Vi som nätdejtar del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men däremot skulle jag inte vilja träffa någon hemma hos den första gången, utan skulle välja att ses först i alla fall på någon mer folktät plats.

Jag känner också att man egentligen helst vill ses på en offentlig plats första gången. Nu bor han dock hemma fortfarande på familjegården i samma hus som föräldrarna så på sätt känns det inte lika "farligt", men man vet ju aldrig :/ . Detta är på facebook också så kan ju se vem han är på ett annat lite tydligare sätt än en vanlig dejtingsida.. nåja får se hur detta utvecklar sig :)
 
Jag har funderat på en annan grej. Om ni varit på dejt men inte tyckte det kändes något särskilt. Skriver ni då det till personen oavsett om den andre hör av sig eller inte? eller struntar ni att ta kontakt igen alls om den andra inte hör av sig?
 
Jag har funderat på en annan grej. Om ni varit på dejt men inte tyckte det kändes något särskilt. Skriver ni då det till personen oavsett om den andre hör av sig eller inte? eller struntar ni att ta kontakt igen alls om den andra inte hör av sig?

Jag har helt ärligt aldrig råkat ut för detta. För mig har alltid någon part velat ses igen. Men skulle det hända skulle jag troligen ändå tacka för dejten, om det inte skurits sig väldigt förstås, då hade jag inte hört av mig.
 
Jag har samma funderingar. :) Jag tror visserligen att långdistanslöparen växer om han får chansen, men han verkade väldigt osugen på att flytta, och jag vill definitivt inte bo där han bor känns det som. :) Men jag känner att jag borde skriva något till honom, typ tack för dejten. Jag hoppas att han fick samma känsla som jag, alltså att det inte är värt att satsa på.

För övrigt ramlade det in ett mail på HP nu från en kille jag skrev ganska mycket till i våras på en annan dejtingsida. Hm,minns knappt vad han skrev då, men minns att han var trevlig i text iallafall. Skall ta upp den kontakten igen och friska upp minnet.

Vi slutade skriva för att jag helt enkelt bestämde mig för att pausa nätdejtandet.
 
Jag har funderat på en annan grej. Om ni varit på dejt men inte tyckte det kändes något särskilt. Skriver ni då det till personen oavsett om den andre hör av sig eller inte? eller struntar ni att ta kontakt igen alls om den andra inte hör av sig?

Är jag inte intresserad hör jag inte av mig bara för att säga att det var trevligt. Jag har aldrig nätdejtat för att skaffa vänner så det känns bara onödigt.
Hör hen av sig svarar jag om det uttryckligen visas intresse, typ "vill du ses igen?", men är det bara ett "det var trevligt att ses" och jag inte är intresserad låter jag det bara bero. Jag är ingen som slänger mig med ord och artighetsfraser i onödan. :angel:
 
Generell fråga: Hur snabbt lämnar ni ut ert nummer? Vad är avgörande för att ni lämnar ut det?

Jag går nog lite på magkänslan. Men har jag bestämt träff med någon så lämnar jag ut numret, dels för att jag vill prata med personen i fråga innan jag träffar den och dels för att det kan vara bra att kunna ta kontakt om man ska ses.
 
Denna gång bytte vi inte nr förren vi skulle ses omgång 2. Vilket jag tyckte var bra, ifall man inte hade velat gå vidare så var det skönt att kontakten endast var på dejtingsidan. Annars har jag bara träffat folk utanför och då beror det ju på situation man setts, men iaf när man bestämt att ses så brukar det bli nr bytta.
 
jag gillar inte att lämna ut mitt alls - om vi inte träffats, stämt träff eller om jag vet vem personen är. Nu var det någon som frågade och det slutade med att han skämtade om att jag var obskyr och anonym som inte ville ge ut det...? lättsamt så iofs, men det fick mig att fundera. Sen så tycker jag väl att det bara är att acceptera att någon inte vill/är bekväm med något, snarare än att använda det för att retas med. Just sånt kan jag tycka är rätt ocharmigt, men han var väl van att få bara han bad, vad vet jag.
 
jag gillar inte att lämna ut mitt alls - om vi inte träffats, stämt träff eller om jag vet vem personen är. Nu var det någon som frågade och det slutade med att han skämtade om att jag var obskyr och anonym som inte ville ge ut det...? lättsamt så iofs, men det fick mig att fundera. Sen så tycker jag väl att det bara är att acceptera att någon inte vill/är bekväm med något, snarare än att använda det för att retas med. Just sånt kan jag tycka är rätt ocharmigt, men han var väl van att få bara han bad, vad vet jag.
Han kan ju lämna ut sitt så kan du ringa från dolt nr (går att knappa in).
 
Angående telefonnummer. Magkänsla i första hand, i de allra flesta fall så lämnar jag inte ut numret innan jag vet hur jag vill gå vidare. Efterhängsna dryga jäklar finns det gott om överallt. Det är såna gånger som Kik (och jag gissar att det finns flera varianter av den typ av app.) kan vara bra, då kan man i alla fall smsa med varandra anonymt. Klickar det sen inte och personen ifråga är dryg, så är det bara att ta bort och blocka kontakten.

I övrigt så svävar jag fortfarande runt på mina små rosa moln och är kär! Jag kan fortfarande inte riktigt tro att han är sann! :love:
 
Ang telenr: Ni töser hur känner ni för att i fall killarna lämnar ut sitt ner först?
Eller blir man klassad som "needy" eller"desperat" då?
 
Ang telenr: Ni töser hur känner ni för att i fall killarna lämnar ut sitt ner först?
Eller blir man klassad som "needy" eller"desperat" då?

Det beror väl helt på hur man gör det.

Jag har fått några mejl där det stått något i stil med: "jag vill lära känna dig, hör av dig" Och så ett mobilnr, det är big no no för mig!

Men om man efter lite mejlande skulle föreslå att man övergår till sms/telefon och det känns bra så tycker jag inte det är så konstigt.
 
Min dejt skall ut på resa med jobbet nu måndag till tisdag och dom passerar mig på väg till och från flygplatsen. Så han ställer sin bil här imorgon, träffar mig en kort sväng och sen lämnar hans kollegor av honom här på tisdag kväll/natt så han sover här :love:
 
Ang telenr: Ni töser hur känner ni för att i fall killarna lämnar ut sitt ner först?
Eller blir man klassad som "needy" eller"desperat" då?

Samma som OutOfService sade: kommer det ett förslag eller en fråga om jag vill övergå till sms/whatsapp är det bara trevligt att ge mig möjligheten att känna efter om det känns bra.

Den personen jag pratade med nu hade mest pratat om sig själv och sade sedan att "det skulle vara trevligt att lägga till dig på whatsapp". Det gillade inte jag. Speciellt inte eftersom jag inte gärna ger ut mitt nummer. Däremot hade jag inget emot att fortsätta prata överlag.
 
Har sen igår suttit och snackat med en snubbe. Det har blivit en del tjafs, han sitter mest och förolämpar mig och vägrar lämna mig ifred när jag ber honom. Han konstaterar sen att det är ett dåligt beteende av mig att blocka puckot. En del folk alltså... :cautious:
//Zebra som verkar vara en idiotmagnet :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 195
Senast: gullviva
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 575
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
41
· Visningar
915
Senast: Mineur
·
Kultur Nu frågar jag allvetande Buke igen. Har fått en låt på hjärnan, har hört den några gånger senaste tiden men kan inte hitta den i...
Svar
5
· Visningar
364
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp