Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tror inte han är det.
Ja, det verkar så.Är det bara jag som ser allt tunnare ardenners med allt längre ryggar ??
Stämmer inte med verkligheten. Däremot ska inte en ardenner vara högställd. Vill man ha det kan man köpa en Shire.Ja, dom vi har i sverige blir bara sämre och sämre tyvärr.. Lågstälda med taxben...Dock klarar jag mig bra utan den färgen
Men uttala dig inte så negativt och osant som du gör om det är ardennrar det ska handla om i tråden.Varför ska jag köpa meg en shire? Vi pratar ardenner i denna tråden. Jag har inte skrivit att den SKA vara högställd!!
Men uttala dig inte så negativt och osant som du gör om det är ardennrar det ska handla om i tråden.
"lågställda med taxben" suck!!
Man kan ju nstan dela upp ardennern i två olika typer. Den ''Södra Älvsborgsmodellen'' och den som är mera högställd med längre ben. Överlag tycker jag att rasen har gått ner i mankhöjd med. Numera får dom inte vara över en viss mankhöjd för att bli godkända hingstar tex.
Stämmer inte heller. De får 1 poängs avdrag på typbetyget.Numera får dom inte vara över en viss mankhöjd för att bli godkända hingstar tex.
*kl*
Vår (numera pensionerade) hingst är 161 cm och har arbetat större delen av sitt liv.
Deltagit i 2 skogs-SM, plöj-SM och bruks-SM.
Förstår inte vad han saknar i kompetens och styrka som skulle kunna uppvägas om han vore över 165 cm.
våran gammla Donnör 11486 var också ute varje år på SM i nån av dessa grenar.
*kl*
Vår (numera pensionerade) hingst är 161 cm och har arbetat större delen av sitt liv.
Förstår inte vad han saknar i kompetens och styrka som skulle kunna uppvägas om han vore över 165 cm.
*kl*
Stämmer inte heller. De får 1 poängs avdrag på typbetyget.
används han fortfarnade i aveln?