Vi som nätdejtar del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är klart att du ska ge det ett försök, @canine! Håller dock med @prallan om att vanlig post låter som en dålig idé, fast jag tänker nog mera på att ett riktigt brev känns alldeles för "stort". För mig signalerar det att man har ansträngt sig lite extra, och jag tänker mig att man snarare vill visa motsatsen i ett sånt här sammanhang. Mera "Jag fick en spontan impuls att ta kontakt och om du skulle vilja ses så vore det en kul grej" och mindre "Jag har tänkt på det här i flera månader nu och förberett det bästa brev jag kan komma på eftersom det är tänkt att inleda vårt gemensamma liv". (Hoppas du inte tar illa upp för att jag raljerar lite.)
 
Det är klart att du ska ge det ett försök, @canine! Håller dock med @prallan om att vanlig post låter som en dålig idé, fast jag tänker nog mera på att ett riktigt brev känns alldeles för "stort". För mig signalerar det att man har ansträngt sig lite extra, och jag tänker mig att man snarare vill visa motsatsen i ett sånt här sammanhang. Mera "Jag fick en spontan impuls att ta kontakt och om du skulle vilja ses så vore det en kul grej" och mindre "Jag har tänkt på det här i flera månader nu och förberett det bästa brev jag kan komma på eftersom det är tänkt att inleda vårt gemensamma liv". (Hoppas du inte tar illa upp för att jag raljerar lite.)

Ingen fara :) det är lite svårt det du skrev om, när man skriver nu, man vill ju inte vara för på men ändå inte visa för lite heller. Men det får nog bli något avslappnat och lite enkelt isåfall istället för att man skriver för ingående och på, man vill ju inte verkar skrämmande på det sättet, blir ju lätt själv skrämd själv om någon är för på sådär! Vad tror ni om bilder bör man skicka med?
 
@canine

Åh, vad spännande! Är det någon man vet vem det är? :)
Du verkar ju ha en bra inställning, friskt vågat hälften vunnet liksom! Samtidigt som det kanske är bra att vara medveten om att svar kan utebli som du säger. Har ni haft någon kontakt alls innan?
Angående bilder så tänker jag att det beror lite på vilken typ av meddelande det är du ska skicka, vilken "ton" det har så att säga. :)
 
Jag har aldrig träffat honom så känner honom inte "på riktigt", utan vet bara det jag sett av honom på tv :) Han vet ju inte att jag existerar ens så måste visa att jag gör det så har man gjort något iallafall :)
Jag trodde det var någon du kände. Eftersom det inte är det håller jag med föregående, och att det kan tom bli lite stalkerkänsla över ett välarbetat brev med vanlig post.
 
Om jag fattat det rätt så är det en av årets bönder @canine ska skriva till, så då spelar det nog kanske inte så stor roll om det är mail eller brev. Hade han inte varit B-kändis och i datingsåpan så hade jag inte tyckt hon skulle skriva alls, men är man med i en sådan produktion får man väl räkna med att någon kanske kontaktar denne?
 
Vilket osökt får mig att tänka på en arbetskamrat en sommar. Hon hade mailat och pratat med en kille och han skulle komma och hämta upp henne. Han hade glömt att berätta en sak dock. Han var dvärgväxt. Hon blev så ställd att hon bara stängde dörren.
Tror att jag hade varit mer sansad, men lika lurad hade jag nog känt mig.
Så otroligt omoget gjort av din arbetskamrat. Jag fick fanken ont i magen av att läsa det där. Usch.
 
Ingen fara :) det är lite svårt det du skrev om, när man skriver nu, man vill ju inte vara för på men ändå inte visa för lite heller. Men det får nog bli något avslappnat och lite enkelt isåfall istället för att man skriver för ingående och på, man vill ju inte verkar skrämmande på det sättet, blir ju lätt själv skrämd själv om någon är för på sådär! Vad tror ni om bilder bör man skicka med?

Min första tanke är att det inte är möjligt att visa för lite. Att du överhuvudtaget skriver visar ju att du bryr dig, så du kan nog vara ordentligt avslappnad vad gäller själva innehållet.
 
@canine

Åh, vad spännande! Är det någon man vet vem det är? :)
Du verkar ju ha en bra inställning, friskt vågat hälften vunnet liksom! Samtidigt som det kanske är bra att vara medveten om att svar kan utebli som du säger. Har ni haft någon kontakt alls innan?
Angående bilder så tänker jag att det beror lite på vilken typ av meddelande det är du ska skicka, vilken "ton" det har så att säga. :)

Kanske om du sett Bonde söker fru :) ingen kontakt alls innan, men nu har jag tagit "tjuren vid hornen" iallafall, nu kan jag inte göra mer och det går som det går ska jag försöka tänka förhoppningsvis gör det en mindre nervös :angel:
 
God jul alla nätdejtare! Jag är en man 46 år gammal som har småkollat på buke i många år. Är konflikträdd, jobbar för mycket, älskar hästar, kvinnor, gillar att ta en öl emellanåt, är utbildat inom naturvetenskap på akademisk nivå ( master of sciense) , har en outtalad dröm om en familj, är hästbonde och gillar trav. Var hittar man en tjej som inte älskar pengar, glamour, inte behöver vara barnfri, gillar att fläta pannluggar, är kommunikativ ( min svaga sida) och gillar vedlukt? Vilket nätforum ska man söka?
Jag tror det skulle finnas en tjej här på sidan om du skickar PM till henne. Det finns ju massor att välja på! Fast jag tror inte et finns så många vuxna kvinnor som gillar att fläta pannluggar! :-)
 
Och nu är jag bjuden på middag i morgon kväll :)

Kul då får du uppdatera :)

Själv har jag tänkt på om det är tidigt eller inte att ses hemma andra gången men det kanske är ganska vanligt? blev hembjuden men har inte svarat än :crazy: att dejta eller inte det är frågan! :cautious:
 
Jag har sedan ett par dagar tillbaka fått kontakt med en ny kille från hp. Vi har stämt träff i mellandagarna och han är faktiskt den första jag pratat i telefon med innan personligt möte. Allting känns löjligt lätt och enkelt, vi har samma humor, musiksmak och kan prata om det mesta. Pratade i telefon i en timme utan några som helst problem, trots att jag hatar att prata i telefon och har lätt för att bli obekväm annars. Vågar aldrig hoppas och jag målar inte upp någon fantasi utan går in i det helt utan förväntningar, men visst känns det roligt. Får väl se om det är likadant när man väl träffas sen. :)

Jaha. Så var jag på dejten igår då. Visst kändes det lätt att prata och jag hade roligt som med en vän, men mer än så var det inte.
Dessutom fick jag lite halvpanik när vi sa hej då. Jag har inga problem att krama även "okända" men är i övrigt ganska reserverad och att bli intim med någon tar enormt lång tid för mig, då jag faktiskt vill lära känna personen först. Kanske lite gammalmodig av mig ibland på det sättet. Av den principen blir det aldrig någon lång kram vid första mötet heller, för jag vill inte på något sätt sända ut signaler jag inte menar.

Han däremot verkade inte ha greppat så mycket av det jag berättat om gällande min folkskygghet etc, för han höll kvar kramen längre än jag ville (jag försökte alltså släppa och backa undan) och ledde verkligen in mig i "hångelposition", men som den expert jag är spelade jag dum och skämtade bort det, och klarade mig undan.. Phew :eek: :yuck: :nailbiting:
Blev fruktansvärt missnöjd, obekväm och får fortfarande en slags oroskänsla i magen när jag tänker på det. :down:
Kanske är jag fjantig, men det förstörde verkligen alltihop. Han verkar inte alls ha fattat dock, så nu ska man på något sätt försöka avstyra det här på ett fint sätt också.. O_o :banghead:

Polacken som jag fikade med för en-två månader sedan däremot pratar jag fortfarande med, och är absolut fortsatt intresserad av (verkar vara ömsesidigt). Han har bjudit hem mig till att kika på hans nya gård som han renoverat (vi diskuterade detta under fikan), och jag ska faktiskt åka dit efter nyår. Han är lite mer som jag i sättet, så det känns betydligt lugnare och jag VILL faktiskt träffa honom igen. :up:
 
Kanske är jag fjantig, men det förstörde verkligen alltihop. Han verkar inte alls ha fattat dock, så nu ska man på något sätt försöka avstyra det här på ett fint sätt också.. O_o :banghead:

På vilket sätt skulle du vara fjantig? Du ville inte kramas, du visade det med ditt kroppsspråk, och han tog då genast itu med att på sitt initiativ försöka tänja dina gränser.

"Tack, men nej tack" räcker väl gott och väl som avslutande ord till honom.
 
Jag tänkte mer fjantig som tycker att det förstörde hela dagen. Men du har helt rätt!

Tänkte bara skriva att jag förstår dig och inte tycker det är fjantigt :) jag har också lite svårt med det intima vill lära känna först och hade blivit irriterad på det skulle jag tro.
 
Jag tycker ju inte att det är att vara tydlig att mha kroppsspråk försöka tala om för någon att man inte vill kramas utan det är bättre att säga det rent ut, han kunde ju tro att det fanns mer än vad du tyckte det var och ville genom sitt kroppsspråk visa att han var intresserad. Bättre att säga ifrån med ord, men du är absolut inte fjantig! Känns det inte rätt så är det inte rätt. :)
 
På tal om detta, är det någon här som har varit obekväm eller tyckt det varit lite jobbigt med det "fysiska" men kommit över det? närheten är ju en stor anledningen till att man vill ha ett förhållande men det blir lite jobbigt när man samtidigt är lite rädd för det och inte är van, t.ex. om man ska åka hem till personen är det ju större "risk" att det blir "mer" än om man ses på stan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 187
Senast: gullviva
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
467
· Visningar
23 729
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
41
· Visningar
892
Senast: Mineur
·
Kultur Nu frågar jag allvetande Buke igen. Har fått en låt på hjärnan, har hört den några gånger senaste tiden men kan inte hitta den i...
Svar
5
· Visningar
362
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp