Vi som nätdejtar del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänker också att det spelar deras intresse. Likväl som en del har bilder med djuren eller festbilder eller sportbilder så har vissa träningsbilder eller bilbilder.
Jag gissar att om ni kollar märket på bilen, så förekommer det väldigt få Opel, Skoda och Ford Focus. Utan att ha kollat in en enda bilselfie tror jag märket BMW är överrepresenterat, precis som färgen svart.
 
Hm, kan ju vara så.
Går sällan i höga klackar, så kanske är det därför jag inte uppmärksammat detta. Tycker snarare att de är mer bekvämt om killen inte är för lång. Max 15 cm längre, gärna ganska jämnlång så blir det perfekt kramhöjd :)
 
Jag gissar att om ni kollar märket på bilen, så förekommer det väldigt få Opel, Skoda och Ford Focus. Utan att ha kollat in en enda bilselfie tror jag märket BMW är överrepresenterat, precis som färgen svart.
Jag gissar att om ni kollar märket på bilen, så förekommer det väldigt få Opel, Skoda och Ford Focus. Utan att ha kollat in en enda bilselfie tror jag märket BMW är överrepresenterat, precis som färgen svart.


Japp, även Mercedes och nån enstaka Ferrari till och med.
 
Det är sant. Men du belyser också en del av poängen. Dvs att folk sorterar bort på på bild snabbt. Det är något visuellt man kan snabbt bli bortklickad av minsta möjliga anledning. Vissa har höga vissa har låga krav. Jag är inte bättre själv Lite därför jag gav upp. Anklagar ingen det är så människor fungerar. Men det kostade mig energi och även om det vart litet fanns där hopp. =) Om du är nyfiken på hur jag ser ut mer "vardagligt" la jag upp en tråd i senior bild tråden =)

"Höga och låga krav" har jag tänkt mycket på under mina singel år. Många gånger har folk frågat om jag kanske har för höga krav. Och så har jag tänkt på vad dessa "krav" betyder. Jag är också lite cynisk över webbshoppandet som blir när man sitter och väljer folk utifrån ett fåtal bilder och korta texter. Jag tycker inte om att erkänna det, men utseende är lite viktigt. Jag väljer att kontakta folk som 1.Påminner lite om någon jag känner/känt och tycker om som person. 2. Är hyfsat lik mig i kroppstyp.
3. Har ett varmt leende och snälla ögon.

Det är inte helt medvetet, men så brukar det bli.

Det kanske handlar om någon sorts trygghet. Jag vet att jag vill träffa någon som har liknande levnadsvanor som jag, så att vi fixar att leva ihop, och mitt undermedvetna söker efter matchningar utifrån tidigare erfarenheter.

Jag tycker att ALLA borde unna sig att vara kräsna i meningen att inte bara nöja sig med att någon tycker om en. Vad man själv tycker är lika viktigt. Jag tycker inte att det känns rättvist för någon att bara "nöja sig". Då är jag hellre bara vän med den jag känner så för. Man kan absolut få ett bra liv tillsammans ändå utan att det börjar med en förälskelse. Och kärlek kan växa fram med tiden.

Men jag vill hitta någon där vi ömsesidigt känner att vi träffat världens bästa person. Jag har upplevt det förr och vill gärna göra det igen.
 
haha
1, Köp värdeintyg hos liveit att köra supersportbil
2, Regga konto på valfri dejting site med bild (från körningen med supersportbil)
3, ?????
4, Profit! ( Aka dates )

Du glömde, köp jävligt coola solglasögon! Utan solglasögon är man ju bara en töntig snobb vid en bil ;)
 
Hur definerar folk kemi? Vad är det som sakll stämma för det skall kännas bra?

Vad kemi ÄR kan jag inte förklara men jag kan förklara konsekvensen av att känna att kemin stämmer.

Det innebär kort och gott att jag rätt snart känner att den här personen gillar jag.
Det är oavsett kön.

Mina bästa vänner var alla "kärlek vid första samtalet".
 
För att svara på min egen fråga om "kemi" (Vilket man hövligen borde göra)
Så för mig är det lite av en Checklista.

1, Går personen konversera med. (Dvs man inte är själv den enda drivande faktorn eller att den andra bara pratar om sig själv eller en specifik sak )
2, Vilken energi / utstrålning har personen. ( Trygghet i sig själv spelar stor roll här )
3, Hur ställer sig personen inför utmaningar. (Denna är lite svår att utvärdera men kan snudda vid det, genom samtal)


Tror dom 3 punkterna skall kännas rätt för att mitt hjärta skall börja känna sig hemma.
Men för övrigt så jag en skum person jag kan bli "kär" i folk av massa olika anledningar. Tex om en person rör sig på ett viss sätt. Eller passionerad av något till den grad att deras glädje och energi läcker ut över omgivningen. =) Gissar på det är samma "stuff" i hjärnan som triggas =)
 
Lästips! "Fuck yes or no?"
På samma sida finns en massa andra intressanta artiklar också, bland annat på tema självutveckling, men just denna kan vara läsvärd apropå nätdejting och när man skall satsa och inte på en person. "Kemi" kan man nog säga att det handlar om.
Gillar denna artiklen ganska bra! Men satan vad svårt det kan vara att släppa taget om någon man gillar otroligt mycket =(.
Men samtidigt Om man ändrar sitt synsätt lite. Kan man dra energi av det i stället att låta det kosta en energi =)
 
Hur definerar folk kemi? Vad är det som sakll stämma för det skall kännas bra?

Svår fråga men det ska kännas lite som vi känner varandra redan innan och är attraherade av varandra. En person som jag bara längtar efter att röra och som vill röra vid mig. En blandning av att vara bekväm med en person men samtidigt känna sig nervös när personen är nära. :)
 
Denna tråden har blivit lika mycket soffunderhållning som bonde söker och ensam mamma. :D
Älskart!

Och nu har jag blivit så sjukt dejtingsugen att jag gett mig in i leken. Tycker egentligen inte alls om nätdejting, men har ett par kompisar som blivit helt sålda på tinder. Så nu testar jag också... Och skrattar högt varje gång jag ser en bilbild :laugh::banghead:
Ni har förstört mig!:p
Så många bilbilder!! :D
Och: selfie med hörlurar (denna förstår jag inte alls), selfie i badrumsspegeln, bild på person + häpnadsväckande naturvy alt grand canyon, och till sist: träningsbild
ibland får man full pott på alla! jag funderar på om det skulle vara ett bra drinking game? :up:

(folk får ju definitivt ha vilka bilder de vill och är bekväma med, men det blir snudd på humoristiskt efter ett tag)
Mycket bilbilder, gymbilder och badrumsspegelbilder ja. Men den värsta kategorin på tinder är posera-med-afrikanskt-barn. Har ni sett den? Frekvent förekommande hos både män och kvinnor - vita män och kvinnor. Visst, första gången tänkte jag "jaha du har varit i Afrika och du gillar barn", efter några fler tänkte jag "hm, verkar vanligt att folk volontärarbetar med barn i Afrika?". Numera blir det automatiskt vänstersvep direkt.

Och så alla dessa militärer som visar upp sig i uniform. :wtf: Fast det kan jag å andra sidan förstå eftersom det är en vanlig fetisch. Dessutom är jag tacksam över att kunna välja bort dem direkt.
 
Har en killkompis som nätdejtar men inte får napp. Har fått tillåtelse att lägga upp hans profil här och be om synpunkter. Har även tagit nya "naturliga" bilder ute som vi lagt upp.

Hej!
Jag heter Nils är 24 år gammal och jag bor i centrala Luleå.

Jag är en pratglad kille som brinner för att vara ute i naturen, fiska, jaga, bara vandra eller åka skidor.

Sen tycker jag om att träna regelbundet, väldigt varierat kondition och styrketräning då jag känner att jag mår bättre av det.

Har även ett matlagningsintresse då tid finns för lite improvisation :D

I mina ögon sett är jag en snäll, ärlig och mångsidig person.
Vad jag vet andra tycker om mig är att jag är lättsam, trevlig och rolig så jag måste ju göra någonting rätt i alla fall!

Skulle gärna se att du också är intresserad av natur & friluftsliv, eftersom att de är det som jag tillbringar stor del av min fritid till.

Första dejten skulle jag gå på ett café och ta en fika, för mig känns det som det bästa sättet att lära känna den andra person och få en uppfattning.

Ha en bra dag!
 
@pepp Hade han sett ut något sånär som vad jag blir attraherad av, så hade jag hört av mig direkt. Låter som en kille helt i min smak, och jag tycker presentationen är trevlig och inbjudande.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 195
Senast: gullviva
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
490
· Visningar
24 748
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
41
· Visningar
917
Senast: Mineur
·
Kultur Nu frågar jag allvetande Buke igen. Har fått en låt på hjärnan, har hört den några gånger senaste tiden men kan inte hitta den i...
Svar
5
· Visningar
364
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp