Vi som nätdejtar del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Denna tråden har blivit lika mycket soffunderhållning som bonde söker och ensam mamma. :D
Älskart!

Och nu har jag blivit så sjukt dejtingsugen att jag gett mig in i leken. Tycker egentligen inte alls om nätdejting, men har ett par kompisar som blivit helt sålda på tinder. Så nu testar jag också... Och skrattar högt varje gång jag ser en bilbild :laugh::banghead:
Ni har förstört mig!:p
 
Och skrattar högt varje gång jag ser en bilbild :laugh::banghead:
Ni har förstört mig!:p

Så många bilbilder!! :D
Och: selfie med hörlurar (denna förstår jag inte alls), selfie i badrumsspegeln, bild på person + häpnadsväckande naturvy alt grand canyon, och till sist: träningsbild
ibland får man full pott på alla! jag funderar på om det skulle vara ett bra drinking game? :up:

(folk får ju definitivt ha vilka bilder de vill och är bekväma med, men det blir snudd på humoristiskt efter ett tag)
 
Så många bilbilder!! :D
Och: selfie med hörlurar (denna förstår jag inte alls), selfie i badrumsspegeln, bild på person + häpnadsväckande naturvy alt grand canyon, och till sist: träningsbild
ibland får man full pott på alla! jag funderar på om det skulle vara ett bra drinking game? :up:

(folk får ju definitivt ha vilka bilder de vill och är bekväma med, men det blir snudd på humoristiskt efter ett tag)

Håller med personligen tycker jag det går för långt när folk börjar springa runt på gymmets omkädningsrum och letar selfie vinklar med bra ljus och står och biffar sig och oljar in sig och så. Fine för bilden men gör det hemma! =)
 
Hur definerar folk kemi? Vad är det som sakll stämma för det skall kännas bra?
För min del är det att magkänslan ska säga ja och att personen inte får vara oattraktiv. Det är dock långt mer än utseendet som ligger till grund för att attrahera mig.
En snygg men elak/dum/blåst/tråkig kille är inte attraktiv t.ex.
 
Vi har försökt definiera den känslan i text härinne, men det är lite Mission Impossible, möjligtvis för att många av oss har olika referensramar.

Om jag vill göra det enkelt, säger jag att då båda verkligen vill träffas igen, då har kemi uppstått.
Klart den betyder olika för olika personer =)

Tex skulle jag följa din deffinition av kemi jeffery så hade jag kännt kkemi med massor av folk. Det håller inte i längden =)
 
Klart den betyder olika för olika personer =)

Tex skulle jag följa din deffinition av kemi jeffery så hade jag känt kemi med massor av folk. Det håller inte i längden =)
Och jag hittar ingen som vill träffa mig igen...Jag har backat på flera av mina krav men jag hittar ändå ingen som vill träffa mig mer än en gång :-(
 
Tex skulle jag följa din deffinition av kemi jeffery så hade jag kännt kkemi med massor av folk. Det håller inte i längden =)
Du missar en liten detalj;
"Om jag vill göra det enkelt, säger jag att då båda verkligen vill träffas igen, då har kemi uppstått."
 
Och jag hittar ingen som vill träffa mig igen...Jag har backat på flera av mina krav men jag hittar ändå ingen som vill träffa mig mer än en gång :-(

Tänkte säga join my club. Men inseätt att jag umgås och talas gansak mycket med den som jag har en crish på. Men dessvärre är ju inte det besvarat så vitt jag vet. Men får njuta av att få ungås med en underbar människa som man får energi av att hänga med =)

Du missar en liten detalj;
"Om jag vill göra det enkelt, säger jag att då båda verkligen vill träffas igen, då har kemi uppstått."

not really kemi sker på sitt eget plan. Kemi + biologi allt sker i din hjärna. Inte mellan varandra så l änge man inte börjat mixa kroppsvätskor =)
 
Svar från bilselfiekillen har inkommit! "Ha ha! Jag har faktiskt inget svar alls på det, :) det fanns liksom ingen tanke bakom utom att det var en bild på mig och att jag la in den. :)"

Han sa att nu när jag nämnt det hade han också noterat att det var mycket bilselfies i omlopp. :)

En annan intressant fråga är kanske varför man överhuvudtaget har en bild på sig i en bil? Jag kan tänka mig många andra platser man oftare fastnar på bild på.

Kanske är det för att ge en avslappnad vardagsbild av sig själv.
 
En annan intressant fråga är kanske varför man överhuvudtaget har en bild på sig i en bil? Jag kan tänka mig många andra platser man oftare fastnar på bild på.

Kanske är det för att ge en avslappnad vardagsbild av sig själv.
Jag tror att det finns människor som tycker att deras bil är en del av deras personlighet, precis som en snygg axelväska, smärt höstjacka och tajta skinnstövlar på samma sätt kan tyckas vara en del av en annan människas personlighet.

Och säger inte dejtingsidans manual att man ska försöka göra personliga bilder?
 
Nu är tinderappen invigd och ett nytt fenomen har uppenbarat sig... typ 90% av killarna skriver hur långa de är. En del skriver bara sin längd, andra skriver längd och namn på andra sociala mötesplatser. Och vissa skriver ett klyschigt citat eller en kort presentation som oftast innehåller orden äventyrlig, spontan och resglad.

Tog upp längdfrågan med en av killarna som jag pratade med, och han sa att de flesta tjejer vill ha någon som är längre än dem.

Är det så? Jag är iofs inte jättelång, men inte kort heller och har faktiskt inte träffat nån kille som är kortare än mig sen jag gick i högstadiet typ, så jag har aldrig tänkt på det.

Är längden en deal breaker för er?
 
Svar från bilselfiekillen har inkommit! "Ha ha! Jag har faktiskt inget svar alls på det, :) det fanns liksom ingen tanke bakom utom att det var en bild på mig och att jag la in den. :)"

Han sa att nu när jag nämnt det hade han också noterat att det var mycket bilselfies i omlopp. :)

En annan intressant fråga är kanske varför man överhuvudtaget har en bild på sig i en bil? Jag kan tänka mig många andra platser man oftare fastnar på bild på.

Kanske är det för att ge en avslappnad vardagsbild av sig själv.

Jag brukar ha så ofantligt tråkigt när jag hämtar sambon från hans jobb och därmed får vänta. Jag brukar roa mig med att skicka larviga bilder till honom. Därmed blir det selfies i bilen. ;)

Bilen köpte vi visserligen i år men jag kommer inte ens ihåg vilken modell det är.
 
Jag tror att det finns människor som tycker att deras bil är en del av deras personlighet, precis som en snygg axelväska, smärt höstjacka och tajta skinnstövlar på samma sätt kan tyckas vara en del av en annan människas personlighet.

Och säger inte dejtingsidans manual att man ska försöka göra personliga bilder?

Tänker också att det spelar deras intresse. Likväl som en del har bilder med djuren eller festbilder eller sportbilder så har vissa träningsbilder eller bilbilder.
 
Nu är tinderappen invigd och ett nytt fenomen har uppenbarat sig... typ 90% av killarna skriver hur långa de är. En del skriver bara sin längd, andra skriver längd och namn på andra sociala mötesplatser. Och vissa skriver ett klyschigt citat eller en kort presentation som oftast innehåller orden äventyrlig, spontan och resglad.

Tog upp längdfrågan med en av killarna som jag pratade med, och han sa att de flesta tjejer vill ha någon som är längre än dem.

Är det så? Jag är iofs inte jättelång, men inte kort heller och har faktiskt inte träffat nån kille som är kortare än mig sen jag gick i högstadiet typ, så jag har aldrig tänkt på det.

Är längden en deal breaker för er?

Nope Däremot en tjej jag har bra kontakt med vill att hennes kille skall vara minst 10-12 cm längre så hon kan gå i högklackat och vara kortare. Så tror inte det är ovnaligt. Alla har sina preferenser. Och jag gissar på att normen ligger på att killen skall vara längre.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 195
Senast: gullviva
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
490
· Visningar
24 748
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
41
· Visningar
917
Senast: Mineur
·
Kultur Nu frågar jag allvetande Buke igen. Har fått en låt på hjärnan, har hört den några gånger senaste tiden men kan inte hitta den i...
Svar
5
· Visningar
364
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tvättstugedrama
  • Parfym
  • Vad gör vi? Del CCIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp