Vi som nätdejtar del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag var jag på dejt med långdsitanslöparen! :) Jag började med att ge honom en kram innan jag riktigt hunnit bestämma mig för om jag borde skaka hand eller kramas. Det kom liksom naturligt att hälsa så när han såg så snäll och tillmötesgående ut, och han kramade tillbaka utan att få panik så det gick bra.

Vi fikade i 1,5h och hade trevligt. När vi avbröt dejten var det på mitt intiativ eftersom jag hade rätt mycket jag skulle hinna med innan hemresan. Han verkade lite blyg, men det kan man ju komma över när man lärt känna varandra, och då ge ett annat intryck. Ett par gånger blev det lite tyst, men mer sällan än jag varit rädd för. Jag pratar ganska mycket och när jag känner mig bekväm (vilket jag gjorde med honom) kan det bli att jag tar ganska mycket plats. De personer jag klickar bäst med dras med i detta och vi spinner vidare på varandras resonemang, även folk jag inte känner sedan tidigare. Det är liksom en typ av personligheter som jag fungerar särskilt bra med. Och sådana vill jag gärna omge mig med.

Jag kände inte att det blev den där känslan att man verkligen blir nyfikna på varandra, eller något våldsamt magpirr. Mer "trevlig kille", och vi hade saker att prata om. Kan eventuellt vara värt att ge honom en till chans och se om han lossnar och blommar ut. Jag kan ju själv vara väldigt avvaktande ibland med folk jag inte känner, men i nuläget tror jag inte på honom så att säga. Jag hoppas hitta någon som det känns avslappnat och enkelt med redan första dejten. Eller åtminstone lite mera spänning! Det borde inte vara för mycket begärt. Och den här killen har jag svårt att se att det blir det där "wowet" med någonsin. Även om vi har en hel del gemensamt. Magkänslan sa att det kommer att vara jag som är den som "drar" i en eventuell relation, han verkar ganska passiv som person, och jag vill hitta någon med mer eget driv.

Men nu har jag iallafall varit på min första nät-dejt, och det var jag själv som initierade det. Det tycker jag var ett bra framsteg!

Han fick en hejdåkram också, det kändes som en naturlig avslutning. :)
 
Även jag var på min allra första nätdejt idag. Var nervös men det gick helt helt ok ändå, bara lite stelt men inte alltför mycket pinsamt tystnad :p Tyvärr klickade det inte riktigt, från min sida iallafall, han var dock trevlig. Får se om jag hör av något, vet inte alls vad han tyckte men stor chans att han kände samma skulle jag tro. Men är glad att jag vågade nu vet jag iallafall och har även blivit en erfarenhet rikare :)

Bara sådär så blev jag dock inbjuden av en annan att hälsa på på hans gård, har bara skrivit med han 3 dagar ca men har verkligen fastnat för denna, det känns roligt på ett annat sätt att skriva med han och dessutom är utseendet & det lilla jag hört av dialekten :love::p. Frågan är om man ska nappa på det eller om det ringer varningsklockor att han bara är ute efter något annat? Jag är verkligen inte alls erfaren när det gäller killar. Men tror detta skulle kunna vara en vän om inte annat så skulle ju gärna vilja träffa han. Kan påpeka att han är 4 år yngre än mig vilket jag aldrig skulle nappa på annars men med denna känns det inte det minsta relevant :o
 
Även jag var på min allra första nätdejt idag. Var nervös men det gick helt helt ok ändå, bara lite stelt men inte alltför mycket pinsamt tystnad :p Tyvärr klickade det inte riktigt, från min sida iallafall, han var dock trevlig. Får se om jag hör av något, vet inte alls vad han tyckte men stor chans att han kände samma skulle jag tro. Men är glad att jag vågade nu vet jag iallafall och har även blivit en erfarenhet rikare :)

Bara sådär så blev jag dock inbjuden av en annan att hälsa på på hans gård, har bara skrivit med han 3 dagar ca men har verkligen fastnat för denna, det känns roligt på ett annat sätt att skriva med han och dessutom är utseendet & det lilla jag hört av dialekten :love::p. Frågan är om man ska nappa på det eller om det ringer varningsklockor att han bara är ute efter något annat? Jag är verkligen inte alls erfaren när det gäller killar. Men tror detta skulle kunna vara en vän om inte annat så skulle ju gärna vilja träffa han. Kan påpeka att han är 4 år yngre än mig vilket jag aldrig skulle nappa på annars men med denna känns det inte det minsta relevant :o

Nappa såklart :D

Vad är det som gör att du funderar på varningsklockorna?
 
Nappa såklart :D

Vad är det som gör att du funderar på varningsklockorna?

Det är mest när man "läser runt" bland andra som skriver om nätdejting osv. att sådana som vill träffas snabbt gärna samma vecka ofta bara är ute efter en sak typ. Får dock inte riktigt den känslan från honom, han verkar mogen för sin ålder, är rädd för att det ska bli fel antar jag. Nu när jag tänker efter har jag också läst om ett par som träffades efter några dagar och klickade direkt så ska väl inte dra det över en kam antar jag :) Sen är det ju varningarna med att träffa någon i den's hem första gången också. Men isåfall blir det dagtid när det är ljust, inget sova över alltså! ;) Kommer antagligen nappa, men ska sova lite på saken :p
 
Det är mest när man "läser runt" bland andra som skriver om nätdejting osv. att sådana som vill träffas snabbt gärna samma vecka ofta bara är ute efter en sak typ. Får dock inte riktigt den känslan från honom, han verkar mogen för sin ålder, är rädd för att det ska bli fel antar jag. Nu när jag tänker efter har jag också läst om ett par som träffades efter några dagar och klickade direkt så ska väl inte dra det över en kam antar jag :) Sen är det ju varningarna med att träffa någon i den's hem första gången också. Men isåfall blir det dagtid när det är ljust, inget sova över alltså! ;) Kommer antagligen nappa, men ska sova lite på saken :p

Ja det kan jag förstå, man blir lätt skeptisk när man läser om andras erfarenheter! Men av egna erfarenheter, av dom jag träffat så har det inte spelat någon roll hur länge man pratat. Dom som bara är ute efter en sak kan lika gärna prata länge för att det ska verka seriöst. Tror nog det finns lika många som vill träffas snart som är seriösa som oseriösa. :)
 
Sen är det ju detta att man undrar Varför är han som verkar så trevlig singel? vad är "haken". Men jag antar att det är standard kanske :p
 
Ja det kan jag förstå, man blir lätt skeptisk när man läser om andras erfarenheter! Men av egna erfarenheter, av dom jag träffat så har det inte spelat någon roll hur länge man pratat. Dom som bara är ute efter en sak kan lika gärna prata länge för att det ska verka seriöst. Tror nog det finns lika många som vill träffas snart som är seriösa som oseriösa. :)

Det låter bra. Man kanske får försöka känna sig fram hur de verkar i "stilen" och inte gå på antal skriva meddelande.:)
 
Sen är det ju detta att man undrar Varför är han som verkar så trevlig singel? vad är "haken". Men jag antar att det är standard kanske :p

Det låter bra. Man kanske får försöka känna sig fram hur de verkar i "stilen" och inte gå på antal skriva meddelande.:)

Haha den där känslan är mycket bekant ;) Så tänker jag med han jag träffar nu, han är så himla bra på alla sätt och vis..meeen varför är han då singel? :p

Ja det är nog det enda att göra, för blir det bra efter så kort kontakt så hade det ju blivit det efter längre kontakt, och blir det inte bra så hade det ju inte hjälpt att ha längre kontakt. Ibland tror jag det är bra att ses ganska snart, innan man bygger upp en bild av personen och förväntningar som kanske inte håller sen.
 
Här är det helt stendött verkligen.
Händer ingenting på hp alls, har skrivit till ett par men ingen svarar.
 
Haha den där känslan är mycket bekant ;) Så tänker jag med han jag träffar nu, han är så himla bra på alla sätt och vis..meeen varför är han då singel? :p

Ja det är nog det enda att göra, för blir det bra efter så kort kontakt så hade det ju blivit det efter längre kontakt, och blir det inte bra så hade det ju inte hjälpt att ha längre kontakt. Ibland tror jag det är bra att ses ganska snart, innan man bygger upp en bild av personen och förväntningar som kanske inte håller sen.

Så är det nog, han jag träffade idag skrev jag länge med men det hjälpte ju inte egentligen, förutom att han verkade seriös då när han skrev länge vilket han var sen :) Roligt att läsa att du träffar en så bra :D det ger en själv lite pepp :) Får återkomma med hur det går med denna ;)
 
Så är det nog, han jag träffade idag skrev jag länge med men det hjälpte ju inte egentligen, förutom att han verkade seriös då när han skrev länge vilket han var sen :) Roligt att läsa att du träffar en så bra :D det ger en själv lite pepp :) Får återkomma med hur det går med denna ;)

Nä precis, så där har du ju svarat på dina egna frågetecken om det hjälper med längre kontakt ;)
Ja vi får la se, men det är en sån där för bra för att va sann! Han är snäll, trevlig, omtänksam, gullig, romantisk, ser bra ut, kan dansa, tycker om djur, har ett bra välbetalt arbete, ett stort nyrenoverat hus lagom ute på landet men ändå nära stan... ja du hör ju, vad är felet på honom!? :p

Klart du måste återkomma med uppdatering :D
 
Jag måste vara totalt oattraktiv eftersom ingen vill ha kontakt med mig. Ja, lite överviktig. Ja, jag har ett barn som mestadels bor hos mig, och ja, jag har flera djur. Men annars vet jag att jag har många goda sidor. Bara jag får chansen. Men männen söker något annat än det som jag har tydligen.

Gärna väldigt mycket yngre än mannen.Ålder är ju trots allt bara en siffra.
 
Jag måste vara totalt oattraktiv eftersom ingen vill ha kontakt med mig. Ja, lite överviktig. Ja, jag har ett barn som mestadels bor hos mig, och ja, jag har flera djur. Men annars vet jag att jag har många goda sidor. Bara jag får chansen. Men männen söker något annat än det som jag har tydligen.

Gärna väldigt mycket yngre än mannen.Ålder är ju trots allt bara en siffra.
Men du förstår väl att snacket om att åldern bara är en siffra bara gäller män?
Men ge inte upp, det finns vettiga, trevliga människor som trivs bäst med en jämnårig partner.
 
@alazzi
Kanske har du otur och kontaktar "fel" män gång på gång. Många tycker varken att barn, vikt, eller djur är ett problem, de kan rent av ha detsamma själva :). Det är inte jätteofta jag blir kontaktad heller, och jag är ganska selektiv med vilka jag kontaktar. Det är inte alltid de svarar. Men de gånger jag hittat profiler som matchat min väldigt bra både vad gäller vilken typ av bilder vi valt att visa, liknande intressen och liknande profiltexter och utseenden så har de nästan alltid svarat.

Det har blivit uppsving de gånger jag registrerat mig på nya sidor, eller bytt profilbild. Likaså när jag varit online mycket. (Tex om jag haft HP uppe i bakgrunden när jag egentligen hängt på Buke)

Prova olika "angripssätt" när du skriver och se om något hälsningsmeddelande varit/ är effektivare än andra för att inleda en konversation.
 
Operation självutveckling som jag jobbar med sedan något år tillbaka har gett mig insikt om ytterligare en "issue" som jag har. http://www.bukefalos.com/threads/sex-angest.1288859/
Och som jag behöver jobba med. Tror att det är viktigt för mig att börja våga tala om det, om så bara på Buke. Och att jag så småningom vågar tala om det för personer jag börjar dejta, inte nödvändigtvis några detaljer, bara att jag vill att vi tar det lugnt. Efter en tid när vi lärt känna varandra givetvis och det börjar luta åt att övernatta hos varandra. Jag har aldrig varit öppen med den här oroskänslan jag lätt får kring sex, utan bara låtit det bero men det är nog ett måste för att komma tillbaka och få en avslappnad inställning till sex. Som ju skall vara härligt och roligt, inte ångestframkallande.
 
Bara sådär så blev jag dock inbjuden av en annan att hälsa på på hans gård, har bara skrivit med han 3 dagar ca men har verkligen fastnat för denna, det känns roligt på ett annat sätt att skriva med han och dessutom är utseendet & det lilla jag hört av dialekten :love::p. Frågan är om man ska nappa på det eller om det ringer varningsklockor att han bara är ute efter något annat? Jag är verkligen inte alls erfaren när det gäller killar. Men tror detta skulle kunna vara en vän om inte annat så skulle ju gärna vilja träffa han. Kan påpeka att han är 4 år yngre än mig vilket jag aldrig skulle nappa på annars men med denna känns det inte det minsta relevant :o

Han jag har träffat två gånger nu, hann vi inte heller skicka så många meddelanden innan jag frågade om vi skulle ses. Känns det bra och man checkat av vissa viktiga punkter finns det ingen anledning att skicka massa meddelanden och vänta en viss tid. Jag är inte så mycket för såna "spel": att man ska göra vissa saker i en viss ordning eller vänta ett visst antal dagar/dejter osv.. känns det bra så kör jag på det jag vill oavsett hur många dagar det gått. Men däremot skulle jag inte vilja träffa någon hemma hos den första gången, utan skulle välja att ses först i alla fall på någon mer folktät plats.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 195
Senast: gullviva
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 575
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
41
· Visningar
915
Senast: Mineur
·
Kultur Nu frågar jag allvetande Buke igen. Har fått en låt på hjärnan, har hört den några gånger senaste tiden men kan inte hitta den i...
Svar
5
· Visningar
364
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp