Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

aa lilla alkazar :D Har inte träffat han sen vi hade med han på riksen .. Men jag har hört att det gått bra för han nu :)

Ja han e fin han :) o fruktansvärt snäll med :)

Jag har en fin bild på alkazar......

19950912.jpg

:love: gillar bilden mycket:laugh:

han är 2 år. han var med på elmia förra året. den enda 1 åringen som var där. han är efter Frej och har Raket som morfar.

Aa ok då måste jag ju sett honom :) Då är han lika gammal som min lille Amelia...

Jag rider bomfri sadel, ska jag ut i skogen så blir det en ridjord eller en barbackasadel med stigläder gjord i lammskinn. !
Man sitter ju stadigt oavsett vad som händer men det är skönt med stigbyglar.:bow:

Vi har ett 5-årigt sto efter Dacke. Tyvärr har hon blivit pensionerad pga skada.

20130292.jpg

Det är en gammal skada, vet tyvärr inte vad som hänt (hände innan vi köpte henne), men troligast är nog en spark som träffat olyckligt, skadat leden som sedan läkt ihop "fel" med lösa benfragment i leden och artros som blivit av skadan. Hon är opererad 2 gånger och vi håller tummarna för att hon ska hålla för promenad ridning/körning. Veterinären tyckte att hon skulle gå i avel, vi får väll se hur det hela slutar....

Det är en gammal skada, vet tyvärr inte vad som hänt (hände innan vi köpte henne), men troligast är nog en spark som träffat olyckligt, skadat leden som sedan läkt ihop "fel" med lösa benfragment i leden och artros som blivit av skadan. Hon är opererad 2 gånger och vi håller tummarna för att hon ska hålla för promenad ridning/körning. Veterinären tyckte att hon skulle gå i avel, vi får väll se hur det hela slutar....

Håller tummarna:laugh:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 280
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 141
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 660
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 494
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar