Vi som nätdejtar del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ställer mig till skaran som ogillar kramar från okända, även i mail.
Jag kramas inte särskilt mycket och jag avslutar i princip aldrig sms/mail med kram eller puss.
Däremot om jag är kär i någon så vill jag ju ha mycket kroppskontakt, men då är det ju en annan sak.
 
Jag är väldigt "kramig" irl... Men tycker inte heller om mail med "puss o kram" från folk jag inte känner...
Det är tom väldigt få som jag känner som jag ens använder just KRAM till med... Sen har jag förvisso engelska och amerikanska som jag använder xxx mot (x = Kyss/puss så 3 x är alltså inte kod för nåt man inte vågar skriva ut ;) )
Men som sagt enbart ett fåtal svenska kompisar som faktiskt får kram som avskedsfras...
 
Samma här, irl vill jag gärna ha mycket närhet med mycket pussande och kramande (när man väl når den nivån vill säga). Folk som däremot ska hålla på skicka virtuella pussar och kramar sådär skittidigt framstår mest som klängiga och jobbiga.
Heck, det finns en enda person som lyckats få mig att skriva puss ibland - vi hade då träffats i typ ett halvår, jag var dökär och pussandet var mest god natt-pussar och inte nåt det slängdes med i vartenda pm/sms/mail. Mycket bättre imo.
 
Kul då får du uppdatera :)

Själv har jag tänkt på om det är tidigt eller inte att ses hemma andra gången men det kanske är ganska vanligt? blev hembjuden men har inte svarat än :crazy: att dejta eller inte det är frågan! :cautious:

Det var jättetrevligt. Han lagade mat och bjöd även på efterrätt, vin och te och hela faderullan. Vi har mycket gemensamma värderingar men ändå så olika så man kan diskutera saker. Nackdelen är att han är lite rundlagd, absolut inte fet men det är inte riktigt det som drar igång mig... Men det var en jättetrevlig kille frågan är bara om han är pojkvänsmaterial?

Vi hade setts en gång innan och hade lite gemensamma vänner i periferin så då tänkte jag det var ok att ses hemma. Hade aldrig gjort det på första dejten.
 
Vi hade setts en gång innan och hade lite gemensamma vänner i periferin så då tänkte jag det var ok att ses hemma. Hade aldrig gjort det på första dejten.


Måste bara berätta en rysarstory från min nätdejtings begynnelse. Då jag helt klart var lite oskuld i sammanhanget och trodde gott om alla. Typ.

Den här killen bodde inte så långt ifrån mig, utan passerade i princip min bostad på väg hem ifrån jobbet och jag tyckte att det kunde passa bra att han tittade in hos mig på en fika. Sagt och gjort. Och vi fikade och snackade en massa skit. Det var verkligen noll och ingen attraktion, inget hångel i soffan alls, utan bara vänskapligt småprat. Som liksom aldrig tog slut...

Timmarna gick och jag skulle upp och jobba dan därpå så när klockan började närma sig tolvslaget på natten och han inte gjort minsta ansats att resa sig och gå, så ursäktade jag mig lite med att jag måste nog gå och lägga mig nu med tanke på att det är en dag imorgon också.

"Ja, självklart!" sa han och reste sig och gick in i mitt sovrum och klädde av sig!! :nailbiting:

Jag blev totalt helställd. Och sa att "det blir inget ligga av, bara så du vet!" Och han tyckte "okej" men gjorde sig bekväm i min säng. Jag var allt annat än just det. Bekväm alltså. Har nog aldrig känt mig så fruktansvärt obekväm någonsin i hela mitt liv.

Och efter den dejten så har det inte blivit någon första dejt hemma hos mig någonsin igen!
 
Måste bara berätta en rysarstory från min nätdejtings begynnelse. Då jag helt klart var lite oskuld i sammanhanget och trodde gott om alla. Typ.

Den här killen bodde inte så långt ifrån mig, utan passerade i princip min bostad på väg hem ifrån jobbet och jag tyckte att det kunde passa bra att han tittade in hos mig på en fika. Sagt och gjort. Och vi fikade och snackade en massa skit. Det var verkligen noll och ingen attraktion, inget hångel i soffan alls, utan bara vänskapligt småprat. Som liksom aldrig tog slut...

Timmarna gick och jag skulle upp och jobba dan därpå så när klockan började närma sig tolvslaget på natten och han inte gjort minsta ansats att resa sig och gå, så ursäktade jag mig lite med att jag måste nog gå och lägga mig nu med tanke på att det är en dag imorgon också.

"Ja, självklart!" sa han och reste sig och gick in i mitt sovrum och klädde av sig!! :nailbiting:

Jag blev totalt helställd. Och sa att "det blir inget ligga av, bara så du vet!" Och han tyckte "okej" men gjorde sig bekväm i min säng. Jag var allt annat än just det. Bekväm alltså. Har nog aldrig känt mig så fruktansvärt obekväm någonsin i hela mitt liv.

Och efter den dejten så har det inte blivit någon första dejt hemma hos mig någonsin igen!

Men vilken hemskt situation :crazy: av den anledningen vill jag hålla det ifrån att träffas hemma hos mig de första gångerna och inte senare på dagen :/ man är lite rädd för att hamna i en sådan situation :angel:

Ska antagligen träffa min dejt hemma hos han imorgon, hoppas inte det blir någon sådan hemsk situation men det känns ganska ok, han bor "hemma" fortf. osv och vi ska ses några timmar på dagen. Fördelen med att ses hos den andre är ju att man själv avgör när man vill avluta (förhoppningsvis så att inget "händer" och man faktiskt kommer därifrån då! :cautious:)
 
Det var jättetrevligt. Han lagade mat och bjöd även på efterrätt, vin och te och hela faderullan. Vi har mycket gemensamma värderingar men ändå så olika så man kan diskutera saker. Nackdelen är att han är lite rundlagd, absolut inte fet men det är inte riktigt det som drar igång mig... Men det var en jättetrevlig kille frågan är bara om han är pojkvänsmaterial?

Vi hade setts en gång innan och hade lite gemensamma vänner i periferin så då tänkte jag det var ok att ses hemma. Hade aldrig gjort det på första dejten.

Det låter ju trevligt ! :) Jobbigt detdär med om allt stämmer men attraktionen lite saknas :down:
 
I det där fallet hade bonden valt ut just den tjejen som han ville ha kontakt med, så jag har svårt att tänka mig att han ville bli av med henne. Jag uppfattade att han tyckte att han var - skojig. Intimskojig.

:yuck:
Han ångrade sig väl, när han pratade med henne! Hade han varit intresserat hade han väl inte sagt så. Om han tror att någon skulle ta det som en komplimang är han ju fullkomligt korkad.
 
Han ångrade sig väl, när han pratade med henne! Hade han varit intresserat hade han väl inte sagt så. Om han tror att någon skulle ta det som en komplimang är han ju fullkomligt korkad.
Jag kan ju inte veta förstås, men jag tror inte att hans avsikt var att dumpa henne. Det finns förmodligen de som tycker att det är höjden av humor eller något.
 
Träffade en snubbe över en fika igår. Hade tydligen pratats vid förr men jag hade slutat svara, visst något jag gör :angel:

Hur som, trevlig. Inget speciellt. Får se om vi ses igen, lite oklart. Tröttnade på pannkakan trots att jag pratat med två rätt trevliga. Skrev att jag tänkte pausa sidan då den var lite tråkig att hänga på och lämnade mitt nummer och att de kunde höra av sig om de ville fortsätta hålla kontakten och träffas i stället. Hittills noll fast jag såg att de hade läst före jag pausade.

Nåväl, då var de ju inget att ha ändå. Fast jag tycker det är lustigt med dessa gossar som är väldigt på men som inte vågar ses, typ. Varför är man då på en sån sida undrar jag? :cautious:
 
Fast jag tycker det är lustigt med dessa gossar som är väldigt på men som inte vågar ses, typ. Varför är man då på en sån sida undrar jag? :cautious:
Detta undrar jag med! Jag tror det beror på att de är upptagna, men gillar att få bekräftelse på nätet. Speciellt de utan bild, vill inte bli påkommen av någon som känner frun. Fenomenet stör hela nätdejtinggrejen.
 
Tror faktiskt också att en hel del är lite introverta/blyga/oföretagsamma när det väl blir "allvar" och någon vill ses. Och att många tänker för mycket innan de vågar ses. Att det känns som en väldigt stor grej.
 
Tror faktiskt också att en hel del är lite introverta/blyga/oföretagsamma när det väl blir "allvar" och någon vill ses. Och att många tänker för mycket innan de vågar ses. Att det känns som en väldigt stor grej.

Jag själv var helt klart sån. Och nu är jag mest less...
 
Jag tror inte det handlar om upptagna killar i det här fallet, utan bara om "mycket snack och lite action"-varianterna som tycker det är läskigt live.

Nåväl, imorgon är det nyårsafton och då ska jag ock en kompis åka iväg och bo på hotell och dansa natten lång. Kan ju hoppas på nyårshångel :angel: Och lagom dunkel belysning eftersom min näsa väldigt passande fått för sig att torrflagna och en vagel bosatte sig i mitt öga. Rätt elakt tycker jag, när jag för en gångs skull tänkte vara lite snygg :cautious:
 
@ekra Ja, jag gnodde lite i morse och har smort in den flera gånger under dagen, när jag kommer hem så ska jag ge mig på den med florsockerskrubb så den borde ju bli liiiiite gladare av det :)
 
Var på en andra "dejt" igår. Hemma på hans gård, blev bjuden på middag & kaffe, sen kika vi på djuren, tog en promenad och avslutade med lite kaffe. Det kändes bra och var trevligt men det är så svårt att veta vad man känner, på något sett så flyter det på förvånansvärt bra för mig med tanke på att vi bara setts 2 ggr, o andra sidan blev jag mer "stel" och blyg kändes det som denna gången. Jag vet inte vad detta betyder, och om jag gillar honom eller om jag vill gilla honom. Jag saknar det inte när jag åkt, sådär så att det är riktigt roligt att umgås, vilket man väl borde göra om det var rätt och längta tills nästa gång :confused: o andra sidan så känner man ju inte varandra helt än heller så det kan ju ändras kanske, himla bra kille verkar det som iallafall med fina ögon och fin dialekt :p

Är det någon som känner igen sig någe i detta ^^
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 187
Senast: gullviva
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
466
· Visningar
23 642
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
40
· Visningar
884
Senast: Lilla
·
Kultur Nu frågar jag allvetande Buke igen. Har fått en låt på hjärnan, har hört den några gånger senaste tiden men kan inte hitta den i...
Svar
5
· Visningar
362
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp