Vi som letar häst II

Har ägt 7 hästar, en av dessa skulle en eventuellt sett felet på med röntgen av nacken vid besiktning. Han var även 2år när jag köpte honom och kostade 30.

Resten har haft endel sjukdommar/skador men inget har varit sen innan köp.

Så för mig räcker en bra försäkring som jag tar över och eventuell gårdsbesiktning.
Jag tycker dock jag själv har ett gott öga när det gäller rörelsestörningar mm.
Jag kommer inte att röntga oavsett utan det som är intressant för mig är allmäntillstånd och böjprovet. Finns många kliniker mellan mig och säljaren så man kan så klart mötas upp på kliniken.

Jag hade inte lagt enorm vikt på om det är gårdsbesiktning eller klinik (så länge det iaf finns asfalt att longera på hemma och vettig ridbana) utan valt efter vilken veterinär som kunde göra den. Gör hellre en gårdsbesiktning med en veterinär som är väldigt duktig på hältor än på klinik med en ”sämre” veterinär. Dock brukar ju de som gör flest hältutredningar och därmed nog är bäst på rörelsestörningar vara klinikveterinärer

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 201
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 891
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 778
Senast: Blyger
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 147
Senast: lirco11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi med egen gård/stall