Vi som letar häst II

Nu har jag bokat provridning denna veckan på en häst som jag har varit och tittat på en gång tidigare men inte ridit, utan då såg jag den longeras samt ridas av annan ryttare. Så nu är det känslan på ryggen som jag hoppas ska infinna sig :p Hon checkar alla boxar förutom att hon är större än jag normalt vill ha, så jag vill känna om vi ändå kan matcha trots det eller om det blir en dealbreaker.

Nu har jag bokat provridning denna veckan på en häst som jag har varit och tittat på en gång tidigare men inte ridit, utan då såg jag den longeras samt ridas av annan ryttare. Så nu är det känslan på ryggen som jag hoppas ska infinna sig :p Hon checkar alla boxar förutom att hon är större än jag normalt vill ha, så jag vill känna om vi ändå kan matcha trots det eller om det blir en dealbreaker.
Jag rider en 175 häst nu, hon känns inte alls stor trots att hon är både hög, lång och grov!
Hoppas du får en fin känsla! 😊

Jag rider en 175 häst nu, hon känns inte alls stor trots att hon är både hög, lång och grov!
Hoppas du får en fin känsla! 😊
Skönt att höra! Hon är ganska ädel, långbent och högrest. 169 i augusti, men eftersom hon är tre år så lär hon bli ett par tre cm till. Pappan är 171 och farfar 178 (!) men mamman är ganska normalstor, typ 165 isch. Hoppas hoppas!

Det går bra med provridning. Känns ju som att vi inte kommer kunna åka till en bokad idag pga vädret. Och så fick jag precis mess om att en annan som vi skulle till i helgen fått ett sår i hagen och står bandagerad nu så den provridningen får vi såklart också skjuta på.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 137
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 880
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 748
Senast: Blyger
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 114
Senast: lirco11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar