Men jag tror det bästa är att du inte tolkar in så mkt innan du har träffat personen. Min erfarenhet är att folk alltid är olika än vad jag trott på dejtingsidan. Antingen personlighet, utseende etc. Det bästa är att ha ett öppet sinne när man går p dejt.
 
Jag håller faktisk med om att bilden ska uppdateras. Vist har jag själv en som är 5 år gammal, men det står tydligt att den är gammal. Det är en lite rolig bild så jag tog med den, då den fortfarande visar lite om min person. Jag tycker inte utseendet är särskilt viktigt, men ärlighet är.
+ eller - 10-18 kg gör en stor skillnad! Har man ändrat sig så mycket kan man skriva det. Jag tycker det är mera ärligt. Att ha ett missvisande bild är lika illa som inte att ha en bild= vill inte synas. Oftast beror det på att de fortfarande är i ett förhållande. Jag vet att det kanske finns undantag, men jag har den erfarenhet. Så jag håller mig undan.
 
God Jul till er andra singlar! :) hoppas på att det nästa jul sitter någon jämte mig för det börjar bli lite ensam att alltid vara själv. kram på er :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 191
Senast: gullviva
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
474
· Visningar
23 858
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
41
· Visningar
898
Senast: Mineur
·
Kultur Nu frågar jag allvetande Buke igen. Har fått en låt på hjärnan, har hört den några gånger senaste tiden men kan inte hitta den i...
Svar
5
· Visningar
362
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp