Vi som nätdejtar del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Sa29 Jag tycker inte du ska bestämma en träff, utan att han ska göra det om han är intresserad. Det är ju han som skjuter upp hela tiden.

Däremot tycker jag inte det är så märkligt, kanske för att jag själv kan göra detsamma. Under hur lång tid sköt han upp samtalet, och under hur lång tid har han skjutit upp träffen? Det kanske helt enkelt har kommit upp något oplanerat och han har inte haft tid även om han velat. Däremot, tappar du tålamodet och tycker det är skit, så kan du ju bara säga tack och hej. Ingen idé att hänga upp sig på någon som beter sig störigt imo.
 
@Sa29 På den punkten är jag väldigt bestämd - jag träffar bara människor som faktiskt vill träffa mig tillbaka. Oavsett om det är vänner sedan tidigare, familjen eller personer via nätdejting eller vad som.

I ditt fall skulle jag bara sluta höra av mig faktiskt, alternativt säga just, tack men nej tack och av anledningen ovan. Här knusslas och trugas inte för okända! Och normalt sett tycker jag ju inte man ska bli bara tyst och köra silent treatment heller men när man inte ens träffat personen och den dessutom håller på på det där viset, nej då får det vara.
 
@Sa29 Jag kan ju helt ha missförstått det, men på det du skriver känns det som att du lämnar över ansvaret till honom att styra upp er dejt och du väntar på att han ska ringa? Kan inte du ringa? Kan inte du föreslå en dag och aktivitet som passar dig och se om han nappar?
 
@Sa29 Under hur lång tid sköt han upp samtalet, och under hur lång tid har han skjutit upp träffen? Det kanske helt enkelt har kommit upp något oplanerat och han har inte haft tid även om han velat. Däremot, tappar du tålamodet och tycker det är skit, så kan du ju bara säga tack och hej. Ingen idé att hänga upp sig på någon som beter sig störigt imo.
Ungefär vid fyra tillfällen flyttade han fram samtalet, en gång om dagen. När jag skrev att han inte behöver ringa om han inte vill så ringde han efter ett dygn och förklarade att saker kom i vägen. För mig är det lite knepigt att inte kunna avsätta lite tid för ett samtal, som man själv varit "på" om. Det var väl inget oplanerat som dök upp, utan att han ändrade sig och tyckte att det var för nära inpå hemresan ändå. Trots att det inte var några problem alls dagen före.
 
@Sa29 Jag kan ju helt ha missförstått det, men på det du skriver känns det som att du lämnar över ansvaret till honom att styra upp er dejt och du väntar på att han ska ringa? Kan inte du ringa? Kan inte du föreslå en dag och aktivitet som passar dig och se om han nappar?
Han svarade inte då jag ringde, och smsade sedan att han varit upptagen. Sa att han ringer mig nästa dag osv. Jag föreslog en dag att träffas på men han ville bestämt ses samma dag som han kom hem. Sedan ångrade han sig och då började jag dra öronen åt mig då det inte är första gången saker han föreslagit flyttats fram.
 
@Sa29 Du verkar tycka det är ett problem, och det finns ingen anledning att lägga tid och energi på någon man stör sig på. Om du vill ge honom en chans till kan du ju göra som starcraft föreslog, föreslå en dag för en aktivitet och se vad han säger. Om han nappar och sedan ändrar sig igen har han kanske förbrukat sina chanser.
 
@Sa29 Jag skulle lagt ned. När det är så mycket om och men med någon man inte ens träffat ännu så tycker jag att det ger sjukt dåliga vibbar för framtida relation, oavsett slag. Jag lever efter mottot "är det rätt så är det lätt".
 
Du analyserar sönder det. Man måste definitivt inte veta eller känna något särskilt efter två ggr. Du ville väl ta det väldigt lugnt också? Jag tror att du stressar upp dig själv med alla tankar.
Prova att träffa honom fler ggr, om det känns roligt att ses. Kanske leder det till något, kanske inte. Det vet man aldrig på förhand, men hur som helst lär man sig alltid något.

Bjöd hem på en 3e träff igår. Men nej nu ska jag försöka avsluta detta på ett snällt sätt, är det rätt så känns det inte jobbigt dagen efter. Det gick bra men kände mer och mer ett nej, sen blev det lite "mys" på hans initiativ vilket väl inte var så farligt men situationen kändes ändå lite jobbig och stel nu när jag inte var så intresserad som han. Sen visa det sig att han nog tänkt sova över, gick inga bussar hem, vilket gav mig dåligt samvete när jag inte ville :( (vilket jag fortfarande har men jag hade inte gett någon hint alls om att han kunde det :crazy:), tackochlov löste det sig och han kom hem ändå. Har lite lätt dagen efter ångest att jag satt mig i denna situation men ska försöka avsluta på ett "snällt" sett och inte tänka mer på det. Jag flyttar även om 2 dagar och då blir det mer än dubbelt så långt mellan oss (hade jag berättat såklart).

Jag känner nu efteråt att va skönt det är att vara singel egentligen! :o O_o förhoppningsvis känns det inte så när man väl träffar rätt, men för nu ska jag bara fokusera på mig, djuren och min kommande studier och istället hoppas på att min prins dyker upp irl. Vill verkligen tacka alla i denna grupp som peppat och gett tips osv det har varit ett stöd för mig, eftersom att jag inte har så mycket erfarenhet. Jag ska försöka se det som att detta ändå utvecklat mig, jag trodde aldrig jag skulle våga träffa någon på nätet men nu har jag det, även om det nu visade sig inte vara min grej.

Tack alla i gruppen :)
 
Han svarade inte då jag ringde, och smsade sedan att han varit upptagen. Sa att han ringer mig nästa dag osv. Jag föreslog en dag att träffas på men han ville bestämt ses samma dag som han kom hem. Sedan ångrade han sig och då började jag dra öronen åt mig då det inte är första gången saker han föreslagit flyttats fram.

I det läget hade jag inte ödslat mer energi på honom. Vill han ses får han anstränga sig, annars kan det vara.
 
Bjöd hem på en 3e träff igår. Men nej nu ska jag försöka avsluta detta på ett snällt sätt, är det rätt så känns det inte jobbigt dagen efter. Det gick bra men kände mer och mer ett nej, sen blev det lite "mys" på hans initiativ vilket väl inte var så farligt men situationen kändes ändå lite jobbig och stel nu när jag inte var så intresserad som han. Sen visa det sig att han nog tänkt sova över, gick inga bussar hem, vilket gav mig dåligt samvete när jag inte ville :( (vilket jag fortfarande har men jag hade inte gett någon hint alls om att han kunde det :crazy:), tackochlov löste det sig och han kom hem ändå. Har lite lätt dagen efter ångest att jag satt mig i denna situation men ska försöka avsluta på ett "snällt" sett och inte tänka mer på det. Jag flyttar även om 2 dagar och då blir det mer än dubbelt så långt mellan oss (hade jag berättat såklart).

Jag känner nu efteråt att va skönt det är att vara singel egentligen! :o O_o förhoppningsvis känns det inte så när man väl träffar rätt, men för nu ska jag bara fokusera på mig, djuren och min kommande studier och istället hoppas på att min prins dyker upp irl. Vill verkligen tacka alla i denna grupp som peppat och gett tips osv det har varit ett stöd för mig, eftersom att jag inte har så mycket erfarenhet. Jag ska försöka se det som att detta ändå utvecklat mig, jag trodde aldrig jag skulle våga träffa någon på nätet men nu har jag det, även om det nu visade sig inte vara min grej.

Tack alla i gruppen :)

Modigt av dig att stå upp för att du inte ville att han skulle sova över tycker jag!

Nätet är inte min grej heller, tycker det blir så konstlat och pressat. Men helt utan att veta hur det går med denna killen jag har träffat nu så måste jag ändå säga att det gett mig en helt annan syn på nätdejting. Plötsligt känns det inte alls konstigt att folk kan träffa någon på detta sättet. Det här känns helt annorlunda än de jag träffat tidigare.
 
@Sa29 Det skulle få mig att tappa intresset fullständigt, jag har svårt för när folk ombokar/skjuter upp träffar. Det känns så nonchalan, tycker jag.

Själv har jag nog träffat en av mina stora kärlekar nu, via nätet. Jag tror att jag skrev här för ett tag sedan om att jag skulle på dejt, och efter första dejten som var en promenad med efterföljande fika (och kanske att vi kysstes en del) så har vi fortsatt ses mycket, och igår var jag inbjuden på stor baluns med hans familj och vänner. Vi har väldigt lika värderingar, bor på varsina gårdar någon halvmil från varandra, har sjukt roligt tillsammans och.... ja, jag är helt hopplöst förtjust i honom. Så efter att ha hunnit vara singel en galet kort period verkar det som att jag återige har världens tur som hittar en så fin man. Vi får se vart det hela leder...
 
mrright.png

Tror bannemig att jag hittat Mr Right! :love: :love: :love:




:banghead: :meh:
 
Lite uppdatering från min sida då.

Var på en fikadejt igår. Han såg bra ut, men hade inget go i sig alls och det passar inte mig alls. Så inget mer där.

Ska på en till ikväll, där jag har jag väl tyvärr hunnit få en del förväntningar så jag antar att det kommer bli pannkaka av det.
 
Åh men varför är alltid timingen så sjukt dålig. En kille som jag varit intresserad av tidigare hörde av dig igår kväll och var uppenbart flörtig, det har han iofs varit innan också men jag mitt pucko har ju helt missat det. Vi är bara vänner och jag berättade om killen jag börjat träffa, och han önskade lycka till. Vi gick på bio och ja, det är ju en himla bra kille men just nu känner jag mig helt blockerad pga killen jag dejtar och verkligen gillar.

Hade ljuset gått upp för några veckor sen hade jag inte tvekat en sekund, men det är väl kanske meningen.
 
@Elina8 åh sånt är så typiskt, men som sagt, kanske var det inte meningen. Eller om det inte funkar med din nuvarande dejt, så vet du ju att han är intresserad och tajmingen kanske är bättre :).
 
Följer er allt ännu fast i smyg här i tråden ;)
Uppdatering från mig:
Nu har det gått ett par månader sen Hundkillen och jag fick kontakt med varandra. Sedan dess har vi träffats så mycket vi bara kan och under jul och nyårsveckorna bodde vi ihop under ett par veckor. Allt blir bara bättre och bättre. Jag har fortfarande svårt att ta in att jag har träffat en så otroligt snäll, härlig, mysig kille som jag dessutom har så jäkla roligt med! Och bäst av allt... att han känner samma för mig och visar det :love:

Jag är oändligt tacksam för att vi träffades. Tack och halleluja nätdejting!!:bump::banana:

Hur går det för er andra veteraner i tråden? @Mona, @Jeffery , @stjarnhimmel , mfl??
 
Jag har nyss börjat nätdejta. Jag har skrivit med flera personer men det har alltid runnit ut i sanden då jag inte vill gå för fort fram. Jag fastnade för en kille som verkade jättetrevlig. Vi bytte nummer och började sms en del. Han gav som förslag att vi skulle prata i telefonen innan vi bestämmer träff, vilket jag tyckte var jättebra då jag vill ta det lugnt. Problemet var att han började skjuta upp detta samtal ett flertal gånger, "jag blev kvar länge på jobbet" m.m. Till slut började jag tappa tålamodet, vilket han antagligen märkte då han till slut ringde mig ändå. Vi pratade över en timme och det kändes bra. Vi bestämde att vi skulle ses efter en vecka då han skulle resa bort. Smsade med honom på hans semester och han sa att han vill träffa mig samma dag som han kom hem. Jag undrade om det verkligen är så bra idé då man borde vara trött efter en lång resa. Han menade att det inte var några problem alls. Nu har han skjutit upp denna träff också, precis som med samtalet. Förstår inte varför han kommer med förslag om det ändå inte blir något? Överanalyserar jag eller är detta märkligt? Nu vet jag inte om jag ska säga till, låta det rinna ut i sanden eller fortsätta försöka bestämma en träff....

Jag fick till slut en träff med den här killen. Vi tog en promenad.... Tyvärr ingen attraktion alls från min sida på något plan. Väldigt surrig och konstig attityd... Gav det ändå en till chans, men nej... Klädstil som en pojke på mellanstadiet och pratade vid flera tillfällen om sina ex.:confused:

Han var väldigt tjatig och jobbig på sms efter båda träffarna. Efter andra träffen tog han för givet att vi skulle träffas igen kolla på film. :cautious:

Vi var totalt olika. Allt han tycker om ogillar jag, och tvärtom. Har aldrig mött en total motsats till mig tidigare. Det märkliga var att han verkade superintresserad av mig och han förstod ingenting när jag avböjde vidare kontakt. Nätdejta är nog inte min grej :banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 187
Senast: gullviva
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
463
· Visningar
23 502
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
40
· Visningar
884
Senast: Lilla
·
Kultur Nu frågar jag allvetande Buke igen. Har fått en låt på hjärnan, har hört den några gånger senaste tiden men kan inte hitta den i...
Svar
5
· Visningar
362
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp