Vi som nätdejtar del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det går över om man börjar tycka om och känna tillit till personen, annars går det inte över.
 
Kul då får du uppdatera :)

Själv har jag tänkt på om det är tidigt eller inte att ses hemma andra gången men det kanske är ganska vanligt? blev hembjuden men har inte svarat än :crazy: att dejta eller inte det är frågan! :cautious:

Jag träffas helst hemma, tycker det blir mer avslappnat. Däremot träffas jag gärna dagtid första gången. Tycker man märker av rätt bra vad personen har för förväntningar inför dejten.
Har fått förslag om att träffas över några glas vin på kvällen, om personen i fråga bor långt bort utan pendlingsmöjligheter så blir det ju rätt tydligt att de tänkt sova över.
Föreslår man en fika på eftermiddagen så känns det ju lite mer öppet tycker jag.
 
Jag tänkte mer fjantig som tycker att det förstörde hela dagen. Men du har helt rätt!

Jag tycker utan tvekan att det förstör hela umgänget med en person, om den personen inte respekterar mina integritetsgränser. Det hjälper inte att samma person kanske är trevlig att gå på bio eller spela golf med, om jag inte kan lita på hen när det gäller min kroppsintegritet.
 
Kul då får du uppdatera :)

Själv har jag tänkt på om det är tidigt eller inte att ses hemma andra gången men det kanske är ganska vanligt? blev hembjuden men har inte svarat än :crazy: att dejta eller inte det är frågan! :cautious:

Jag tycker inte att det är för tidigt, men beror på hur det kändes på första dejten så klart. Fast känns det väldigt illa på första kanske man inte vill ses alls och det snarare är en fråga OM man ses igen än VAR man ses igen.
 
Jag tycker ju inte att det är att vara tydlig att mha kroppsspråk försöka tala om för någon att man inte vill kramas utan det är bättre att säga det rent ut, han kunde ju tro att det fanns mer än vad du tyckte det var och ville genom sitt kroppsspråk visa att han var intresserad. Bättre att säga ifrån med ord, men du är absolut inte fjantig! Känns det inte rätt så är det inte rätt. :)

Kramen i sig är inget problem, vanlig hälsningskram alltså. Jag tyckte det var tydligt att backa ifrån innan kramen blev för lång, hade någon gjort så mot mig hade jag släppt omgående. Men jag är å andra sidan väldigt, väldigt talande med kroppsspråk och energier pga hästarna och vet att alla andra inte är det. Är mer flyktdjur än rovdjur gällande sådant.

Jag tycker sådant är jobbigt att prata om för jag har en tendens till att bli otrevlig när det är saker jag inte trivs med (ett reflektivt försvar), och självbehärskningen får gå på högvarv för att inte svinga en näve och sen springa därifrån.. Folkskyggheten går helt enkelt igenom där, och det är skitsvårt att jobba bort.
 
På tal om integritet och sådär, är det bara jag som har svårt för snubbar som ska sitta och skriva puss eller kram och gud vet allt så fort de bara kan? Jag besvarar inte sånt, för mig känns det som en lögn iom att jag inte vill pussa eller krama kreti och pleti som jag inte ens träffat och jag är inte alls bekväm med att ljuga på det viset samtidigt som det blir för intimt för snabbt. Enligt somliga är det tydligen jättehemskt av mig för "man kan inte komma nära någon om man låter bli" - what the fucking fuck?! O_o
 
På tal om integritet och sådär, är det bara jag som har svårt för snubbar som ska sitta och skriva puss eller kram och gud vet allt så fort de bara kan? Jag besvarar inte sånt, för mig känns det som en lögn iom att jag inte vill pussa eller krama kreti och pleti som jag inte ens träffat och jag är inte alls bekväm med att ljuga på det viset samtidigt som det blir för intimt för snabbt. Enligt somliga är det tydligen jättehemskt av mig för "man kan inte komma nära någon om man låter bli" - what the fucking fuck?! O_o

Jag har också svårt för det.
 
På tal om integritet och sådär, är det bara jag som har svårt för snubbar som ska sitta och skriva puss eller kram och gud vet allt så fort de bara kan? Jag besvarar inte sånt, för mig känns det som en lögn iom att jag inte vill pussa eller krama kreti och pleti som jag inte ens träffat och jag är inte alls bekväm med att ljuga på det viset samtidigt som det blir för intimt för snabbt. Enligt somliga är det tydligen jättehemskt av mig för "man kan inte komma nära någon om man låter bli" - what the fucking fuck?! O_o


samma här. Jag är ingen puss och kram-människa. Även om det är personer jag gärna kramar så skriver jag sällan kram.
 
På tal om integritet och sådär, är det bara jag som har svårt för snubbar som ska sitta och skriva puss eller kram och gud vet allt så fort de bara kan? Jag besvarar inte sånt, för mig känns det som en lögn iom att jag inte vill pussa eller krama kreti och pleti som jag inte ens träffat och jag är inte alls bekväm med att ljuga på det viset samtidigt som det blir för intimt för snabbt. Enligt somliga är det tydligen jättehemskt av mig för "man kan inte komma nära någon om man låter bli" - what the fucking fuck?! O_o

Instämmer till fullo! Jag har dessutom specifikt undanbett mig sådana avslutningsfraser på HP, och det är ju alltid någon som ska "vara lite rolig" och "skoja till det" med det. Får också kommentarer som "men det är ju en vanlig avskedsfras idag!". Ja, men inte i en första kontakt och inte till främmande folk. Jag kramar inte okända bara sådär, än mindre puss & snusk. Nån måtta får det vara :meh:
 
På tal om integritet och sådär, är det bara jag som har svårt för snubbar som ska sitta och skriva puss eller kram och gud vet allt så fort de bara kan? Jag besvarar inte sånt, för mig känns det som en lögn iom att jag inte vill pussa eller krama kreti och pleti som jag inte ens träffat och jag är inte alls bekväm med att ljuga på det viset samtidigt som det blir för intimt för snabbt. Enligt somliga är det tydligen jättehemskt av mig för "man kan inte komma nära någon om man låter bli" - what the fucking fuck?! O_o
Ett skräckexempel på detta fanns i Bonde söker fru, från någon av de tidiga säsongerna. Tv-teamet skulle inte följa den här bonden, så han skulle ringa till en av brevskrivarna i Lindas närvaro. Han pratar kort med tjejen och avslutar samtalet med:
-Puss i ljumsken!

:wtf::wtf::wtf::yuck::yuck::yuck:
 
Skulle aldrig heller komma på tanken att skriva puss och/eller kram till någon. Det är inte jag! Ev kanske en framtida partner.
 
Crazy cat lady närmar sig...Jag känner plötsligt att allt är för tidigt , precis det som folk har sagt till mig. När nu en man verkar lite mer intresserad än ons så blir jag nervös. Men jag inbillar mig nog bara, han är ute efter sex (och jag också) och jag ska inte tro att det är mer än så.
 
Ett skräckexempel på detta fanns i Bonde söker fru, från någon av de tidiga säsongerna. Tv-teamet skulle inte följa den här bonden, så han skulle ringa till en av brevskrivarna i Lindas närvaro. Han pratar kort med tjejen och avslutar samtalet med:
-Puss i ljumsken!

:wtf::wtf::wtf::yuck::yuck::yuck:
Men seriöööööst! :wtf:
 
På tal om intimitet, brukar ni berätta vart ni står och vad ni vill eller förväntar ni er att dejten är med på samma tåg?

Tidigare erfarenheter med killar som inte kunnat tolka/läsa av läget alls, har gjort att jag hellre är oerhört rak redan från början för att inte någon ska bli besviken. Jag tycker det är enklast att utgå ifrån att folk inte kan läsa mina tankar. Just när det är folk man inte känner så väl så är det ju lätt hänt att tolka fel, för att vi tolkar andra utifrån hur vi själva är och vi är ju så olika.
 
På tal om intimitet, brukar ni berätta vart ni står och vad ni vill eller förväntar ni er att dejten är med på samma tåg?

Tidigare erfarenheter med killar som inte kunnat tolka/läsa av läget alls, har gjort att jag hellre är oerhört rak redan från början för att inte någon ska bli besviken. Jag tycker det är enklast att utgå ifrån att folk inte kan läsa mina tankar. Just när det är folk man inte känner så väl så är det ju lätt hänt att tolka fel, för att vi tolkar andra utifrån hur vi själva är och vi är ju så olika.

(komiskt nog med tanke på gårdagen) Jag talar alltid om vart jag står och förväntar mig. Är alltid enormt tydlig med att jag är reserverad och inte är ett dugg intresserad av att vara intim så tidigt.
 
Ett skräckexempel på detta fanns i Bonde söker fru, från någon av de tidiga säsongerna. Tv-teamet skulle inte följa den här bonden, så han skulle ringa till en av brevskrivarna i Lindas närvaro. Han pratar kort med tjejen och avslutar samtalet med:
-Puss i ljumsken!

:wtf::wtf::wtf::yuck::yuck::yuck:
Har jag fel när jag uppfattar en sådan fras, som ett medvetet grovt övertramp, som män gör om de vill bli av med en. De vet ju såklart att det är väldigt provocerande. Så varför skulle de annars skriva/säga så?
 
Har jag fel när jag uppfattar en sådan fras, som ett medvetet grovt övertramp, som män gör om de vill bli av med en. De vet ju såklart att det är väldigt provocerande. Så varför skulle de annars skriva/säga så?
I det där fallet hade bonden valt ut just den tjejen som han ville ha kontakt med, så jag har svårt att tänka mig att han ville bli av med henne. Jag uppfattade att han tyckte att han var - skojig. Intimskojig.

:yuck:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 187
Senast: gullviva
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
466
· Visningar
23 642
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
40
· Visningar
884
Senast: Lilla
·
Kultur Nu frågar jag allvetande Buke igen. Har fått en låt på hjärnan, har hört den några gånger senaste tiden men kan inte hitta den i...
Svar
5
· Visningar
362
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp