Vi som nätdejtar del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Sen är det ju detta att man undrar Varför är han som verkar så trevlig singel? vad är "haken". ""

Jo ,Den frågan har man fått ,, ungefär som om man är lite "sekunda gods" och "kan Han inte ha ett förhållande",
Och det har faktiskt hänt att jag i det läget "Lagt ner!" och tackat för mig,,
Jag vill iaf inte starta en möjligt vänskap/förhållande med att gå i försvarställning om mina tidigare val/misstag, ( alla gör sådana)
Jag begär inte en sk "wrapsheat" på den jag möter/skriver/talar till , vad Hen gjort tidigare är historia , jag är mer intresserad av framtiden .
tacka för trådlån.
 
Usch. Blocka, anmäl till sidans administratör och glöm.
Jag har inte orkat leta efter hur man blockar på kik, så han har fått hållas, jag svarar inte (hey, har han inget bättre för sig än att hålla monolog så... :angel:). Anmälan däremot ska iväg när jag vaknat till lite.

För övrigt kul hur en del försöker förolämpa genom att kalla en för vänsterfeminist och liknande. Som om en moderat skulle ta illa upp av att kallas moderat eller en hundägare för hundägare liksom. Ytterst fascinerande beteende :p
 
Även jag var på min allra första nätdejt idag. Var nervös men det gick helt helt ok ändå, bara lite stelt men inte alltför mycket pinsamt tystnad :p Tyvärr klickade det inte riktigt, från min sida iallafall, han var dock trevlig. Får se om jag hör av något, vet inte alls vad han tyckte men stor chans att han kände samma skulle jag tro. Men är glad att jag vågade nu vet jag iallafall och har även blivit en erfarenhet rikare :)

Bara sådär så blev jag dock inbjuden av en annan att hälsa på på hans gård, har bara skrivit med han 3 dagar ca men har verkligen fastnat för denna, det känns roligt på ett annat sätt att skriva med han och dessutom är utseendet & det lilla jag hört av dialekten :love::p. Frågan är om man ska nappa på det eller om det ringer varningsklockor att han bara är ute efter något annat? Jag är verkligen inte alls erfaren när det gäller killar. Men tror detta skulle kunna vara en vän om inte annat så skulle ju gärna vilja träffa han. Kan påpeka att han är 4 år yngre än mig vilket jag aldrig skulle nappa på annars men med denna känns det inte det minsta relevant :o

Slå till. Ang träffas snabbt så betyder det inte att de för den skull är oseriösa. Många är trötta på mycket kontakt som lätt bygger upp för stora förväntningar som sen raseras om det inte klickar. Det tar energi att ta nya kontakter om och om igen. Jag tyckte själv det var lika bra att ta en titt på varandra rätt snart för att se om det är fysiskt möjligt att kunna tända på varandra osv.
 
Sen är det ju detta att man undrar Varför är han som verkar så trevlig singel? vad är "haken". Men jag antar att det är standard kanske :p

Man kan ju trivas som singel med under en period pga olika saker i livet. Det gjorde jag i nära 3 år innan jag började söka på nätet. Sen ska man hitta rätt. Det ska stämma åt båda hållen. Lättare sagt än gjort.
 
Generell fråga: Hur snabbt lämnar ni ut ert nummer? Vad är avgörande för att ni lämnar ut det?

Lämnade inte ut mitt nummer förens på första dejten, med undantag av ett par tillfällen. Jag personligen ville inte sitta och snattra en massa i telefon för att sen komma till en dejt och känna..näääää...noll kemi och så trodde den andra att hälften var klappat och klart bara för man hade haft några bra telefonsamtal. Blir så trist när man väljer att inte gå vidare med kontakten.

Sen har jag blivit stalkad så jag är mycket försiktigt med privata uppgifter till okända. Stalkningen hade iofs inget med dejting att göra men den där taggen av att det finns obehagliga knäppisar sitter i.
 
Slå till. Ang träffas snabbt så betyder det inte att de för den skull är oseriösa. Många är trötta på mycket kontakt som lätt bygger upp för stora förväntningar som sen raseras om det inte klickar. Det tar energi att ta nya kontakter om och om igen. Jag tyckte själv det var lika bra att ta en titt på varandra rätt snart för att se om det är fysiskt möjligt att kunna tända på varandra osv.

Det är sant, kan vara att han tänker så. Just nu funderar jag på om jag ska gå med på att träffa han på gården eller inte. Utan att jag skrivit om jag vill ses där eller inte så skrev han att han tycker det är lite "tjatigt" att träffas på stan, lite konfunderad i hur han menar med tjatigt men jag hoppas väl på att det bara är för att han trivs bättre på gården. Jag själv är mer avslappnad på landet så för mig gör det väl inget egentligen men man ska ju samtidigt vara rädd om sig.
 
Det är sant, kan vara att han tänker så. Just nu funderar jag på om jag ska gå med på att träffa han på gården eller inte. Utan att jag skrivit om jag vill ses där eller inte så skrev han att han tycker det är lite "tjatigt" att träffas på stan, lite konfunderad i hur han menar med tjatigt men jag hoppas väl på att det bara är för att han trivs bättre på gården. Jag själv är mer avslappnad på landet så för mig gör det väl inget egentligen men man ska ju samtidigt vara rädd om sig.

Han kanske har haft många fikadejter på stan? ;)
Närå...men en del trivs ju helt enkelt inte i offentliga miljöer. Jag hade nog frågat lite fint vad han menade med det. Mest för att just jag inte skulle vilja dejta någon som bara vill vara hemma på gården. Men det är jag det.
Vill du träffa honom hemma på gården så gör det. Du kan ju lägga en hint om att du berättat för din bästa kompis var du är någon stans ifall du är rädd att han ska gräva ner dig på dyngstacken :up:
 
Han kanske har haft många fikadejter på stan? ;)
Närå...men en del trivs ju helt enkelt inte i offentliga miljöer. Jag hade nog frågat lite fint vad han menade med det. Mest för att just jag inte skulle vilja dejta någon som bara vill vara hemma på gården. Men det är jag det.
Vill du träffa honom hemma på gården så gör det. Du kan ju lägga en hint om att du berättat för din bästa kompis var du är någon stans ifall du är rädd att han ska gräva ner dig på dyngstacken :up:

Haha ja man tänker lite hur många har han vart på dejt med egentligen? ;) Det kanske jag kan göra, fråga lite fint, så får han förtydliga lite. Tror ju inte han är alltför osäker i offentliga miljöer eftersom han verkar vara ute ibland med sina kompisar av det jag sett på hans profil. Jag lär nog säga att jag ska vara hemma en viss tid iallafall så vet han att jag är väntad på där hemma ;)
 
Ååh varför finns det inte en stödlinje där man kan ringa och fråga helt random grejer? :p Skulle behövt en helt opartisk åsikt.

Det var en liten incident med barnet i fredags som jag inte kan släppa och jag tror jag måste fråga dejten om det, men jag vet inte hur och vad jag ska säga. Vill liksom inte lägga näsan i blöt, men kan inte ignorera det heller.
 
Haha ja man tänker lite hur många har han vart på dejt med egentligen? ;) Det kanske jag kan göra, fråga lite fint, så får han förtydliga lite. Tror ju inte han är alltför osäker i offentliga miljöer eftersom han verkar vara ute ibland med sina kompisar av det jag sett på hans profil. Jag lär nog säga att jag ska vara hemma en viss tid iallafall så vet han att jag är väntad på där hemma ;)

Eftersom jag är ganska misstänksam och tror det värsta hela tiden :p Så har jag när jag haft någon dejt som inte varit på allmän plats haft min bästa vän som vet och så har vi haft kodord ;) Hon har ringt en bestämd tid för att kolla hur det går och då har vi haft ett ord för "det går bra" och ett för "RÄDDA MIG", helt vanliga ord som går att väva in i ett samtal.
 
Eftersom jag är ganska misstänksam och tror det värsta hela tiden :p Så har jag när jag haft någon dejt som inte varit på allmän plats haft min bästa vän som vet och så har vi haft kodord ;) Hon har ringt en bestämd tid för att kolla hur det går och då har vi haft ett ord för "det går bra" och ett för "RÄDDA MIG", helt vanliga ord som går att väva in i ett samtal.

Ah ska nog göra något liknande bara så någon vet vad jag gör den tiden :) . Kände du kille lite innan eller hade du bara känslan att det kändes bra även om det inte var offentlig plats? :)
 
Ååh varför finns det inte en stödlinje där man kan ringa och fråga helt random grejer? :p Skulle behövt en helt opartisk åsikt.

Det var en liten incident med barnet i fredags som jag inte kan släppa och jag tror jag måste fråga dejten om det, men jag vet inte hur och vad jag ska säga. Vill liksom inte lägga näsan i blöt, men kan inte ignorera det heller.

Buke som anonym kanske om någon här vet vem du är? buke är bra till det mesta :up:
 
Ah ska nog göra något liknande bara så någon vet vad jag gör den tiden :) . Kände du kille lite innan eller hade du bara känslan att det kändes bra även om det inte var offentlig plats? :)

Nä ingen jag kände innan. Men det kändes tillräckligt bra och dessutom är inte jag en "sitta på fiket och tjitttjatta" -person
 
Hjälp! Kommer ni ihåg mig? Den eviga singel som ibland har försökt med nätdejting.
Jag är 54 år och fortfarande singel! :(
Jag har ibland fått till en dejt, men alltid blivit dumpad efter första dejt. Jag hade lovat mig själv att inte gå in på dejting igen, då kärlek enbart är för de unge, vackra feminina eller vad det nu kan vara som gör skillnaden. Efter att ha varit ensam hemma i två, år utan att känna någon här omkring loggade jag ändå in på pannkakan. Nu är jag bjuden på dejt imorgon!!:crazy: Jag hoppas inte han frågar hur länge jag har varit singel!:eek:
Jag vet att man ska bara vara sig själv, gilla sig själv och bla. bla, bla.... men det har jag ju inte haft någon vidare tur med, så det är kanske dags att ändra sig. Jag vet bara inte till vad. Hur gör man?
 
Hjälp! Kommer ni ihåg mig? Den eviga singel som ibland har försökt med nätdejting.
Jag är 54 år och fortfarande singel! :(
Jag har ibland fått till en dejt, men alltid blivit dumpad efter första dejt. Jag hade lovat mig själv att inte gå in på dejting igen, då kärlek enbart är för de unge, vackra feminina eller vad det nu kan vara som gör skillnaden. Efter att ha varit ensam hemma i två, år utan att känna någon här omkring loggade jag ändå in på pannkakan. Nu är jag bjuden på dejt imorgon!!:crazy: Jag hoppas inte han frågar hur länge jag har varit singel!:eek:
Jag vet att man ska bara vara sig själv, gilla sig själv och bla. bla, bla.... men det har jag ju inte haft någon vidare tur med, så det är kanske dags att ändra sig. Jag vet bara inte till vad. Hur gör man?

Åh min vän vad glad jag blir över att du har en dejt och jag önskar dig lycka till!!!!!!!
Jag har hittat kärleken på pannkakan. Och inte ett skit kvinnlig var jag. Regnjacka, kängor och skogisbyxor på första dejten och sen dess ser han mig mest i långkalsonger. Smink har han aldrig sett på mig :D
Du kommer hitta någon som passar dig eftersom du är den goa människan du är!
Men det kan tyvärr ta tid ibland har jag märk :meh:

Fortsätt vara bara du. Det är ju DIG personen ska gilla. Man orkar ändå inte hålla uppe en fasad i längden.
 
Tack Voff för att du pushar mig, jag tror jag behöver ett spar i arslet. Men hade man bara vetat anledningen till att man blir dumpad var det kanske enkelt att göra något åt, kanske det bara är en dum detalj. Jag har tappat tron på att jag får uppleva kärlek. Men en fika på stan med sällskap är ju trevligt. Fast det känns meningslöst att köra så långt för att bli dumpat.
 
Jag är verkligen ingen expert, men jag tror att det enda man kan göra på en dejt för att det skall bli lyckat är att våga vara sig själv och att bjuda på sig själv genom att släppa tanken på att man faktiskt inte känner varandra utan våga vara öppen och en bra lyssnare. :) Det är en take it or leave it situation, antingen klickar det eller inte. Och klicka ömsesidigt behöver det göra. Ingen skall behöva "övertala" den andra. Kärlek är en väldigt simpel ekvation egentligen. Jag tror att det var Timon eller Pumbaa från lejonkungen som sa något i stil med:

"Kärlek är som en fis, det skall komma lätt, annars är det förmodligen skit!"

Släpp tanken på vad den andra skall tycka om dig och känn efter vad du själv känner och hur bra umgänget flyter på under dejten. Det är inte din sista chans i livet om det inte klickar. Men det är ett viktigt steg att ta att våga sig ut på den där första dejten tror jag. :) Heja dig!

Vad gäller frågan om hur länge man varit singel så kan man faktiskt med rätta säga att jag inte har lust att prata om det just precis här och nu. Och så får det vara bra med det.

Vi har alla våra "ticks", fel och brister, men det är ju det som är det fina. Den du skall möta kommer med stor sannolikhet att ha sina sidor också. Ingen är helt perfekt.
 
Senast ändrad:
hade man bara vetat anledningen till att man blir dumpad var det kanske enkelt att göra något åt, kanske det bara är en dum detalj. Jag har tappat tron på att jag får uppleva kärlek. Men en fika på stan med sällskap är ju trevligt. Fast det känns meningslöst att köra så långt för att bli dumpat.
Så har jag också känt. LÄNGE, och periodvis bara accepterat att kärlek och förhållanden inte är för mig. Men nu har jag bestämt mig för att det ju oftast handlat om att jag träffat fel personer tidigare, och för mig personligen om att jag varit deprimerad och inte varit öppen för att släppa in någon i mitt liv. Jag hade dessutom liksom lite tunnelseende och tänkte att jag inte är "flickväns-/sambomaterial" av en massa olika anledningar. Men så började jag se mig omkring och tänkte på vad väldigt många olika typer av människor och personligheter det finns, och väldigt många som är mer "strange" än jag lyckas faktiskt hitta fina människor som de blir tillsammans med. Varför skulle då inte jag också kunna göra det?

Gå nu inte på dejten med tanken i bakhuvudet att "jag blir ändå dumpad", utan försök att vara nollställd på förväntningsfronten och ställ bara in dig på att du skall träffa en ny människa och se hur det känns.

Hoppas inte att jag låter för flåshurtig i peppandet, men jag tror fasen att det finns hopp om kärleken för alla, men att man ibland behöver leta länge för att hitta rätt.
 
Tack Voff för att du pushar mig, jag tror jag behöver ett spar i arslet. Men hade man bara vetat anledningen till att man blir dumpad var det kanske enkelt att göra något åt, kanske det bara är en dum detalj. Jag har tappat tron på att jag får uppleva kärlek. Men en fika på stan med sällskap är ju trevligt. Fast det känns meningslöst att köra så långt för att bli dumpat.


Fortsätt finnas där singlarna finns och var dig själv och ha kul. Försök inte tänka för mycket.
Fick nyligen veta att ett par i min närhet, 60+are, träffades genom en av nätsidorna som vi brukar diskutera här. De har hängt ihop ett tag och är fortfarande tokkära.
Det är aldrig för sent :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 195
Senast: gullviva
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 552
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
41
· Visningar
915
Senast: Mineur
·
Kultur Nu frågar jag allvetande Buke igen. Har fått en låt på hjärnan, har hört den några gånger senaste tiden men kan inte hitta den i...
Svar
5
· Visningar
364
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp