Är det inte väl optimistiskt?Ja det tycker jag. Ni borde få upp mot 5 år med den iaf.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det inte väl optimistiskt?Ja det tycker jag. Ni borde få upp mot 5 år med den iaf.
Varför avlivades hon? Vad hände?Min första häst (swb) var ridbar till 25 och avlivades strax innan hin skulle fyllt 26. Vi höll hoppningen på under metern efter hon fyllt 21 och var noga med upplägget på träningen.
Det måste man ju avgöra själv och beror ju på vad man sas avser få ut.Var är rätt pris?
Träning på vilken nivå?Förväntan är träningskompis och kanske någon tävling då och då. Max 110.
(Tidigare kapacitet har varit betydligt högre)
Jag skulle inte se 5 år som för optimistiskt. Däremot 5 år att tävla och träna är väl optimistiskt.Är det inte väl optimistiskt?
hade nog inte satsat på en så pass gammal häst för hoppning, särskilt inte om man vill dom skall hålla i kroppen. Mysridning och några skutt då och då, absolut. Men tävla? det hade jag inte satsat på.Förväntan är träningskompis och kanske någon tävling då och då. Max 110.
Men det är ju det man inte vet. Jag förväntar mig kanske ett till två år av träning och ev någon tävling.Det måste man ju avgöra själv och beror ju på vad man sas avser få ut.
För en person kan 100 k vid 5 års expektans vara mer än värt det, för någon annan är 50 k vad som känns rimligt att max lägga för 5 års förväntad ridtid. Osv.
Ok, isf är det ingen läromästare. Poängen var att hitta en häst som hade vana vid träning och tävling, men där ryttaren är mindre van.hade nog inte satsat på en så pass gammal häst för hoppning, särskilt inte om man vill dom skall hålla i kroppen. Mysridning och några skutt då och då, absolut. Men tävla? det hade jag inte satsat på.
Jag hade nog letat ålder runt 15 och lite upp istället. Priserna då är oftast lite lägre. Om det är till tävling.-Ok, isf är det ingen läromästare. Poängen var att hitta en häst som hade vana vid träning och tävling, men där ryttaren är mindre van.
Skogsmullehäst är jag inte intresserad av.
Ja och då får du avgöra själv vad det är värt för dig.Men det är ju det man inte vet. Jag förväntar mig kanske ett till två år av träning och ev någon tävling.
Vid 24 tänker jag att det är pensionärsliv som gäller. Kanske redan vid 23?
Förväntan är träningskompis och kanske någon tävling då och då. Max 110.
Varför avlivades hon? Vad hände?
Jag är lite nervös över tänder, kolik etc
Jag tycker att det är lite för gammalt. Hästar kan bli väldigt gamla väldigt snabbt. Min egen, SWB med hälften xx, blev det nästan över en natt som 26-åring. Hon fick gå med sin flock i två år till men reds inte.Fråga till alla:
22- årig frisk läromästare. Är det något att våga satsa på?
Nu är det väl skillnad på häst och häst; när vi köpte min gamla fjordhäst var han 21 år och i toppform; hög kondition och fräsch! Jag hoppades på 5 goda år- vi fick hela 16 (!)Fråga till alla:
22- årig frisk läromästare. Är det något att våga satsa på?
men detta är oftast med ponnyer och liknande inte halvblod. Vi har ett arabstod i stallet som är 32 och rids, men den är typ ponnyish mått med.Nu är det väl skillnad på häst och häst; när vi köpte min gamla fjordhäst var han 21 år och i toppform; hög kondition och fräsch! Jag hoppades på 5 goda år- vi fick hela 16 (!). Tänker att stora varmblod åldras ju ofta(st) tidigare men visst har jag ändå sett dessa hästar bli uppåt 30 och ändå hållbara för ridning. Det är ju som alltid ett lotteri att köpa en äldre häst; man vet ju inte på förhand hur många goda år det är kvar! Det får man ju såklart ta med i beräkningen.
men detta är oftast med ponnyer och liknande inte halvblod. Vi har ett arabstod i stallet som är 32 och rids, men den är typ ponnyish mått med.
Om det är viktigt att kunna hålla igång träning och tävling på viss nivå i flera år är det kanske bättre att välja en häst som är lite yngre.Ok, isf är det ingen läromästare. Poängen var att hitta en häst som hade vana vid träning och tävling, men där ryttaren är mindre van.
Skogsmullehäst är jag inte intresserad av.
Sidan är knepig. Men hur stor sökning har du? Jag får notiser varje gång en ny annons läggs in som matchar mina sparade sökningar så missar aldrig någon men lär ju kika ett par annonser om dagenHänger en hel del på Hästnet då jag letar häst. Är det någon mer som stör sig väldigt mycket på den sidan? Jag hade önskat att enbart nya hästar dyker upp i senaste men för att komma till de nya hästarna som läggs in så måste jag hela tiden scrolla förbi gamla hästar först som blir boostade gång på gång på gång![]()
Åh vad smart att spara sökningar! Tack det ska jag prova att göra jag medSidan är knepig. Men hur stor sökning har du? Jag får notiser varje gång en ny annons läggs in som matchar mina sparade sökningar så missar aldrig någon men lär ju kika ett par annonser om dagen![]()