Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Terrosan eller alias Tjocken :love: är själv en herre med lugnt och fint temperament.

De avkommor jag sett efter honom har i mina ögon varit fina, men jag är partisk :D

Vore förästen kul om någon här har kort på avkommor att visa efter honom. Även efter Raket och Gaspard=Gasseman

Fick en avkomma efter honom 2006:)(terrosan)
Väldigt fin och trevlig tjej, Pamela är även dräktig med honom i år, beräknas komma i mitten av Maj:d

Svärtans Tyra
E:Terrosan
U:pamela
Svärtans Tyra:love:
http://www.pixbox.se/alb161402

Lägger in lite bilder på andra ardennerhästar också
Hillmer
http://www.pixbox.se/alb326782

Lite olika, vet ni namnen på nåon av de hör av er;)
http://www.pixbox.se/alb161534

Pamela
http://www.pixbox.se/alb234047

:banana:

Hej jag har lagt in resultat från hingstpremigeringarna på ardennerhästar del 2 under gnägg... även en del bilder

Emir och Armon tillhör mina favoriter vad det gäller avelshingstar. Ja även Bigjack är ok. Har försökt att få tag på avkommor efter Emir men det är svårt.Någon som har något??

jeg har et sto efter Emir, hun er 2 år nu.

P1010024.jpg

Hej alla ardennerfolk! Jag är ny på det här med hästar. Har två a-ponnyer sen i somras. Jag ska köra in dessa och samtidigt lära mig själv köra i samma veva, hos tränare. Tänkte att det är lättare att lära sig i mindre skala. Min dröm är en ardenner att både rida och köra men känner mig osäker på om jag kommer klara av att hantera en. Har hört av många att de är hårda i munnen och kan vara väldigt starka (inte göra som man vill). Hur känner ni? Är det en bra ras till relativt nybörjare eller ska jag hålla mig till andra raser i början? Har ju samtidigt hört mycket om deras lugna temperament. Tacksam för tankar.

Hej alla ardennerfolk! Jag är ny på det här med hästar. Har två a-ponnyer sen i somras. Jag ska köra in dessa och samtidigt lära mig själv köra i samma veva, hos tränare. Tänkte att det är lättare att lära sig i mindre skala. Min dröm är en ardenner att både rida och köra men känner mig osäker på om jag kommer klara av att hantera en. Har hört av många att de är hårda i munnen och kan vara väldigt starka (inte göra som man vill). Hur känner ni? Är det en bra ras till relativt nybörjare eller ska jag hålla mig till andra raser i början? Har ju samtidigt hört mycket om deras lugna temperament. Tacksam för tankar.

Egentligen har det inte med rasen att göra utan individen=)
Tycker du ska leta och kolla runt, finns ju sånna som du beskriver men finns också säkert super känsliga och som är minst lika lätt körda som andra raser:)

Nja. Kan en femåring leda ett ton ardenner så är dom nog inte så korkade... Det beror ju helt på individen i sig. Alla är ju olika.

Det luriga blir väl att hitta "den rätta". Jag har också sett massor med kort där en liten stapplande unge lett en stor bjässe till ardenner och den har följt efter som ett fromt lamm. Kan däremot tänka mig att samma häst i en annan situation inte går att stanna när den är i full karriär med vagn bakom sig... Det lär jag ju inte märka som köpare. och inte kunde klara av och fixa till som ny bakom tömmarna.. Ja, jag får väl vänta tills jag genomfört min plan att lära mig köra mina småttingar först och sen leta efter bra hästfolk som kan sälja den rätta.. *drömmer*

Hej! Här kommer en ardennerfrek till. Vi har ett sto på 6 år, dräktig med Finnör och ska föla i mitten på maj. Finns det någon mer här på "buke" som har ardenner som ska föla eller har fölat. Hade varit kul att få veta vad det blir, sto eller hingst. Vi använder vårt sto i skogen främst, men lite ridning blir det emellanåt.

Hej! Här kommer en ardennerfrek till. Vi har ett sto på 6 år, dräktig med Finnör och ska föla i mitten på maj. Finns det någon mer här på "buke" som har ardenner som ska föla eller har fölat. Hade varit kul att få veta vad det blir, sto eller hingst. Vi använder vårt sto i skogen främst, men lite ridning blir det emellanåt.

hej. Finnör känner jag väl till, Thomas ägde han innan å han är efter våran gammle Donnör, har många fina bilde rpå finnör. Vi har en ett ardennersto som ska föla iår, betäckt med Jonte.

"min" beräknas till 7-8 Maj, betäckt med Terrosan:love:

Hej, gud vad kul med en ardenner tråd, har inte sett den försen nu. Jag har ridit på ardennerhästar i drygt ett år nu och jag älskar rasen :love:. Jag rider hos en bonde som har 4 ston, en valack, ett hingstföl och tre st ofödda föl :) Jag har själv ridit in tre st utav stona utan problem och bara de litar på mig så kan man nästan göra vad som helst med dem :) Jag rider utan sadel och trivs med det förutom att byxorna ofta blir lite smutsiga i rumpan och på benen:d Han som äger hästarna har köpt alla sina hästar nere i Småland och Skåne och jag vet inte ifall ni vet någon som har köpt några hästar därifrån, som nu står i Vårgårda.

Senast ändrad av en moderator:

Vi köper alla våra hos en uppfödare i smäland. Vad är det för stam på dom du rider?

Bella har jeg köbt i skåne igennem åke som ejer Emir,

pappa: Emir.

Mammas pappa: Junid.

Mamma. Dajana. 2 x diplom sto

dem som ved noget om stam er det så en bra stam min Bella har.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 280
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 138
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 660
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 492
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar