Vi som nätdejtar del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick till slut en träff med den här killen. Vi tog en promenad.... Tyvärr ingen attraktion alls från min sida på något plan. Väldigt surrig och konstig attityd... Gav det ändå en till chans, men nej... Klädstil som en pojke på mellanstadiet och pratade vid flera tillfällen om sina ex.:confused:

Han var väldigt tjatig och jobbig på sms efter båda träffarna. Efter andra träffen tog han för givet att vi skulle träffas igen kolla på film. :cautious:

Vi var totalt olika. Allt han tycker om ogillar jag, och tvärtom. Har aldrig mött en total motsats till mig tidigare. Det märkliga var att han verkade superintresserad av mig och han förstod ingenting när jag avböjde vidare kontakt. Nätdejta är nog inte min grej :banghead:

Äsch. Ge inte upp redan. Han var nog bara väldigt desperat och såg inte skillnaderna/gav blanka f*n i dom. Man kan få gå på många kassa dejter på nätet precis som man kan få kyssa många grodor IRL innan man hittar rätt :)
 
Jag fick precis ett meddelande från min gamla semesterfling om att han hade drömt att jag medverkade i "Frokennorlin wants a farmer"

Lätt att jag borde tipsa någon bra kanal om upplägget! Fast behöver inte vara en bonne, mycket fler valmöjligheter om vi bara kör "wants a boyfriend. or similar" :angel::D
 
Jag har pratat i telefon i över en timme med en man nu. Han är änkling och har ett gäng hästar och en massa andra djur. Tyvärr bor han i tjotahejti .-( men han vill åka till mig för en träff...Ja, jag vill så gärna, men blir jag bländad av att han har gård och en massa djur? Jag är inte flyttbar för tillfället, dotterns liv går före allt annat.
 
@Voff

Det är så roligt att höra att du hittat någon som allt bara klaffar med. Det får en ju verkligen att hoppas att det kan hända även oss andra.

Jo, det som har hänt för min del är att gulliga fikakillen inte alls tyckte att vi skulle sluta träffas. Så jag gav det en chans till. Och ja... Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, faktiskt.
Det känns långt ifrån som om jag har träffat "rätt". Vi är väl så olika som två personer överhuvudtaget kan vara. Men han är vääääääldigt gullig...! :)
 
Dejten från i fredags är tydligen en sån där klisterlapp och jag gjorde misstaget att lämna ut mitt nummer. Tänkte att vi har gemensamma vänner, så det borde vara safe. Men nej, sms varannan timme :/. Och han har tydligen läst in helt andra grejer i situationen och verkar inte förstå när jag skriver att han missuppfattat allt och jag inte är intresserad på det sättet.

Tur att tennisspelaren är på min nivå när det gäller kontakt och vi hade en jättemysig dejt igår och idag :P. Jag har valt att pausa kontot på hp nu, då det händer lite annat i mitt liv som jag behöver komma till rätta med och dejtingnivån med tennisspelaren känns ganska lagom just nu.
 
Själv har jag på allvar börjat "scanna" av HP nu ... Letade efter jobbetkillen och gick då igenom en MASSA sidor med söta små pojkar ;) Kunde trots åldersskillnaden inte låta bli att skriva till några av dem ;) Hittade jobbkillen och blev VÄLDIGT förvånad då hans bilder inte alls stämmer överrens med hur jag ser honom, hade jag sett de bilderna hade jag inte alls fastnat för honom .. ;) Men nu vet jag ju hur han är IRL .. Men som sagt för att fokusera på annat så har jag som sagt börjat bli mer aktiv på HP.. Vilket ledde till 2 st dejter idag. Bägge skedde hemma hos mej..

Första killen 35 år gammal... Vilket j-a stolpskott.. Här va de INTE tal om sexsnack innan utan jag va väldigt klar med att jag letar seriöst förhållande, men killen skickar redan i bilen på väg hit mess som "jag är sugen" (nej sånt godtar jag inte) men försöker "skämta" bort det med "jo här finns massvis med mat" varvid jag fick tillbaka "mmm lite rakt på" (????)
Iaf killen kommer innanför dörren och formligen "kastar" sej på mej. Alltså jag kan ta mkt men detta ? Nope så jag säger till han "hej ta de lugnt, vi känner inte varann" men han fortsätter så fort han får chansen, efter 20 min åkte han ut...
WTF liksom ....

Nr 2 är 31 år, i början av konversationen på HP är han lite knepig men hans utseende är ändå rätt på nåt sätt så jag beslutar att ge han en "chans" ... Även han får reda på att jag verkligen inte är ute efter ett ONS...
Han kommer hit, lång som få ;) (positivt överraskad) , Sötare än bilderna... Så sitter i soffan och han sitter verkligen längst bort ;) Så jag drar lite "skämt" om hur dålig jag är på "fina hinter" (vilket jag verkligen är) han fattade hinten å efter typ 1½ timme sitter han på min sida av soffan ;) Så vi myste lite och pratade en hel del... Kändes bra... men fick ändå känslan av att "nähä" när han gick...

En av de små snygga/söta sakerna jag skickade meddelande till har jag en bra konversation med ,) Hans svar på min "ja jag vet att jag är för gammal" va "jo, kanske" ;) Så honom har jag chattat med under dagen ... Jösses han e verkligen hur söt som helst ;) Men men ...

Har 3 st från Uppsala som jag också chattar med... Varför de vill prata med mej som bor i Sthlm fattar jag nog inte riktigt ;)

Så här snackas det till höger och vänster ;) Och ja visst ja jag har en date i morron med ;) Ska träffas på stan =)
 
Jag är så otroligt glad, och jag har visst en jäkla tur. Killen jag träffat är helt fantastisk, och av nån makalös anledning så tycker han likadant.
Han har till och med bjudit med mig att hälsa på hans bästa vän som bor i danmark, så om två veckor åker vi och stannar några dagar.
Jag var väldigt tveksam till om jag skulle tacka ja i och med att vi nyss träffats men när jag frågade mamma lite försiktigt om eventuell kattvakt, om jag tackar ja, så fick jag en spark i baken. Det kan ju liksom inte bli värre än att jag åker hem tidigare.

Kommer definitivt få rynkor för jag kan bara inte sluta le. :)
 
Har inte skrivit här på jättelänge, utbudet på hp har varit lika med 0 och den enda som skrivit är 25 (jag är 28) har svårt att se mig med någon så mycket yngre än mig själv så nej.

Men gick in idag och gjorde en sökning på Örebro lite snabbt. Skickade iväg ett mail till en kille som jag tyckte såg trevlig ut, han svarade nästan direkt och nu har vi chattat hela eftermiddagen och kvällen (nåja, natten nudå :P )
Hitills verkar vi ha mycket gemensamt :) Gillar samma musik, samma intressen (han är grym på och rita!) samma favoritmat, samma drömresmål osv
 
Har inte skrivit här på jättelänge, utbudet på hp har varit lika med 0 och den enda som skrivit är 25 (jag är 28) har svårt att se mig med någon så mycket yngre än mig själv så nej.

Men gick in idag och gjorde en sökning på Örebro lite snabbt. Skickade iväg ett mail till en kille som jag tyckte såg trevlig ut, han svarade nästan direkt och nu har vi chattat hela eftermiddagen och kvällen (nåja, natten nudå :P )
Hitills verkar vi ha mycket gemensamt :) Gillar samma musik, samma intressen (han är grym på och rita!) samma favoritmat, samma drömresmål osv

Fast 3 år är ju ingenting :D
 
Har inte skrivit här på jättelänge, utbudet på hp har varit lika med 0 och den enda som skrivit är 25 (jag är 28) har svårt att se mig med någon så mycket yngre än mig själv så nej.

Men gick in idag och gjorde en sökning på Örebro lite snabbt. Skickade iväg ett mail till en kille som jag tyckte såg trevlig ut, han svarade nästan direkt och nu har vi chattat hela eftermiddagen och kvällen (nåja, natten nudå :P )
Hitills verkar vi ha mycket gemensamt :) Gillar samma musik, samma intressen (han är grym på och rita!) samma favoritmat, samma drömresmål osv

Min man är 3 år yngre än jag och det är inget jag reflekterar över. Så små åldersskillnader som 3 år är väl mest märkbara i tonåren, nu tänker jag inte alls på det. Vi är ju vuxna nu.
 
Här har det inte hänt så mycket nätdejtingsmässigt. Var bortrest över jul och bestämde mig för att se vad som hände på Tinder i den delen av världen. Det blev några roliga konversationer, några missade möten och inte så mycket annat. Men jag kan definitivt rekommendera att använda Tinder för att träffa "locals"! :D

Fick svar från han som inte svarade (mitt senaste inlägg i den här tråden) - han verkade ju inte så intresserad så jag lade ner.

I övrigt har jag äntligen fått reda upp saker med det gamla spöket som jag har skrivit om från och till i över ett år... Det känns jättebra :up:
 
Men gud vad alla hakade upp sig på det jag skrev. De killar jag träffat som varit yngre eller rent av jämngamla har bara haft fokus på en enda sak. Så nej jag vill nog hellre ha någon som är äldre om jag inte hittar någon som motbevisar mig.
 
Men gud vad alla hakade upp sig på det jag skrev. De killar jag träffat som varit yngre eller rent av jämngamla har bara haft fokus på en enda sak. Så nej jag vill nog hellre ha någon som är äldre om jag inte hittar någon som motbevisar mig.

Tror inte det handlar om ålder. När jag var ute i djungeln kom det snuskmeddelanden från flertalet äldre också.

Och hur ska du hitta nån som motbevisar dig om du sållar bort dom direkt?
 
Men gud vad alla hakade upp sig på det jag skrev. De killar jag träffat som varit yngre eller rent av jämngamla har bara haft fokus på en enda sak. Så nej jag vill nog hellre ha någon som är äldre om jag inte hittar någon som motbevisar mig.

Jag är ju en av de som aktivt söker yngre ;) Och då ALLTID får höra jamen då letar du ju inte efter ett "seriöst" förhållande ? :confused:
Jo är mitt svar... Varför skulle en 25-30 åring inte kunna ha ett seriöst förhållande ? Mej veterligen finns det tex massvis med bukemänniskor här inne som är i den åldern som har "seriösa förhållanden"... Så varför skulle en 25-30 årig kille INTE kunna ha ett seriöst förhållande med en 40 årig tjej ? För att jag är äldre ? För att yngre bara är ute efter en sak ? Ohh dont get me started på hur äldre är... Även om många äldre är "finare i kanten" när de kommer till hur de "närmar" sej sina objekt men nog faan är de bara ute efter en sak vissa av de med... MEN de börjar kanske inte med "knulla" ?? Men å andra sidan så den som gör det oavsett ålder brukar lära sej snabbt att det inte går hem hos mej iaf ;)
Och där är ju yngre "sämre" på att dölja om de är ute efter att bara ligga runt...

Åldern är bara en siffra... Personligheten kommer ju oftast fram oavsett ... Men de e klart man går på en del nitar ... Men det har nog inte enbart med åldern att göra... En del är bara skickligare på att inte göra bort sej ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 187
Senast: gullviva
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
461
· Visningar
23 417
Senast: Tuvstarr
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
40
· Visningar
884
Senast: Lilla
·
Kultur Nu frågar jag allvetande Buke igen. Har fått en låt på hjärnan, har hört den några gånger senaste tiden men kan inte hitta den i...
Svar
5
· Visningar
362
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp