Vi som nätdejtar del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skulle man gå på vad som sägs så skulle varenda en vara fitnessmodels bland tjejerna. Långt ifrån verkligheten.
Samma sak jag gymmar 5 dagar i veckan + långpromenader / joggar på helgerna. Och väger lång över 100kg. Vad säger det om mig liksom?

Otorligt svårt att lägga något direkt värde i vad folk säger meren att få en humm om vem dom vill vara.

Jag har ingen koll på vad andra tjejer skriver och jag kan tänka mig att många även där skriver saker som inte är sanna.

Svårt att säga någonting om dig iom att jag inte har sett bilder, mycket beror ju på vad man äter också.
 
Allt är relativt och jag vill hellre uppleva själv (i konversation eller möte) hur snäll/rolig/generös osv personen är. Att den beskriver sig själv så ger mig noll - förutom en liten varningsklocka.

Precis. Att beskriva sig själv som snäll med humor är ju verkligen totalt intetsägande och mest suspekt. Det är ju en subjektiv uppfattning som jag kanske inte alls skulle hålla med om. Det finns ju ingen som betraktar sig själv som humorbefriad och elak!
 
Precis. Att beskriva sig själv som snäll med humor är ju verkligen totalt intetsägande och mest suspekt. Det är ju en subjektiv uppfattning som jag kanske inte alls skulle hålla med om. Det finns ju ingen som betraktar sig själv som humorbefriad och elak!
Inte direkt elak kanske men lite ond bara, definitivt inte "snäll" ;).
 
Och dejten imorgon ser ut att bli av - vad har jag gett mig in på? Och hur ska jag känna igen människan efter att ha sett ett par kort??

Jag överlevde, vi fann varandra utan större problem och hade en trevlig dejt innehållande fika och promenad. Inget wow, gnistor eller fyrverkerier, men väldigt trevligt och vi skulle nog kunna ha kul ihop. Om det blir mer, får framtiden utvisa, men jag kan tänka mig att ge det ytterligare en dejt i alla fall.
 
Jag brukar inte skriva i den här tråden, eftersom jag inte nätdejtar (än i alla fall). Men jag läser ibland. Och nu har ditt inlägg tydligen satt spår i mina drömmar.

I natt har jag nämligen drömt om dig och din dejt! I drömmen oroade du dig lite för att han var för noga och petig, och han oroade sig lite för att du var för slarvig. Det visade sig att ni visserligen var lite olika på den punkten, men inte så stora skillnader att det påverkade negativt. Ni hade så trevligt när ni träffades och hans yngsta dotter (har han barn?) ville att ni skulle flytta ihop genast. När jag vaknade ville jag somna om - tillbaka till glädjen, nyfikenheten och värmen.

Alltså, :up: från sanndrömmaren :)

I helgen har jag och sonen varit hos kärleken och hans yngsta var där. Det var första gången vi kamperade med barnen under samma tak. Gick hur bra som hellst. De tom sov ihop!!!
När vi skulle lägga oss berättade kärleken att dottern ville att vi skulle flytta ihop och gifta oss. Hahaha. Tänkte på det här inlägget då :D
 
Absolut stilltje på datingfronten. Hittar ingen som ens orkar svara mig så jag blir nog en crazy cat lady med 50 katter :-(

Trodde verkligen inte att det skulle vara helt omöjligt att ens fika med någon. Ingen av dem som jag är intresserad av skriver svar. En som svarade skrev något raljerande om "har du hittat någon än"? Han tyckte att jag var för på. Och när jag inget gör händer det heller inget. Jag letar enbart i närområdet, tror inte att det kan fungera med någon som bor 50 mil bort. Jag är inte flyttbar.
 
I helgen har jag och sonen varit hos kärleken och hans yngsta var där. Det var första gången vi kamperade med barnen under samma tak. Gick hur bra som hellst. De tom sov ihop!!!
När vi skulle lägga oss berättade kärleken att dottern ville att vi skulle flytta ihop och gifta oss. Hahaha. Tänkte på det här inlägget då :D
Grattis och lycka till även i fortsättningen!
Jag får börja extraknäcka som drömsierska :D
 
@alazzi Det behöver ju inte vara du som flyttar.

nej, klart inte men jag har en känsla (kaske fel) att männen är mindre flyttbara än kvinnorna. De har ju "viktiga jobb" och kan inte byta eftersom de har jobbat sig upp. Kvinnorna har mer sällan lika karriärberoende jobb. Har redan stött på några män md "viktiga" jobb och deras jobb är förstås viktigt så att de inte är flyttbara.
 
nej, klart inte men jag har en känsla (kaske fel) att männen är mindre flyttbara än kvinnorna. De har ju "viktiga jobb" och kan inte byta eftersom de har jobbat sig upp. Kvinnorna har mer sällan lika karriärberoende jobb. Har redan stött på några män md "viktiga" jobb och deras jobb är förstås viktigt så att de inte är flyttbara.

Så konstigt. I de förhållanden jag har haft (vilket inte är många men långa :D ) är det jag som har flyttat.
 
Iiiik! Nu börjar det faktiskt dra ihop sig till dejt för mig med. Har föreslagit dejter med två personer i helgen, som tidigare sagt att de är intresserade av att ses, och jag funderar på att lägga till en till. (Som också redan sagt att han är intresserad av att träffas).

Vi kan kalla dem Långdistanslöparen, Skidåkaren och Cyklisten. Jag tror mest på långdistanslöparen. :) Det är den enda av dessa tre som jag själv tagit första kontakten med, men jag har varit initiativtagare till alla tre med att fråga om de vill ses. (Det tycker jag var modigt av mig). Cyklisten har jag inte helt bestämt mig för om jag vill träffa. Håller det öppet någon dag till och ser om jag hittar någon fler intressant. Har bara skrivit ganska lite med dem alla tre. Hittade dem på "Pannkakan", och där är jag ju alldeles ny. Ingen verkar sjuk i huvudet och ingen har heller frågat om vi skall ha sex ännu, eller visat kroppsdelar jag inte har lust att se just nu. ;) Tror heller inte att någon av dem har barn, och det gör saker lite enklare. Det är en bra bit att åka, (strax under 30mil) men det struntar jag i just nu. Har ett stort behov av att komma över första spärren, och i den stan känner jag mig hemma, har bott där i ett antal år och har fortfarande vänner där.

Jag har inte så stor lust att flytta, men tänker att möter jag THE ONE kanske jag ändrar mig. Och kanske är han intresserad av att flytta hit. Man vet aldrig.
 
Senast ändrad:
Har aktiverat mitt konto på pannkakan igen nu.
Får se om utbudet har ändrats något eller inte :p
Blev ju rätt dött där ett tag tyckte jag.
 
Jag och min dejt hade en underbar helg :love:
Vi dansade i fredags, åkte hem till honom och sov, åkte till mig i lördags, var in på Jula en sväng, dansade på kvällen och hade en myssöndag med promenad på julskyltningen och mat på kvällen.

Föräldrar och vänner på båda sidor vet om att vi dejtar. :D
Och det börjar kännas ganska fantastiskt! :love:
 
Rapport från dejtingträsket. Skulle möta en snubbe i huvudstaden i helgen. Nummer utbyttes för att lösa logistiken. Dejten blev inställd av olika skäl men så skulle vi ringas idag för att snacka lite. Då berättar han att han snokat rätt på min facebook, snott bilder av mig (inte på mig utan som jag fotat) där och publicerat på sin egen logg :banghead::banghead::banghead::banghead:
När jag upplyste honom att det var olagligt blockade han mig så jag kan inte se om han stulit fler bilder..
 
Då har långdistanslöparen svarat att han vill ses för en fika i helgen!!!! "Välj tid så väljer jag plats". Jag skall sova på saken och kolla restider, men nu jäklar skall det bli av. :nailbiting: :love::D Troligen blir det på lördag. (Om han inte föreslår att vi ses i en övergiven lada efter mörkrets inbrott) Det kan vara tecken på att det är en galen yxmördare har jag hört... ;)
 
Rapport från dejtingträsket. Skulle möta en snubbe i huvudstaden i helgen. Nummer utbyttes för att lösa logistiken. Dejten blev inställd av olika skäl men så skulle vi ringas idag för att snacka lite. Då berättar han att han snokat rätt på min facebook, snott bilder av mig (inte på mig utan som jag fotat) där och publicerat på sin egen logg :banghead::banghead::banghead::banghead:
När jag upplyste honom att det var olagligt blockade han mig så jag kan inte se om han stulit fler bilder..
Men jisses! Vilka människor det finns...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 195
Senast: gullviva
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 607
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
41
· Visningar
917
Senast: Mineur
·
Kultur Nu frågar jag allvetande Buke igen. Har fått en låt på hjärnan, har hört den några gånger senaste tiden men kan inte hitta den i...
Svar
5
· Visningar
364
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp