Vi som nätdejtar del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har du någon bilselfie? ;)

På den norska sidan jag är medlem på är det färre bilselfies, men våldsamt många fjällbilder och klart mer cyklister. Men det beror lite på hur den matchar också tror jag. Jag har klickat i att jag söker friluftsintresserade sportiga personer.

Jag har inga strandbilder, barnbilder eller selfies. Men en hel del utomhusbilder med olika sportaktiviteter. :)

Nope körde med en bild Uppklädd i kostym med natur bakgrund. Men gav upp och tog bort bild. Hade större success då, då jag är överviktig. ( Med success menar jag man fick fler svar. Men inget lädde någon vart ). Så har gett upp internet dejting för nu. Satsar på mig själv och skulle man springa på någon så får man göra det. Men det är alltid en rolig topic Gillar relation, sex och samlevand som ämne därför hänger jag här. Samt ofcourse bli glad över andras framgångar =)
 
@Lotheb Vad synd att det blev så. Men det behöver inte vara på grund av ditt utseende. Jag kommer på mig själv med att "sortera bort" personer med för opersonliga profilbilder, tex. om det enda jag får se av personen är en uppklädd kostymbild. Det hör tyvärr till kategorin intetsägande för mig. Även om personen i övrigt ser trevlig ut. Jag vill bilda mig en liten uppfattning om personligheten genom att se vad den väljer att ta på sig till vardags. Inte hur fin den är i finkläder. :) Även om det kan vara trevligt med en kostymbild också. Men inte bara. I vart fall inte för mig.

Nu utgår jag från hur jag tänker när jag själv väljer vilka jag vill skriva till. Om någon skulle kontakta mig och verka intressant i text skulle jag kanske bli nyfiken ändå. Men i dagsläget har jag inte blivit kontaktad av någon med bara en sådan bild.
 
@Lotheb Vad synd att det blev så. Men det behöver inte vara på grund av ditt utseende. Jag kommer på mig själv med att "sortera bort" personer med för opersonliga profilbilder, tex. om det enda jag får se av personen är en uppklädd kostymbild. Det hör tyvärr till kategorin intetsägande för mig. Även om personen i övrigt ser trevlig ut. Jag vill bilda mig en liten uppfattning om personligheten genom att se vad den väljer att ta på sig till vardags. Inte hur fin den är i finkläder. :) Även om det kan vara trevligt med en kostymbild också. Men inte bara. I vart fall inte för mig.

Nu utgår jag från hur jag tänker när jag själv väljer vilka jag vill skriva till. Om någon skulle kontakta mig och verka intressant i text skulle jag kanske bli nyfiken ändå. Men i dagsläget har jag inte blivit kontaktad av någon med bara en sådan bild.

Det är sant. Men du belyser också en del av poängen. Dvs att folk sorterar bort på på bild snabbt. Det är något visuellt man kan snabbt bli bortklickad av minsta möjliga anledning. Vissa har höga vissa har låga krav. Jag är inte bättre själv Lite därför jag gav upp. Anklagar ingen det är så människor fungerar. Men det kostade mig energi och även om det vart litet fanns där hopp. =) Om du är nyfiken på hur jag ser ut mer "vardagligt" la jag upp en tråd i senior bild tråden =)
 
Jag tycker det mest är bilder på fjäll, ibland är personen inte ens med. Eller bilder på typ New York eller Eiffeltornet ofta utan personen.
 
Typ ingen av mina matcher på HP har en selfie tagen från en bil. Fler från småbåtar faktiskt! Undrar vilken landsände du bor i? I min kryllar det av raggare men de har inte konto i mitt åldersspann på HP :D
 
Jag hittade någon att fråga. Hoppas det kommer ett svar :) .
Han körde på "Sitta i förarsätet med bälte på men någon annan fotar från utanför passagerarsidan".

Ett par varianter på biltemat:
1.Selfie på förarplats, kläder på ;) Gärna solbrillor, oftast pilot.
2. Selfie på förarplats, solbrillor men ingen tröja
3. Selfie på passagerarplats
4. Selfie i baksätet
5. Selfie sittandes i bilen men benen utanför
6. Foto som någon annan tagit på person sittande på förarplats.
7. Sitta i bilen och se lite grym/ arg/ svår ut

Har ni sett fler?

Vad är typiska tjej-bilder @Jeffery och @pontiacfarmer?
häpp-tror jag har kvar en bilselfie på en av sidorna ja
gällande kvinnor så är spegelbilder VÄLDIGT ofta förekommande liksom sommarfoton vid grillning när nån väninna tagit ett kort på kvinnan ifråga med ett glas vin i handen...nr 3 är träningsbilder ;)
/s
 
Vad har ni själva för bilder?
Nu är mitt på paus i om att jag träffar någon sedan ett tag tillbaka, men de som jag har haft upplagda är en morgon bild då jag sitter i soffan och kisar mot solen och en bild rakt framifrån då jag är i köket med förkläde på (eftersom jag lagade julgodis). Båda bilderna visar bara överkroppen eftersom de är tagna med datorns kamera och den befunnit sig strax över bordshöjd.
 
När jag hade kontot så hade jag en vanlig profilbild på huvudet.
Sen en på mig i skidmundering och störtkruka, en i skogisbrallor, regnjacka och hund och en bild där jag är lite ordningfixad....huvudbild.
Hade ett par tre låsta bilder med men de avvikte inte direkt från de som redan fanns. Mest annan miljö men de visade lite vad jag gillar att göra på fritiden.
Hade inga "snyggbilder" i finkläder osv för det är så extremt sällan jag ser ut så.
 
Jag har bara en rätt och slätt på mitt ansikte. Trivs inte alls framför kameran så några andra bilder finns inte.
 
Vad har ni själva för bilder?

Jag har en huvudbild på mig i motljus på en terass, en där jag sitter med en drink vid ett bord (tittar bort), en där jag sitter på marken med min kompis katt, en där jag står med en kompis på en festival och en helbild från Gamla stan i Stockholm.
 
Majoriteten av mina bilder är märkligt nog bilder på mig ute i olika naturmiljöer i solsken, och med hund.
Det känns som en av de få Jeffery-bilder som finns, där hund inte är med är den jag publicerat i bildtråden här. Å andra sidan är jag nog för feg för att använda den i dejtingsammanhang. Jag ser framför mig en kaka-söker-maka-effekt, och jag är inte riktigt hundra på att jag vill dejta dessa makor.
 
Haha, det här får mig att spy lite. En som besökte min profil nyss skriver det här om sig själv: "Jag är en dominant högutbildad man som vet vad jag vill i livet." och strax därefter står det "Kvinnan jag söker skall uppskatta att jag har den personlighet jag har och själv inte tillhöra den samma utan vara åt det undergivna hållet.".
En kombination av 'Hahaha, vem fan tror han att han är?' och 'Är han allvarlig? Vilken idiot.:banghead:' cirkulerar i mitt huvud.


Edit: Nu mailade han också. :grin: :banghead:
 
Haha, det här får mig att spy lite. En som besökte min profil nyss skriver det här om sig själv: "Jag är en dominant högutbildad man som vet vad jag vill i livet." och strax därefter står det "Kvinnan jag söker skall uppskatta att jag har den personlighet jag har och själv inte tillhöra den samma utan vara åt det undergivna hållet.".
En kombination av 'Hahaha, vem fan tror han att han är?' och 'Är han allvarlig? Vilken idiot.:banghead:' cirkulerar i mitt huvud.


Edit: Nu mailade han också. :grin: :banghead:

Fast det där läser jag som ett försök till att "rumsrent" skriva om sexuella preferenser / roller. Jag skulle ta det 100% som att personen endast söker en viss typ av kontakter för en specifik typ av sex.

Vad skrev han? :nailbiting:
 
Fast det där läser jag som ett försök till att "rumsrent" skriva om sexuella preferenser / roller. Jag skulle ta det 100% som att personen endast söker en viss typ av kontakter för en specifik typ av sex.

Vad skrev han? :nailbiting:

Ja, visst kändes det lite så?
Inte alls min typ någonstans, presentationen var liksom bara pricken över i:et. Kunde inte låta bli att skratta högt när jag läste.

Han inledde bara med 'Hej, hur är läget?' ungefär, jag talade om att efter att ha läst hans presentation så passar han och jag definitivt inte ihop och önskade honom lycka till i letandet, och han tog det rakt upp och ner och önskade mig detsamma. Snabbt och smärtfritt, liksom. ;) :p
 
Han inledde bara med 'Hej, hur är läget?' ungefär, jag talade om att efter att ha läst hans presentation så passar han och jag definitivt inte ihop och önskade honom lycka till i letandet, och han tog det rakt upp och ner och önskade mig detsamma. Snabbt och smärtfritt, liksom. ;) :p

Lite sorgligt att jag fortfarande blir glad när folk kan ta ett nej på det sättet. Det borde ju vara så enkelt liksom :)
 
Lite sorgligt att jag fortfarande blir glad när folk kan ta ett nej på det sättet. Det borde ju vara så enkelt liksom :)

Haha ja, jag känner precis likadant. Lite wow-känsla över att dom inte blir arga, även om jag inte skriver det på ett spydigt sätt utan bara mer förklarar att det här är nog ingen idé att ens försöka sig på. Tragiskt, men sant att man blir positivt överraskad när det händer. :p
 
Jag blir inte klok på min dejt, har fått lite känslan sista dagarna av att han tappat intresset lite. Han skriver inte lika mycket och är inte sådär gullig som han var förra veckan, men så idag så bara talade han om sin plan om helgen och den innefattade dans imorgon, att jag sen följde med honom hem, att vi åker till mig på lördag eventuellt dans på lördag och sen sover han hos mig.. så han har ju uppenbarligen tänkt att vi ska spendera hela helgen ihop.

Vi har liksom inte ens sagt något om helgen innan, vi har väl sagt att vi längtar efter att ses och pratat om dansen.. men det verkar självklart att vi skulle spendera helgen ihop. Så jag är lagom förvirrad :p
 
Han inledde bara med 'Hej, hur är läget?' ungefär, jag talade om att efter att ha läst hans presentation så passar han och jag definitivt inte ihop och önskade honom lycka till i letandet, och han tog det rakt upp och ner och önskade mig detsamma. Snabbt och smärtfritt, liksom. ;) :p

Så gör ju de flesta som tur är men en som svarade tillbaka att jag var både körd och dum i huvudet som inte ville åka en sträcka som planerats (med google) ta 1,5 timme på 50 minuter :banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 196
Senast: gullviva
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
493
· Visningar
24 847
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
41
· Visningar
918
Senast: Mineur
·
Kultur Nu frågar jag allvetande Buke igen. Har fått en låt på hjärnan, har hört den några gånger senaste tiden men kan inte hitta den i...
Svar
5
· Visningar
364
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp