Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

oj. glömde visst det. Finnör menade jag.

hehe okej, ja han är väldigt snäll.. när thomas ägde han gick han nästan alltid ihop med han andra hingst Botik 11698

20220984.jpg

Finnör

20220985.jpg

Finnör å Donke

vad är det för hingst ni har föresten? våran gammla Donnör 11486 var också ute varje år på SM i nån av dessa grenar.

Det är ju enkelt att kolla för den som vet var;) Han är förmodligen den enda som har gått i par med brunstigt sto på ett plöj-SM.

Vad söt den var. :love: Men du måste uppdatera om det blev en hingst eller ett sto. Den ser ut som en hingst//bonny.

En hingst blev det..Svärtans Asterix får han heta:)
Nu fux me strumpor i fram och vita ben i bak, men kommer kanske bli brun skimmel som mamma eller skimmel...

U:Pamela
E:Terrosan

http://mirjiss.bilddagboken.se/p/dayview.html?directlink=1&t=1209938401&id=202781895

"Usch av världen blev stor på en gång"
Inte min bilddagbok, men de är de bilder vi tog när vi kom upp och släppte ut dom:)

Senast ändrad:

*kl*
Vår (numera pensionerade) hingst är 161 cm och har arbetat större delen av sitt liv.
Deltagit i 2 skogs-SM, plöj-SM och bruks-SM.
Förstår inte vad han saknar i kompetens och styrka som skulle kunna uppvägas om han vore över 165 cm.

Kan undra om det inte är Major...

En hingst blev det..Svärtans Asterix får han heta:)
Nu fux me strumpor i fram och vita ben i bak, men kommer kanske bli brun skimmel som mamma eller skimmel...

U:Pamela
E:Terrosan

http://mirjiss.bilddagboken.se/p/dayview.html?directlink=1&t=1209938401&id=202781895

"Usch av världen blev stor på en gång"
Inte min bilddagbok, men de är de bilder vi tog när vi kom upp och släppte ut dom:)

han var jätte fin. ska ni betäcka henne igen i år?

:bump: Grattis till fölis !!!!!

Mysigt & gosa ardenner bäbis.

Till mul: Har du fått gosa bäbis än?

:bump: Grattis till fölis !!!!!

Mysigt & gosa ardenner bäbis.

Tack!!
Han är verkligen jätte trevlig och framåt, verkare knappt vara rädd för nått:D
Springer redan ifrån mamma, endast 3 dagar gammal började han springa ifrån mamma:d

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 281
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 144
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 667
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 509
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar