Vi som nätdejtar del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har Mr. Underbar träffat min familj, det gick jättebra och han gillade dem verkligen. Han sa att det kändes som att han träffat den tidigare och han flöt liksom bara in som om han alltid varit där.
Allt känns så naturligt och självklart att det är helt otroligt.

Jag som hånat en viss bonde i årets säsong för att "man kan inte bli sådär kär så fort" har verkligen fått äta upp mina ord. Jag som aldrig varit en känslomänniska utan alltid tänkt igenom allt 15 gånger innan jag fattar ett beslut har nu kastat mig handlöst och skiter fullständigt i hur det slutar, oavsett så är det värt det!
 
Happ, har en eventuell dejt på fredag :p Hänger på om jag tar mig in till stan då eller inte.
Kallar honom datakillen eftersom han jobbar med det haha. Men han är jättetrevlig och väldigt social, alla fall över skype så får se hur det blir i verkliga livet sedan.

Men en fika i stan är perfekt, skulle det inte kännas bra så har man ändå en begränsad tid eftersom man ska med bussen sedan.
 
Här går det inte framåt men inte heller bakåt...

Har en ca 4 st som jag chattar med. Har varit (är) förkyld så har inte kunnat träffa någon av dem..

2 st Uppsalabor (+2 som är mer sporadiska, varav den ena har jag träffat och storgillar så han får hänga kvar på sina egna premisser, vill han träffas så vet han vart jag är)
1 st jättesöt fotokille ... Vi skriver långa svar på varandras meddelanden men han har inte huggit på invit om att gå över på andra kommunikationssätt än HP...
1 till gammal "bekantskap" ej träffat men som nu tydligen är i England och pluggar men kommer tillbaka till sverige i vår.
Han ser ut som allt från en "galen" Stig-helmer till en klockren 10 poängare.. Som vi båda säger ;) synd vi inte hann ses i somras när vi chattade som mest ;)

Några är mer intressanta än andra men har ingen brådska när jag ändå inte kan träffa dom just nu ;)
 
Händer inte mycket här. Loggade in på mitt nätkonto och kollat runt lite pga året jag betalat för snart är slut. Skickat ett par mail till intressant folk. Men i vanlig ordning besöker dom min profil och svarar inte. Trist men men. Nytt år nya äventyr. Kanske man träffar någon då! =)
 
Undrar om datakillen svär nu :p
Han är ute och går och mitt i vårat samtal dog hans mob. Har pratat i en timme och hunnit avverka allt från barn med sockerkick till tvapparater och skumma människor man möter när man nätdejtar.
Enda nackdelen att prata med någon som sitter på en buss eller är ute och går, är ju att det emellanåt inte hörs så bra vad som sägs.
 
Prata i telefon 3 gånger med samma person, på en och samma dag och ändå ha massor att prata om borde ses som ett ganska gott tecken va? :p Dessutom har han världens härligaste dialekt så jag kan ju lätt sitta och bara lyssna enbart för att höra den
 
Prata i telefon 3 gånger med samma person, på en och samma dag och ändå ha massor att prata om borde ses som ett ganska gott tecken va? :p Dessutom har han världens härligaste dialekt så jag kan ju lätt sitta och bara lyssna enbart för att höra den
Gäller tyvärr inte alltid. Måste ju finnas något mer oftast. Även om jag själv önsakar det räckte att känna den dära tryggheten. Älskar sådanna samtal som man aldrig vet vart dom slutar! =)
 
Gäller tyvärr inte alltid. Måste ju finnas något mer oftast. Även om jag själv önsakar det räckte att känna den dära tryggheten. Älskar sådanna samtal som man aldrig vet vart dom slutar! =)
Det är sant, men än så länge verkar det bra alla fall :)
Ja samma här, samtalsämnena bara avlöser varandra och det blir aldrig sådär jobbigt tyst när ingen har något att säga. Var lite orolig för det när jag ringde honom i morse, men det var lugnt.

Hur går det för er andra?
Har inte läst ikapp så mycket :p
 
Jag håller fortfarande kontakt med polacken jag träffade och fikade med för några månader sedan. Skulle egentligen åkt och hälsat på honom nu under januari men jag har jobbat för mycket. Han var inte sen med att påminna mig om att jag inte åkt dit, det var bland det första han skrev igår när vi hördes av igen, efter ett "Hej snygging :)". Känns väldigt roligt att intresset är ömsesidigt trots att det gått några månader nu, och det ska bli spännande att träffa honom igen. :):up:
 
jag ar helt otippat börjat höras via whatsapp med en jag träffade på semestern..! Idag började vi 16 och slutade 23... och det blev t o m lite flirtigt :D
Jag lär ju inte åka dit på ett tag, och han lär ju inte heller komma hit (han har varit här flera gånger och känner till mina kvarter), men det är kul ändå! :)
 
Dejt i morgon då. :D
Så totalt slumpartat men ändå så lyckat.
Jag tänkte lägga ner nätdejtandet helt eftersom det inte gav någonting, men gick in och gjorde en snabbsökning på närområdet bara för att. Hittade datakillen, läste hans profil och bestämde mig för att skriva till honom, han svarade nästan direkt, tror inte ens det tog 5 min.

Mailade fram och tillbaka på HP och sedan addade han mig på skype. Sedan har vi chattat där så gott som dagligen, förutom ett par dagar då han var sjuk.
Fick hans nr och jag som egentligen avskyr att prata i telefon, tog faktiskt mod till mig och ringde upp honom morgonen efter. Sedan ringde han när han kom hem från jobbet och så har det fortsatt. Så vi har ändå haft kontakt på något sätt nästan dagligen sedan det där första mailet på HP. Oftast att någon har ringt och sedan har man pratat i ett par tre timmar.
Pratade med honom nyss tills han kom på att han ska upp om 5 timmar och kanske borde sova :p

Vanligtvis drar jag mig verkligen för att ringa till folk, messar eller mailar hellre. Men han är så otroligt lätt att prata med så där föredrar jag faktiskt att ringa. Väldigt ovanligt för att vara jag.
 
Kul att kika in och läsa om allas framgångar :)

Det här är verkligen en annan värld, nätdejting!
Jag har lärt mig att jag har lite för många fördomar än vad jag borde :o
Yngre vältränade killar går tydligen igång på tjocka 35åringar, det trodde jag aldrig!
Men klart smickrande och egoboosten fylls ju på.
Har träffat 3 hittills.
Man nr 1. Match in heaven.. många och långa mail,sms och telefonsamtal där vi skrattade så tårarna rann
på oss båda. En dag ringer han och säger att han snart är här :nailbiting:
Totalt oförberedd och ja, herregud. Jättetrevlig och vi fikade lite..rätt som det är dyker en kompis
in genom dörren. "Hej, har du kaff.... eh Hej??" blev en lite märklig stämning och hon har nog aldrig
druckit en kopp kaffe så fort :D
Nåja, han skakade som ett asplöv när han gick, hördes av lite efteråt men sen rann det ut i sanden.
SYND! för vi hade riktigt riktigt roligt, hade ju kunnat umgås som vänner. Men men...

Man nr 2. Urtrevlig och ser väldigt bra ut, lugn och trivsam och riktigt rolig han med :)
MEN såklart upptagen! Träffades 1 gång.. och jag åkte runt i en rosa fluffig Corvette gjord av moln i flera dagar efteråt. Låg dock aldrig med honom, då hade jag nog aldrig blivit människa igen.
Tror inte att han lämnar sin dam, och då är det inte aktuellt längre för ngt mer.

Man nr 3. LUGN, herregud vilken lugn människa! Trevlig och så, men inga fireworks.
Han var väldigt på efteråt och ville komma hit redan kvällen efter..och kvällen efter det..och kvällen efter det.
Men jag har inte kunnat fler ggr, inte han heller.. vi har inte samma vecka när det gäller våra barn.
Känns lite galet att blanda in dom i dejt nr 2.

Vi får väl se hur den här storyn slutar, men jag är ändå glad att jag träffade man nr 2,
och blev påmind om hur det ska kännas! Det behövde jag!
 
Snart så :p
Är i stan nu, han slutar om 40 min så är här 16.30 ungefär.
Har passat på att kolla runt i affärer lite och köpt kläder till ena sonen.
Så grymt kallt bara så man är bara ute korta stunder i taget.

Vad ska ni andra göra i helgen?
Jag sitter hos älsklingen. Vi håller på att renovera i hans hus. I helgen har vi våra barn också. Hittills har vi spenderat alla helger tillsamman och en hel del vardagar när det går. Allt är wiihiiii!!!!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 186
Senast: gullviva
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
461
· Visningar
23 338
Senast: Tuvstarr
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
40
· Visningar
883
Senast: Lilla
·
Kultur Nu frågar jag allvetande Buke igen. Har fått en låt på hjärnan, har hört den några gånger senaste tiden men kan inte hitta den i...
Svar
5
· Visningar
362
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp