Vi som nätdejtar del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
@gul_zebra Det enda raka är nog att boka dejt och känna hur det känns. Vill han inte ses så är det inget att fundera på. Träffas ni så vet ni ju sen hur ni känner irl.
 
Och ett tråkigt tillägg: Om man känner ett stort intresse för någon vill man (väl?) ha kontakt ofta, ingen skall behöva "tjata" på att konversationen skall hållas vid liv. Han kanske inte är jätteintresserad med andra ord. Men som sagt se till att få träffa honom öga mot öga! :)
 
Jag är bara ledsen. Inget fungerar. Jag hittar bara fejkprofiler som skriver till mig. De profilerna raderas snabbt så jag fattar ju att de bara varit bluff. Ja, jag är inte lättpratad i mail så jag försöker föreslå en träff efter bara något mail, men då blir tydligen männen rädda och slutar att skriva. Och när jag har mailat några gånger utan att föreslå en träff så rinner det också ut i sanden. Nu har jag provat att svara även dem som bor 60 mil bort, får se om de är flyttbara. Jag skriver direkt att jag inte är flyttbar så slipper vi att slösa varandras tid på något som är helt dödfött från början pga avståndet
 
@ekra Ja jag får nog göra det. Kanske kan föreslå en fika i mellandagarna eller så :)

Ja jag tycker det jag med, samtidigt kan jag förstå den där periodvisa osocialiteten eller vad man ska kalla det, kanske främst för att vi båda har samma sociala handikapp som kan resultera i just att man behöver den där egentiden. Samtidigt är det alltid han som återupptar kontakten innan jag ens hunnit se att hans konto är tillbaka. Annars hade jag krasst konstaterat att jag har rätt i att han är ointresserad :p
 
@gul_zebra jag tycker oxå sånt är förvirrande, när killen ändå håller liv i/återupplivar kontakten, men inte tillräckligt för att det ska kännas bra. Slutar de helt så är det mycket enklare att acceptera att de inte är intresserade. Men allra bästa är väl om de kan skriva rakt ut vad de vill. Så i detta fall är det väl mest att bestämma sig om man tycker att den av/på kontakten är okej och tillräcklig eller inte. Jag har oftast landat på att det inte är tillräckligt för mig.


Och till något annat: jag har en tredje träff inbokad med Tennisspelaren som jag nu träffat de senaste helgerna. Känner fortfarande inget wow, men vi har trevligt och roligt tillsammans och det räcker för mig just nu ;)
 
Men allra bästa är väl om de kan skriva rakt ut vad de vill.
Och precis lika "allra bästa" är när andra parten till 'de', dvs 'jag själv' kan skriva rakt ut vad 'jag' vill.
För ansvaret ligger ju inte odelat på 'de' att håller liv i/återupplivar kontakten.

Som alltid gäller att om man är osäker på vad den andre vill, så är det upp till mig att fråga i klartext för att så snabbt som möjligt kunna få svar på en sådan fråga.
 
Angående att läsa meddelanden men inte svara.
Jag satt ofta och läst lite snabbt på mobilen på dötid på jobbet. Dock passar det sig inte att jag sitter och pillar och skriver på arbetstid på mobil. Ser illa ut. Har inte koncentration för det heller. Sen tycker jag att det är pilligt, plottrigt och drygt över lag att skriva på mobilen. Jag brukade vänta till jag satt vid datorn. Vissa dagar satt jag inte alls vid den. Ibland glömde jag att jag hade läst ett meddelande tidigare under dagen......då kunde svaret dröja.
Men om jag iaf svarade så var det ju för att jag ändå var intresserad.
 
@starcraft Jomen precis. I det här fallet har han ju däremot sagt rätt ut att han är intresserad och vill ses, men handlingarna säger annat liksom. Och just det är så svårt också för jag vet med mig att jag är en sån stor talang vad gäller att överanalysera saker, så jag börjar förstås tvivla på mina egna tolkningar av situationen också. Igår hade han somnat, svårare än så var det inte men tro sjutton att min hjärna körde igång ändå! :p

@Voff Vad olika man kan vara! Själv kikar jag också gärna in på telefon, men orkar jag inte skriva (vilket jag sällan gör på telefonen) så läser jag inte meddelanden som kommit just för att det inte ska markeras som läst för den som skickat. Men jag antar att det är mitt överanalyserande som ligger bakom även där, ihop med en benägenhet att misstolka och misstolkas - jag är helt enkelt nojig över om jag skulle verka mindre intresserad än jag kanske är.
 
Jag är bara ledsen. Inget fungerar. Jag hittar bara fejkprofiler som skriver till mig. De profilerna raderas snabbt så jag fattar ju att de bara varit bluff. Ja, jag är inte lättpratad i mail så jag försöker föreslå en träff efter bara något mail, men då blir tydligen männen rädda och slutar att skriva. Och när jag har mailat några gånger utan att föreslå en träff så rinner det också ut i sanden. Nu har jag provat att svara även dem som bor 60 mil bort, får se om de är flyttbara. Jag skriver direkt att jag inte är flyttbar så slipper vi att slösa varandras tid på något som är helt dödfött från början pga avståndet
Det låter deppigt. Men försök att inte ta det så personligt. Nätdejting skall ju var ett roligt och lättsamt sätt att komma i kontakt med, och förhoppningsvis träffa människor man annars inte skulle ha träffat.

Vad är en "Fejkprofil?" Och vad är vitsen med en sådan?
Det har jag inte stött på ännu tror jag.

Kan det inte också vara personer som
A) fått napp på annat håll
B) Är osäkra på hela nätdejting-grejen och bara slutar efter en stund.
C) Får lite panik över att gå på dejt, och backar ur

Har du provat olika angrepps-sätt för att be om en dejt? Jag har inte frågat så många, men de jag har frågat har varit positiva till att ses när jag först beskrivit min syn på nätdejting. (Jag är utseendemässigt en helt normal tjej som på de flesta bilder i profilen är helt osminkad i vardagskläder, har inga uppklädda bilder, eller annat spektakulärt så det är inte det det hänger på) Jag skriver som det är, nämligen saker i stil med att jag är lite skeptisk mot nätdejting generellt, men att jag tycker att det är värt att ge det en chans, och att jag tror att oavsett hur länge man skriver så är det svårt att få eller ge en rättvis bild. Det viktiga i slutänden är kemin. Men att det är bra att skriva iallafall lite först så att båda kan känna av att det förhoppningsvis inte är en galning "i andra änden". Och så frågar jag om de vill gå på en dejt lite förutsättningslöst och känna hur det känns, det är ju alltid trevligt att träffa nya människor, eller hur?
 
Jag har bara fått positiva reaktioner på att skriva så, det blir avdramatiserat det här med att ses och iallafall för mig så går känslan över från "kärleksrelations-intervju: HJÄLP!" till "träffa ny människa: intressant!"
 
Och precis lika "allra bästa" är när andra parten till 'de', dvs 'jag själv' kan skriva rakt ut vad 'jag' vill.
För ansvaret ligger ju inte odelat på 'de' att håller liv i/återupplivar kontakten.

Som alltid gäller att om man är osäker på vad den andre vill, så är det upp till mig att fråga i klartext för att så snabbt som möjligt kunna få svar på en sådan fråga.

Självklart får man ta det egna ansvaret, men jag brukar vara väldigt framåt och säga och fråga precis vad jag vill. Och jag är en sån som gärna tror på fina ord, men blir besviken när handlingarna inte motsvarar orden... Men det är något jag försöker jobba med! :)

@gul_zebra som jag känner igen mig i vad du skriver.
 
Det låter deppigt. Men försök att inte ta det så personligt. Nätdejting skall ju var ett roligt och lättsamt sätt att komma i kontakt med, och förhoppningsvis träffa människor man annars inte skulle ha träffat.

Vad är en "Fejkprofil?" Och vad är vitsen med en sådan?
Det har jag inte stött på ännu tror jag.

Kan det inte också vara personer som
A) fått napp på annat håll
B) Är osäkra på hela nätdejting-grejen och bara slutar efter en stund.
C) Får lite panik över att gå på dejt, och backar ur

?

Fejkprofiler är proffs som sitter och försöker lura av oss på pengar. De bor alltid väldigt långt bort och de skriver helst på engelska. Och de försöker lura dig att betala för deras flytt till dig. Om du googlar på "romance scam" så lär du få massor med information om det hela. Det var en tråd förut om detta här, men det är så länge sen så den finns antagligen inte kvar.
 
Fejkprofiler är proffs som sitter och försöker lura av oss på pengar. De bor alltid väldigt långt bort och de skriver helst på engelska. Och de försöker lura dig att betala för deras flytt till dig. Om du googlar på "romance scam" så lär du få massor med information om det hela. Det var en tråd förut om detta här, men det är så länge sen så den finns antagligen inte kvar.
Det var min gamla tråd misstänker jag och jo, den går att hitta fortfarande. Jag kollade nyss av ren nyfikenhet. ;)
 
Jag läste den ganska nyligen när jag hade en massa tid att slå ihjäl på jobbet... herregud, den är ju helt fantastisk.
Det var rätt underhållande när jag låg hemma sjuk, men jag har inte orkat hålla igång fler liknande projekt. Nu tar jag död på dem rätt fort när de försöker. Det är lärorikt men tar tid, jag läste massor om fenomenet och fick råd från många utländska siter, men det går alltid ut på att få folk att betala förr eller senare. Pengar som ofta går till terrorverksamhet.
 
Det var rätt underhållande när jag låg hemma sjuk, men jag har inte orkat hålla igång fler liknande projekt. Nu tar jag död på dem rätt fort när de försöker. Det är lärorikt men tar tid, jag läste massor om fenomenet och fick råd från många utländska siter, men det går alltid ut på att få folk att betala förr eller senare. Pengar som ofta går till terrorverksamhet.

Ja, alltså det är förstås fruktansvärt i sak. Men bitar av den tråden är så roliga att jag får kramp, love gardens och annat ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 195
Senast: gullviva
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 454
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
41
· Visningar
915
Senast: Mineur
·
Kultur Nu frågar jag allvetande Buke igen. Har fått en låt på hjärnan, har hört den några gånger senaste tiden men kan inte hitta den i...
Svar
5
· Visningar
364
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp