Vi som nätdejtar del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nått som faktiskt betyder nått och inte är en plattityd som 643789256 andra användare slänger sig med.
 
Har en killkompis som nätdejtar men inte får napp. Har fått tillåtelse att lägga upp hans profil här och be om synpunkter. Har även tagit nya "naturliga" bilder ute som vi lagt upp.

Hej!
Jag heter Nils är 24 år gammal och jag bor i centrala Luleå.

Jag är en pratglad kille som brinner för att vara ute i naturen, fiska, jaga, bara vandra eller åka skidor.

Sen tycker jag om att träna regelbundet, väldigt varierat kondition och styrketräning då jag känner att jag mår bättre av det.

Har även ett matlagningsintresse då tid finns för lite improvisation :D

I mina ögon sett är jag en snäll, ärlig och mångsidig person.
Vad jag vet andra tycker om mig är att jag är lättsam, trevlig och rolig så jag måste ju göra någonting rätt i alla fall!

Skulle gärna se att du också är intresserad av natur & friluftsliv, eftersom att de är det som jag tillbringar stor del av min fritid till.

Första dejten skulle jag gå på ett café och ta en fika, för mig känns det som det bästa sättet att lära känna den andra person och få en uppfattning.

Ha en bra dag!

Känns som en lite tråkig presentation, en i mängden. Verkar absolut som en trevlig kille, men han ska se väldigt bra ut för att jag skulle börja maila. Meningar som "så något gör jag rätt i" och dyl tyder på osäkerhet - inte så attraktivt. Jag skulle skippa hela det stycket faktiskt, tillför inget. Lite humor eller lite driv i texten skulle absolut inte skada. Ibland är det bättre att skriva lite kort och med power än utbroderat för att fylla ut utrymmet. Hoppas det kan vara till någon hjälp.



Och dejten imorgon ser ut att bli av - vad har jag gett mig in på? Och hur ska jag känna igen människan efter att ha sett ett par kort??
 
Mycket bilbilder, gymbilder och badrumsspegelbilder ja. Men den värsta kategorin på tinder är posera-med-afrikanskt-barn. Har ni sett den? Frekvent förekommande hos både män och kvinnor - vita män och kvinnor. Visst, första gången tänkte jag "jaha du har varit i Afrika och du gillar barn", efter några fler tänkte jag "hm, verkar vanligt att folk volontärarbetar med barn i Afrika?". Numera blir det automatiskt vänstersvep direkt.

Och så alla dessa militärer som visar upp sig i uniform. :wtf: Fast det kan jag å andra sidan förstå eftersom det är en vanlig fetisch. Dessutom är jag tacksam över att kunna välja bort dem direkt.

Whaaaat??:eek::eek::crazy:O_o Inte stött på en enda sån bild.
 
Har en killkompis som nätdejtar men inte får napp. Har fått tillåtelse att lägga upp hans profil här och be om synpunkter. Har även tagit nya "naturliga" bilder ute som vi lagt upp.

Hej!
Jag heter Nils är 24 år gammal och jag bor i centrala Luleå.

Jag är en pratglad kille som brinner för att vara ute i naturen, fiska, jaga, bara vandra eller åka skidor.

Sen tycker jag om att träna regelbundet, väldigt varierat kondition och styrketräning då jag känner att jag mår bättre av det.

Har även ett matlagningsintresse då tid finns för lite improvisation :D

I mina ögon sett är jag en snäll, ärlig och mångsidig person.
Vad jag vet andra tycker om mig är att jag är lättsam, trevlig och rolig så jag måste ju göra någonting rätt i alla fall!

Skulle gärna se att du också är intresserad av natur & friluftsliv, eftersom att de är det som jag tillbringar stor del av min fritid till.

Första dejten skulle jag gå på ett café och ta en fika, för mig känns det som det bästa sättet att lära känna den andra person och få en uppfattning.

Ha en bra dag!
Jag skulle skippa det där med träningen för det verkar vara så standard så det känns lite som att skriva att man gillar att sova åtta timmar och äta regelbundet för att må bra. Jag skulle precis som @starcraft skrev skippa det där "jag måste ju göra något rätt iallfall!" avsnittet eftersom det känns lite martyriskt/osäkert. Jag skulle även ta bort det där med första dejten, det tror jag är begränsande att redan innan man ens komunicerat ha bestämt vad man vill göra oavsett den andra personen.

Han kanske kan berätta mer om sig själv på riktigt, är han morgonpigg eller morgontrött, vilket typ av mat gillar han, vilket typ av friluftsliv (utveckla), vad är det med friluftslivet han gillar, vad är det han själv söker och varför (utveckla, inte bara jag gör det här, det måste du också göra för att annars funkar det inte). Måla upp en bild lite mer.
 
Nått som faktiskt betyder nått och inte är en plattityd som 643789256 andra användare slänger sig med.

Tor du att en mer fantasifull presentation kommer att göra att en eventuell dejt blir bättre?

Efter att ha nätdejtat ett tag så slutade jag fokusera på de som försökte verka extra unika. De visade sig inte vara mer unika i verkligheten.

Jag säger inte att det är oviktigt att skriva en bra presentation men jag tycker inte man skall överanalysera andras presentationer.
 
Tor du att en mer fantasifull presentation kommer att göra att en eventuell dejt blir bättre?

Efter att ha nätdejtat ett tag så slutade jag fokusera på de som försökte verka extra unika. De visade sig inte vara mer unika i verkligheten.

Jag säger inte att det är oviktigt att skriva en bra presentation men jag tycker inte man skall överanalysera andras presentationer.

Bättre dejt - nej. Men garanterat större chans att komma till dejt.

Är folk sådär mellanmjölk i verkligheten också? :O
 
Jag tyckte att presentationen behöver mer information - musiksmak, filmsmak osv. Jag nätdejtar inte då jag redan har sambo, men tycker killen verkar helt okej, men presentationen är intetsägande. Hade han däremot gillat mitt favoritband och min favoritfilm, ja då hade han ju genast varit mer intressant :) Så tycker han får fylla på med mer information :)
 
Bättre dejt - nej. Men garanterat större chans att komma till dejt.

Är folk sådär mellanmjölk i verkligheten också? :O

Alla tycker väl att just de själva är mer unika än alla andra ;). Det är mänskligt.

Ja det är enklare att få en dejt med en bra beskrivning. När man läser andras beskrivningar så är det däremot ett helt annat läge. Kanske är det lättare att få till en dejt med de vars beskrivningar de flesta annars hoppar över? Ingen strategi jag haft visserligen
 
Jag tyckte att presentationen behöver mer information - musiksmak, filmsmak osv. Jag nätdejtar inte då jag redan har sambo, men tycker killen verkar helt okej, men presentationen är intetsägande. Hade han däremot gillat mitt favoritband och min favoritfilm, ja då hade han ju genast varit mer intressant :) Så tycker han får fylla på med mer information :)
Jag är HELT ÖVERTYGAD om att det är en fördel för mig att inte nämna mitt favoritband i någon presentationstext, och att jag tycker om att se Aaltra (Arga män utan ben) då och då.

 
Jag skulle skippa det där med träningen för det verkar vara så standard så det känns lite som att skriva att man gillar att sova åtta timmar och äta regelbundet för att må bra. Jag skulle precis som @starcraft skrev skippa det där "jag måste ju göra något rätt iallfall!" avsnittet eftersom det känns lite martyriskt/osäkert. Jag skulle även ta bort det där med första dejten, det tror jag är begränsande att redan innan man ens komunicerat ha bestämt vad man vill göra oavsett den andra personen.

Han kanske kan berätta mer om sig själv på riktigt, är han morgonpigg eller morgontrött, vilket typ av mat gillar han, vilket typ av friluftsliv (utveckla), vad är det med friluftslivet han gillar, vad är det han själv söker och varför (utveckla, inte bara jag gör det här, det måste du också göra för att annars funkar det inte). Måla upp en bild lite mer.

Jag håller inte med om det där med träningen, jag skulle faktiskt inte ens svara på en persons meddelanden som inte skrev att han tränade. Men naturligtvis skulle det vara intressant med mer målande presentationer också.
 
Jag håller inte med om det där med träningen, jag skulle faktiskt inte ens svara på en persons meddelanden som inte skrev att han tränade. Men naturligtvis skulle det vara intressant med mer målande presentationer också.
Vad menar du med träning då? Friskis och svettis/jogga/gymma två gånger i veckan eller avancerad träning inom något?
 
Jag håller inte med om det där med träningen, jag skulle faktiskt inte ens svara på en persons meddelanden som inte skrev att han tränade. Men naturligtvis skulle det vara intressant med mer målande presentationer också.

Skulle man gå på vad som sägs så skulle varenda en vara fitnessmodels bland tjejerna. Långt ifrån verkligheten.
Samma sak jag gymmar 5 dagar i veckan + långpromenader / joggar på helgerna. Och väger lång över 100kg. Vad säger det om mig liksom?

Otorligt svårt att lägga något direkt värde i vad folk säger meren att få en humm om vem dom vill vara.
 
Har en killkompis som nätdejtar men inte får napp. Har fått tillåtelse att lägga upp hans profil här och be om synpunkter. Har även tagit nya "naturliga" bilder ute som vi lagt upp.
[...]
Tankefelet i din frågeställning blir väldigt tydligt då alla härinne svarar på din fråga. Eftersom alla är olika (och ska så vara), attraheras vi av olika saker - och därför tycker en del att 'den där texten är jättebra', medan andra inte ens orkar läsa igenom den, utan har somnat redan innan andra styckets fullbordan.
Om du sedan sammanställer alla svaren, och vidarebefodrar till din vän - och han följer råden - så kommer resultatet bli mycket mer urvattnat än så här. Lagen om minsta gemensamma nämnare är elak i sådana här fall.

Därför bör du be din vän ställa sig frågan "vad söker jag?".
Och när ni har en profil på vad han söker - ska ni göra samma test med personer ur denna målgrupp.
Hur ska ni annars kunna få reda på vad vad hans målgrupp tycker? För det är ju egentligen det enda intressanta för hans del.

Jag är övertygad om ett råd från mig som 50-årig man snarare stjälper än hjälper om vad tjejer i 20-25-årsålden kan tänkas attraheras av i en profiltext.
 
Jag tyckte att presentationen behöver mer information - musiksmak, filmsmak osv. Jag nätdejtar inte då jag redan har sambo, men tycker killen verkar helt okej, men presentationen är intetsägande. Hade han däremot gillat mitt favoritband och min favoritfilm, ja då hade han ju genast varit mer intressant :) Så tycker han får fylla på med mer information :)

Vad roligt, jag skulle säga precis tvärt om ;)
Själv nappar jag inte öht på profiler som "berättar allt". Jag ser hellre en mycket mer informationsfattig presentation, dels för att det lämnar utrymme att ställa frågor / inte döma ut med en gång, och dels för att sådana beskrivningar alltid är vinklade utifrån personen eget perspektiv och hur de vill se sig själva. Allt är relativt och jag vill hellre uppleva själv (i konversation eller möte) hur snäll/rolig/generös osv personen är. Att den beskriver sig själv så ger mig noll - förutom en liten varningsklocka.
 
Vad menar du med träning då? Friskis och svettis/jogga/gymma två gånger i veckan eller avancerad träning inom något?

Hellre mer avancerad träning men kan gå med en som tränar 2 gånger i veckan. Jag har varit ihop med en kille som inte tränade alls och det fungerade inte. Men som sagt vi är alla olika och söker efter olika saker. Personligen vill jag ha någon med samma intressen som jag har och träningen är ett av dem.
 
Mycket bilbilder, gymbilder och badrumsspegelbilder ja. Men den värsta kategorin på tinder är posera-med-afrikanskt-barn. Har ni sett den? Frekvent förekommande hos både män och kvinnor - vita män och kvinnor. Visst, första gången tänkte jag "jaha du har varit i Afrika och du gillar barn", efter några fler tänkte jag "hm, verkar vanligt att folk volontärarbetar med barn i Afrika?". Numera blir det automatiskt vänstersvep direkt.

Till den kategorin slänger jag posera-med-tiger bilderna...
 
Hej!
Jag heter Nils är 24 år gammal och jag bor i centrala Luleå.

Jag är en pratglad kille som brinner för att vara ute i naturen, fiska, jaga, bara vandra eller åka skidor.

Sen tycker jag om att träna regelbundet, väldigt varierat kondition och styrketräning då jag känner att jag mår bättre av det.

Har även ett matlagningsintresse då tid finns för lite improvisation :D

I mina ögon sett är jag en snäll, ärlig och mångsidig person.
Vad jag vet andra tycker om mig är att jag är lättsam, trevlig och rolig så jag måste ju göra någonting rätt i alla fall!

Skulle gärna se att du också är intresserad av natur & friluftsliv, eftersom att de är det som jag tillbringar stor del av min fritid till.

Första dejten skulle jag gå på ett café och ta en fika, för mig känns det som det bästa sättet att lära känna den andra person och få en uppfattning.

Ha en bra dag!

Jag tycker detta låter som en jobbansökan. Ålder syns ju redan i profilen så det känns för mig märkligt att skriva ut. Öht upplever jag att det inte finns något att fråga om, fundera över - ja, herregud han har t o m berättat vad som kan förväntas av en ev dejt! Här ges inget utrymme för nyfikenhet och fantasi (som jag ändå tycker spelar stor roll i nätdejtingen).



 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 195
Senast: gullviva
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 607
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
41
· Visningar
917
Senast: Mineur
·
Kultur Nu frågar jag allvetande Buke igen. Har fått en låt på hjärnan, har hört den några gånger senaste tiden men kan inte hitta den i...
Svar
5
· Visningar
364
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp