Vi som nätdejtar del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var på en andra "dejt" igår. Hemma på hans gård, blev bjuden på middag & kaffe, sen kika vi på djuren, tog en promenad och avslutade med lite kaffe. Det kändes bra och var trevligt men det är så svårt att veta vad man känner, på något sett så flyter det på förvånansvärt bra för mig med tanke på att vi bara setts 2 ggr, o andra sidan blev jag mer "stel" och blyg kändes det som denna gången. Jag vet inte vad detta betyder, och om jag gillar honom eller om jag vill gilla honom. Jag saknar det inte när jag åkt, sådär så att det är riktigt roligt att umgås, vilket man väl borde göra om det var rätt och längta tills nästa gång :confused: o andra sidan så känner man ju inte varandra helt än heller så det kan ju ändras kanske, himla bra kille verkar det som iallafall med fina ögon och fin dialekt :p

Är det någon som känner igen sig någe i detta ^^

Du analyserar sönder det. Man måste definitivt inte veta eller känna något särskilt efter två ggr. Du ville väl ta det väldigt lugnt också? Jag tror att du stressar upp dig själv med alla tankar.
Prova att träffa honom fler ggr, om det känns roligt att ses. Kanske leder det till något, kanske inte. Det vet man aldrig på förhand, men hur som helst lär man sig alltid något.
 
Var på en andra "dejt" igår. Hemma på hans gård, blev bjuden på middag & kaffe, sen kika vi på djuren, tog en promenad och avslutade med lite kaffe. Det kändes bra och var trevligt men det är så svårt att veta vad man känner, på något sett så flyter det på förvånansvärt bra för mig med tanke på att vi bara setts 2 ggr, o andra sidan blev jag mer "stel" och blyg kändes det som denna gången. Jag vet inte vad detta betyder, och om jag gillar honom eller om jag vill gilla honom. Jag saknar det inte när jag åkt, sådär så att det är riktigt roligt att umgås, vilket man väl borde göra om det var rätt och längta tills nästa gång :confused: o andra sidan så känner man ju inte varandra helt än heller så det kan ju ändras kanske, himla bra kille verkar det som iallafall med fina ögon och fin dialekt :p

Är det någon som känner igen sig någe i detta ^^
Jag tror du behöver ta det lite mer som det kommer. Har ni trevligt så har ni ju trevligt, det finns inget som man "borde" och inget som är "rätt" eller "fel".
 
Kl jag känner mig helt nere och så jävla bränd. Har dejtat en kille i 3 veckor. Vi har messat varje dag och pratat i telefon varje dag ibland i timmar. Jag har verkligen känt att vi konektar och har många likheter i intressen mm. När han skulle bjuda hem mig i förrgår, så tog jag bilen dit och det hade vi bestämt. Vi äter och delar på en flaska vin. Det här var 4 e daten. Då sent på kvällen säger han att han inte är redo för en relation... nej han ville inte ringa och säga utan ville säga det öga mot öga, tack not. Jag var tvungen att sova kvar och grät halva natten och han höll sina fingrar inflätade i mina. Han är 47 år och avslutade en kortare relation i somras. Han har haft flera kortare efter en lång men det var många år sen. Suck vad det här suger.
 
Detta undrar jag med! Jag tror det beror på att de är upptagna, men gillar att få bekräftelse på nätet. Speciellt de utan bild, vill inte bli påkommen av någon som känner frun. Fenomenet stör hela nätdejtinggrejen.
Mmmmm.
Ser på giftemål vid första ögonkastet och undrar storligen över killen som gett sig in i detta men sedan nrädet väl kommer till kritan är han obekväm med att hon ens lägger handen på hans arm. Sova i samma säng är det inte tal om.

Var det OK med alla djupintervjuer, allt förberedande, den långa processen fram till TV -program - och sedan inte ens förmå sig till att sova bredvid henne?? Säger att han inte är bekväm med kroppslig intimitet?

Är det så med nätdejtarna? att de gillar idén med relation men inte klarar det IRL?
 
Kl jag känner mig helt nere och så jävla bränd. Har dejtat en kille i 3 veckor. Vi har messat varje dag och pratat i telefon varje dag ibland i timmar. Jag har verkligen känt att vi konektar och har många likheter i intressen mm. När han skulle bjuda hem mig i förrgår, så tog jag bilen dit och det hade vi bestämt. Vi äter och delar på en flaska vin. Det här var 4 e daten. Då sent på kvällen säger han att han inte är redo för en relation... nej han ville inte ringa och säga utan ville säga det öga mot öga, tack not. Jag var tvungen att sova kvar och grät halva natten och han höll sina fingrar inflätade i mina. Han är 47 år och avslutade en kortare relation i somras. Han har haft flera kortare efter en lång men det var många år sen. Suck vad det här suger.
Jag tänker på den där låten "Dumpa mig" med Veronika Maggio :P. Så puckat, för att "säga det öga mot öga" så utsätter han dig för en situation där han sårar dig och sedan isolerar dig med honom (eftersom du inte kan åka därifrån och skaffa dig stöd och tröst från någon annan). Det där med att säga det öga mot öga, blir ju väldigt missriktad omsorg. Du hade säkert mått bättre av att han tagit det på telefon så du hade möjligheten att få söka stöd och tröst hos dina nära i tryggheten av ditt eget hem (eller vad du nu väljer att vara). Pucko!
 
Argh, varför är jag så konstig :banghead:
Nyligen hemkommen från semester, sömnlös med jetlag och förkylning så tindrade jag end kort stund med en kille, och sedan ... tystnad.
Nu har jag gått tillbaka och kollat meddelandena och inser att jag typ totalt ignorerat vad han skrivit och bara tutat på med mitt... Det behöver väl inte tas så himla allvarligt eg, och skulle enkelt späs ut i konversation om den skulle fortsätta... Han såg så fin ut ju, men alltså, varför är jag så skrivmässigt inkompetent :arghh:

Lärdom: försök inte vara lättsam och rolig kl sent med jetlag o förkylning!
(Borde jag ens ha skrivit detta inlägg eller kommer jag märka imorn bitti att det är helt osammanhängande :nailbiting:)
 
Var på en fikadejt igår. Vi hade ungefär ingenting gemensamt. Trevlig kille, men väldigt nervös av sig och det passar inte mig alls. Så det blir inget mer där för min del.

Fortsätter annars träffa Tennisspelaren. Det är roligt och känns bra. Men jag saknar det där lilla extra pirret. I övrigt är det så bra det kan bli ungefär. Å andra sidan har ju de där man känt det lilla extra pirret inte fungerat särskilt bra och passat ganska dåligt, så det kanske är såhär det ska vara när det är bra, tryggt och stabilt tänker jag - vilket är något nytt för mig och något jag skulle behöva. Fortsätter väl träffa honom så länge som båda tycker det känns bra, så får jag se om pirret kommer på vägen eller hur det nu funkar med det där.
 
Får man smyga in här med sitt magpirr trots att det inte är nätrelaterat?
Jag, som dömt ut mig själv som nätdejtare för att jag behöver träffa "riktiga" människor i ett sammanhang och gärna en längre tid för att bli intresserad har helt oväntat just råkat göra det. En man med gemensamma vänner som jag pratat med lite då och då "ute" under några år, som jag vid något tillfälle tänkte att "fan han är ju jättetrevlig!" och sen insåg att han inte var singel. Sen i somras har vi sprungit på varandra oftare och helt okonstlat vänskapligt (han var ju upptagen!) pratat om allt och jag fortsatte tycka han var fantastiskt trevlig. Och så poff är han singel. Och jag råkade visst följa med honom hem. Superkorkat... Eller? Han är fortfarande lika trevlig, även när han är bakis ;) , jag tror faktiskt han gillar mig, men det här måste ju vara helt dödsdömt? Eller hur är det när man inte längre är purung och det varit kortare förhållanden innan?
 
Jag har träffat en sexdate man nu igen och nej, det är hopplöst ju. Han var rädd för min lilla hund och han tog inte av sig skorna inne trots att jag sa till honom?! Och sexet blev inte heller särskilt bra...Jag är besvärlig som bara har träffmöjlighet sällan men när man äntligen träffas vill jag ju att det ska fungera. Vilket det inte gjorde med den här mannen.
 
Och han vill träffas igen trots att han egentligen letar efter någon att gifta sig med och bilda familj...nej, jag orkar inte slösa mina få barnfria dagar på honom.

Låter som en jag träffade... Håll i er nu ... Fram med "skrattkudden" (eller vad ni kanske tycker är lämpligast, den här KAN kvala in som en topp tio i misslyckade sextråden med ;) )

Som sagt... I våras hade jag några på g, bla en yngre kille som letade efter seriöst förhållande MEN han ville börja som kk så man kunde ha det lite mer "ledigt" typ... Jag vet låter jättesliskigt men vafan...
Så åker hem till han å han är inte snygg, inte ens söt, men lite "nördig" och jag är svag för nördiga killar.. Så iaf börjar kyssas i hissen, han kan kyssas (inte alla som kan :p ) Hamnar i säng och han blir hetare å hetare på gröten vi har sex.
DIREKT när han kommit börjar han gråta (jag skojjar inte) ... Så då kryper det fram att hans fd flickvän gjort slut bara 3 veckor innan ... Å då på ett ganska "fult" sätt... De hade vart ihop i 3½ år och flyttat ihop osv. Sen en dag när han kommer hem möter han henne i dörren och hon berättar att hon ska till sina föräldrar, inte att hon flyttar ut eller nåt sånt utan det kom han ju fram till när hon inte kom tillbaka.. Hon vägrade prata med honom osv... Han hade verkligen försökt...
Men iaf så jag lämnar honom efter ca 1 timme "terapi prat"... Han åker iväg på en sen tidigare planerad semester (dock med en kompis istf flickvännen) och jag hör inte av honom på säkert 2 månader (här har jag "gett upp" nätdejtandet och fokuserar på annat... Så han vill ha sex igen.. Hör av sej till och från under hösten, alltid bara för att "få känna min härliga kropp" ... SÅ bra va han verkligen inte så jag säger förvisso inte rätt ut att jag inte är intresserad utan svarar som det är... jag jobbar ... Så iaf i nov får jag ett sms där han vill ses IGEN ... Jag svarar att jag jobbar..Då skriver han att han minsann hört av sej massor och jag har gett ingenting tillbaka så nu kommer han avsluta "vår relation". Inget svar från min sida (garvade rätt gott dock) , sen går det 2 veckor så får jag ett "glöm mitt förra sms jag vill träffa dej igen" återigen inget svar.. Och så förra veckan ... "Hej X vill du träffa mej nu ?" från ett okänt nummer... Mkt riktigt ... Killen IGEN ...

Fast måste erkänna lite kul för självkänslan att stackarn inte kommit "över" mej heller ,) En runda i sänghalmen och man är tydligen "jättebra" (eller så är jag den enda som han fått doppa i :p

Nä ingen skrattkudde kanske... Mer patetiskt ...
 
Är sådär löjligt glad som man egentligen inte får lov att vara efter första dejten! Men fy fan va kul jag hade och vilken grymt härlig och helt ofattbart snygg människa!! Dessutom ville han träffas igen och när jag kom hem (efter att ha skrattat och sjungit högt hela vägen hem i bilen) fick jag ett sms där han skrev "Det var ett tag sen man var glad från hela hjärtat"


Seriöst, kan jag verkligen ha såhär tur?
 
Var på en andra dejt med kaffe-killen idag. Men, nja. Blir nog inte en tredje gång. Jag insåg att jag inte känner ett endaste dugg när jag tittar på honom. Inte nyfikenhet, pirr eller något åt det hållet, utan bara rätt. Tja, inget. Och nu när vi sågs utan jackor och mössor och sådant, så var han så liten. Kändes som halva mig. Och jag tycker det är lite jobbigt.

Men jag träffade den välklädda nyårskarln igen i alla fall :p HAN tittade jag gärna på med både nyfikenhet och attraktion! Tror dock inte det blir någon mer gång, men det var likväl väldigt trevligt :)
 
Var på en andra dejt med kaffe-killen idag. Men, nja. Blir nog inte en tredje gång. Jag insåg att jag inte känner ett endaste dugg när jag tittar på honom. Inte nyfikenhet, pirr eller något åt det hållet, utan bara rätt. Tja, inget. Och nu när vi sågs utan jackor och mössor och sådant, så var han så liten. Kändes som halva mig. Och jag tycker det är lite jobbigt.

Men jag träffade den välklädda nyårskarln igen i alla fall :p HAN tittade jag gärna på med både nyfikenhet och attraktion! Tror dock inte det blir någon mer gång, men det var likväl väldigt trevligt :)

Det där med storleken(på hela karln, inte bara en viss del ;) ) har också alltid spelat roll för mig. Killen ska va längre än mig och större, jag vill INTE känna mig stor :p

Men han som numera är min pojkvän träffade jag ju på dans och han är visserligen något lite längre än mig, men han är sååå jäkla liten. Jag känner mig som en jätte i jämförelse med honom :eek: Var ju dock något med honom som ändå charmade mig och gjorde mig lite nyfiken, så jag bestämde mig för att ignorera det och ge honom en chans.. vilket jag är väldigt glad för nu :love: :D

Men känner man inte ens nyfikenhet så hjälper ju inte det tyvärr
 
@OutOfService Åh, jag vet! Precis som du säger, är det något hos personen som har charmat och lockat till nyfikenhet så blir det andra är väldigt sekundärt, då är det lätt att ha överseende med många av sina tankefixar!

Men ja. Den här killen var väl inte min tekopp helt enkelt. Och inte av enkom anledning av sin kroppsstorlek vill jag poängtera, eftersom det sällan är den som gör att jag blir nyfiken i första början, haha ;)
 
Jag har nyss börjat nätdejta. Jag har skrivit med flera personer men det har alltid runnit ut i sanden då jag inte vill gå för fort fram. Jag fastnade för en kille som verkade jättetrevlig. Vi bytte nummer och började sms en del. Han gav som förslag att vi skulle prata i telefonen innan vi bestämmer träff, vilket jag tyckte var jättebra då jag vill ta det lugnt. Problemet var att han började skjuta upp detta samtal ett flertal gånger, "jag blev kvar länge på jobbet" m.m. Till slut började jag tappa tålamodet, vilket han antagligen märkte då han till slut ringde mig ändå. Vi pratade över en timme och det kändes bra. Vi bestämde att vi skulle ses efter en vecka då han skulle resa bort. Smsade med honom på hans semester och han sa att han vill träffa mig samma dag som han kom hem. Jag undrade om det verkligen är så bra idé då man borde vara trött efter en lång resa. Han menade att det inte var några problem alls. Nu har han skjutit upp denna träff också, precis som med samtalet. Förstår inte varför han kommer med förslag om det ändå inte blir något? Överanalyserar jag eller är detta märkligt? Nu vet jag inte om jag ska säga till, låta det rinna ut i sanden eller fortsätta försöka bestämma en träff....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 187
Senast: gullviva
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
463
· Visningar
23 502
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
40
· Visningar
884
Senast: Lilla
·
Kultur Nu frågar jag allvetande Buke igen. Har fått en låt på hjärnan, har hört den några gånger senaste tiden men kan inte hitta den i...
Svar
5
· Visningar
362
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp