Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

En bild på Juantia min häst stall/hagkompis!

DSCF0030.jpg

Så himla fin, ser super trevlig ut:laugh:

Hon är en trevlig men bestämd dam! Hon som bestämmer i hagen min fjording gör precis som hon säger!

Idag harvade vi med Rabby för första gången gick jätte bra, han är en två års hingst.

20141022.jpg

20141023.jpg

vilken fin. Han var väldig grov. vilken är han efter?

är det någon som har fått föl än då? nån som har tänkt betäcka sitt sto och isf med vilken hingst?

är det någon som har fått föl än då? nån som har tänkt betäcka sitt sto och isf med vilken hingst?

Pamela har 2 veckor kvar, men kommer troligen om 1 vecka, juver är enormt och börjar slappna av vid svansen osv..så snart kommer en fölunge att presenteras här:D

Kommer inte att betäckas i år, men jag skulle vilja ha Krabat:love:

Senast ändrad:

Vi har funderingar på att betäcka våran tjej. men vi har inte riktigt kommit fram till vilken hingst (fler än jag som vill vara med och bestämma). Vi hade egentligen andra planer för henne men det går ju inte alltid som man har tänkt sig.........

Här är en bild på henne innan hon fick benet i "Paket".

20153736.jpg

Senast ändrad av en moderator:

:idea: Jasså det är här ni håller till nu förtiden.
De förklarar tysstnaden i tråden på gnägg.

Hur va de nu.... skulle muls sto föla nu i maj?

Mvh kubina

Aah.... sicken goding!! Ser så härligt lugn & go ut.

:love: Jag bara älskar hästar me snopp! Eeh.... sån på mulen
alltså. :o

:idea: Jasså det är här ni håller till nu förtiden.
De förklarar tysstnaden i tråden på gnägg.

Hur va de nu.... skulle muls sto föla nu i maj?

Mvh kubina

japp stämer precis. hon ska föla när som helst.

vilken fin. Han var väldig grov. vilken är han efter?

Hna är född i danmark och är efter hingsten Rocky af riis. Tycker jätte mycket om denna typen av hästar,helt annat än våra svenska.

Han som kör på bilden har fått ett sto föl efter Botik 11698 och stoet ska betäckas om i år med Herkules af soholt

Hna är född i danmark och är efter hingsten Rocky af riis. Tycker jätte mycket om denna typen av hästar,helt annat än våra svenska.

Ja, dom vi har i sverige blir bara sämre och sämre tyvärr.. Lågstälda med taxben...Dock klarar jag mig bra utan den färgen

Ja, dom vi har i sverige blir bara sämre och sämre tyvärr.. Lågstälda med taxben...Dock klarar jag mig bra utan den färgen

Japp håller helt med dom har inga ben längre....:( japp färgen är inte den vackraste, gillar bara dom blåa av sikimmlarna....

Men dennahästen verkar iaf bli en bra körhäst han är lugn å helt oberörd, får väl se om det blir valack av han eller om han ska visas till våren.

Han som kör på bilden har fått ett sto föl efter Botik 11698 och stoet ska betäckas om i år med Herkules af soholt

han var jätte fin iaf.
Herkules af soholt är väll inte godkänd i sverige eller är han det?

Japp håller helt med dom har inga ben längre....:( japp färgen är inte den vackraste, gillar bara dom blåa av sikimmlarna....

Men dennahästen verkar iaf bli en bra körhäst han är lugn å helt oberörd, får väl se om det blir valack av han eller om han ska visas till våren.

Ofta så gör skimmelfärgen att dom ser små och övergödda ut. Man måste verkligen hålla dom i perfekt hull OM dom ska se snygga ut. (vilket jag inte tycker är snyggt ändå) Håller inte med om att en bra häst inte har någon färg.....

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 280
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 141
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 660
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 495
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar