Vi som nätdejtar del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
nej, klart inte men jag har en känsla (kaske fel) att männen är mindre flyttbara än kvinnorna. De har ju "viktiga jobb" och kan inte byta eftersom de har jobbat sig upp. Kvinnorna har mer sällan lika karriärberoende jobb. Har redan stött på några män md "viktiga" jobb och deras jobb är förstås viktigt så att de inte är flyttbara.

Det här känns som en väldigt ålderdomlig syn på män och kvinnor. Jag hoppas verkligen att vi har kommit längre än så i jämställdhetsfrågan.
Sök och dejta med inställningen att detta inte stämmer, så kommer säkert en helt ny värld att öppna sig. Det skadar ju inte att prata lite med olika män från alla delar av landet. Klickar det sedan med någon och det är meningen att det ska bli ni, så löser sig det praktiska på ett eller annat sätt.
 
Det börjar ju som sagt kännas ganska fantastiskt. Men jag har ändå tvivlat på mig själv och mina känslor, undrat om jag tycker om honom eller hela grejen att ha någon typ.

Nu för en stund gjorde jag dock något bra och då skrev han: "Min tjej det :* " <---- mitt hjärta slog frivolter och det pirrade sådär skönt inom mig när jag läste det. Så jag tror jag fick svaret på mina tvivel :love: :D :love:
 
Rapport från dejtingträsket. Skulle möta en snubbe i huvudstaden i helgen. Nummer utbyttes för att lösa logistiken. Dejten blev inställd av olika skäl men så skulle vi ringas idag för att snacka lite. Då berättar han att han snokat rätt på min facebook, snott bilder av mig (inte på mig utan som jag fotat) där och publicerat på sin egen logg :banghead::banghead::banghead::banghead:
När jag upplyste honom att det var olagligt blockade han mig så jag kan inte se om han stulit fler bilder..
Han kanske bara stulit länkarna?
Om man gjort det, blocka honom också - så upphör hans publicering av dina bilder.

I övrigt låter det som du funnit en gränslös människa. Så det kanske var bra att du fick reda på det nu. Raka motsatsen till att 'samla gratispoäng', liksom.
 
Rapport från dejtingträsket. Skulle möta en snubbe i huvudstaden i helgen. Nummer utbyttes för att lösa logistiken. Dejten blev inställd av olika skäl men så skulle vi ringas idag för att snacka lite. Då berättar han att han snokat rätt på min facebook, snott bilder av mig (inte på mig utan som jag fotat) där och publicerat på sin egen logg :banghead::banghead::banghead::banghead:
När jag upplyste honom att det var olagligt blockade han mig så jag kan inte se om han stulit fler bilder..
Fan va trist. Och obehagligt :(

Ni var alltså inte vänner på Fb?
Min FB och bilder är låsta för alla utom vänner. Hade någon försökt sig på nått sånt hade jag blivit redigt avtänd.
 
Fan va trist. Och obehagligt :(

Ni var alltså inte vänner på Fb?
Min FB och bilder är låsta för alla utom vänner. Hade någon försökt sig på nått sånt hade jag blivit redigt avtänd.
Nej, inte vänner på fb.. Tyvärr är omslagsbilder per default offentliga om man inte i efterhand går in och ändrar status.. Och det är klart jag blev avtänd också särskilt när jag blev omnämnd som överkänslig..
 
Jorå, det var det första jag gjorde när jag fick en dator tillgänglig. Än har jag inte fått svar därifrån..

Om det var HP så kommer de att svara dig inom någon dag. Har anmält 2 st till dom med moteveringen "Kränkande meddelande med anspelningar om sex" och det har räckt för att få personerna bortplockade.

Man kan ju undra hur han tänkte. Skulle du bli smickrad av att han snokat upp din Fb, lånat dina bilder och spridit dom vidare....utan att ens fråga? O_o
 
Ja det var HP, jag hoppas på svar idag..
Han verkar inte ha helt koll på sociala koder. Visst är vi fler som kolla upp numret vem det går till och en snabb googling ger ju access till alla möjliga sociala nätverk som såna som jag, med udda namn och finns med typ på alla sociala media.. Men inte går vi andra med spärrar in och snokar in i hela profilen och dessutom tankar ner bilder för att tanka upp på ett annat ställe....
Dessutom tyckte han att det var lång tid om jag inte svarade på sms på fyra timmar. Jag borde slagit stopp redan där... Fast det gick som tur var inte så många dagar emellan.
snyggast_44
 
Fick en liten chock här för en stund sedan. Mr Nykiten ringde!!!!!!!!!! :eek::eek::eek::eek:
Eftersom jag raderat honom ur telefonboken sen ett par månader tillbaka så blev jag minst sagt förvånad när jag hörde vem det var. Fattade aldrig vad han ville egentligen. Han sa att han ville höra hur det var med mig, märkligt efter sättet han betedde sig och tiden som gått. Jag sa som det var, att jag mådde kanonbra och att jag träffat någon.
Han mådde tydligen både och. Han hade tydligen mått mycket dåligt och det hade väl börjat där han bröt. Jag har ju anat att något har spelat in och skönt....nu vet jag att så faktiskt var. Hade ändå slutat fundera men det är alltid skönt att få svar.
Blev inget långt samtal. Inte ens 10 min men det kändes som ett bra avslut. Han lät uppriktigt glad för att jag träffat någon och jag önskade honom lycka till.

I morgon kommer älsklingen till mig för att hjälpa mig till verkstaden med bilen som en rar liten tant knycklade till ordentligt för mig idag. Sen åker jag med hem till honom och stannar till på måndag. Han är ju bara bäst som tog ledigt för att hjälpa mig :love:
 
Lyxproblem. Från noll dejter till möjligen två samma dag! (och hypotetiskt en tredje i "kö" som också vill ses, fast han vet inte att jag åker in till stan den här helgen)

Skidåkaren hade tidigare meddelat planer om att vara bortrest i helgen, men ändrat sig, och nu vill han också ses! Jag känner mig egentligen supernöjd med att träffa långdistanslöparen nu, det känns avigt att träffa flera på samma dag. Även om det är ok i nätdejtingvärlden så känns det konstigt för mig. Och tänk om han skulle visa sig suuupertrevlig så att jag vill hänga med honom lite till. Avslutar man då med, hejsvejs nu går jag på min nästa dejt som väntar runt hörnet härborta?! ;)

Jag har inte så många timmar på mig i stan innan jag skall åka tillbaka, och jag har tänkt hinna med 1) Dejt med långdsistanslöparen 2) Träffa väninna jag inte sett på åratal 3) Passa på att julshoppa lite. Jag har summa 5h på mig och gillar inte att stressa, så jag kommer nog att tacka nej till skidåkaren.

Åh, dessa val!

Är det stenkorkat att vara ärlig och säga att "jo, jag skall in till stan precis som jag sa, men jag har hunnit boka upp mig på en annan dejt och det känns lite konstigt att gå på flera dejter samma dag"

Ingen vill ju liksom vara andrahandsvalet. Fast i nätdejting tycker jag personligen att det kan vara rimligt att man går på flera dejter med kort mellanrum. MEN om dejt 1 är fantatsisk och wow så är man ju inte så sugen på att gå på dejt 2. Det känns inte rätt för mig iallafall.

Det bra med skidåkaren är att han ibland är i mina hemtrakter, och då skulle vi ju kunna ses där också= bra odds för att det inte blir allt för bökigt att ses även om det inte blir nu i helgen.

Jag skulle ju kunna ljuga och säga att jag inte skall till stan, men jag tror att uppriktighet är bättre, att vara rak. Man är ju verkligen "rökt" om man stöter ihop på stan och känner igen varandra. Han har sett ganska många bilder på mig så det är inte helt osannolikt. Dessutom är jag usel på att ljuga.
 
Lyxproblem. Från noll dejter till möjligen två samma dag! (och hypotetiskt en tredje i "kö" som också vill ses, fast han vet inte att jag åker in till stan den här helgen)

Skidåkaren hade tidigare meddelat planer om att vara bortrest i helgen, men ändrat sig, och nu vill han också ses! Jag känner mig egentligen supernöjd med att träffa långdistanslöparen nu, det känns avigt att träffa flera på samma dag. Även om det är ok i nätdejtingvärlden så känns det konstigt för mig. Och tänk om han skulle visa sig suuupertrevlig så att jag vill hänga med honom lite till. Avslutar man då med, hejsvejs nu går jag på min nästa dejt som väntar runt hörnet härborta?! ;)

Jag har inte så många timmar på mig i stan innan jag skall åka tillbaka, och jag har tänkt hinna med 1) Dejt med långdsistanslöparen 2) Träffa väninna jag inte sett på åratal 3) Passa på att julshoppa lite. Jag har summa 5h på mig och gillar inte att stressa, så jag kommer nog att tacka nej till skidåkaren.

Åh, dessa val!

Är det stenkorkat att vara ärlig och säga att "jo, jag skall in till stan precis som jag sa, men jag har hunnit boka upp mig på en annan dejt och det känns lite konstigt att gå på flera dejter samma dag"

Ingen vill ju liksom vara andrahandsvalet. Fast i nätdejting tycker jag personligen att det kan vara rimligt att man går på flera dejter med kort mellanrum. MEN om dejt 1 är fantatsisk och wow så är man ju inte så sugen på att gå på dejt 2. Det känns inte rätt för mig iallafall.

Det bra med skidåkaren är att han ibland är i mina hemtrakter, och då skulle vi ju kunna ses där också= bra odds för att det inte blir allt för bökigt att ses även om det inte blir nu i helgen.

Jag skulle ju kunna ljuga och säga att jag inte skall till stan, men jag tror att uppriktighet är bättre, att vara rak. Man är ju verkligen "rökt" om man stöter ihop på stan och känner igen varandra. Han har sett ganska många bilder på mig så det är inte helt osannolikt. Dessutom är jag usel på att ljuga.
Säg att du är upptagen, det finns ingen anledning att redogöra för exakt vad du ska göra.
 
Jag kräks förresten på de annonser som poppar upp på Buke nu när mitt internet uppenbarligen vet att jag är singel. Har kryssat i att de är olämpliga och skall tas bort. Det var nyss två olika dejtingsidor där den ena visade unga tjejer som poserade och såg förföriska ut. Och den andra en vältränad tjej i trikåer som stod och putade med rumpan mot en spegel och tog en bild över axeln. Texten var på norska i annonserna. Typ "Single damer nære deg"

Intrycket är "Hej jag är sexig, varsågod här är min kropp". Och så undrar jag om det är "på riktigt", alltså unga norskor som lagt ut sådana bilder på sig själva i raggningssyfte. Kan ju såklart vara en "knulllkontaktliknande" sida, men ändå. Jag blir lite illa berörd, även om det kanske är helt frivilligt, spontant och fyller sin funktion för ändamålet. Tycker inte om att matas med bilder där människor objektifierar sig själva, och inte den bild det ger av hur kvinnor är/ förväntas vara.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 195
Senast: gullviva
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 588
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
41
· Visningar
917
Senast: Mineur
·
Kultur Nu frågar jag allvetande Buke igen. Har fått en låt på hjärnan, har hört den några gånger senaste tiden men kan inte hitta den i...
Svar
5
· Visningar
364
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp