Sv: Vi som letar dressyrsadlar!
Vad har du för storlek på din alpina? Vilken storlek trivs du i själv förresten?
Funderar lite på om du testat lemetex bernina? Den har rundbossor, är lite lagom svängd sådär (superbra på beskrivningar, du får googla helt enkelt) underbar att rida i (smaken är iofs som baken), Jag har haft min till mitt sto som i sin ungdoms glansdagar verkar väldigt lik din pålle ryggmässigt och hon har trivts ypperligt. Värt att prova kanske?
Jag funderar starkt på en Pfiff Amaretto. Vad tror ni? Problemet blir bara vilken storlek jag ska ha..... Letar man begagnat är det nästan bara 17,5" ute. Finns det någon som helst chans att man får plats med en 17,5" sadel på min lilla häst? Var länge sedan jag provade någon, men minns att jag upplevde den jag red i som väldigt rymlig, det va en 17,5:a.
Ken Taur har jag titta på lite också, men tror att det kanske blir lite för rakt och lite för mycket bossa som riskerar att trycka bak på honom....
Albion SLK är en annan fundering, men de minsta jag hittar på annons är 17", ni som ridit i dessa, upplever ni de som små eller stora i sitsen? Är det långa sadlar? Tycker det är svårt att få någon jättebra uppfattning då hela sadlen egentligen ser ganska "klumpig" ut i mina ögon..... Men verkar skön ändå liksom
Usch, jag är uppriktigt skittrött på detta
Vad har du för storlek på din alpina? Vilken storlek trivs du i själv förresten?
Funderar lite på om du testat lemetex bernina? Den har rundbossor, är lite lagom svängd sådär (superbra på beskrivningar, du får googla helt enkelt) underbar att rida i (smaken är iofs som baken), Jag har haft min till mitt sto som i sin ungdoms glansdagar verkar väldigt lik din pålle ryggmässigt och hon har trivts ypperligt. Värt att prova kanske?