Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Här kommer dagsfärska bilder på min lilla bäs.

PICT2135.jpg

PICT2132.jpg

PICT2141.jpg

PICT2138.jpg

Den där fölingen behöver hjälp NU. Det finns mkt att läsa här på forumet, sök på "senkontraktur". Så där kraftig kontraktur går inte över av sig självt.

Lånade knapp, visste inte vilken jag skulle svara på :p

Jag ska premiera vår lilla Björne nu från förra året men kan inte hitta stamtavlan på Dacke 11606 (passet är påväg och Gösta som har samma pappa är såld). Någon som har den som kan skriva ner vad jag behöver?

Det är morfar och mormorsfar som jag behöver ha namnen på, samt reg. och stamboksnr om det finns.

Veterinären har vart här idag, och jag väntar på hovslagaren nu. Han ska få en grej på tån så han inte kan rulla övar. Han har fått tetracyklin?? (eller vad det heter/stavas)

Min hovslagare ville inte ta det. utan det skulle komma någon annan.

Mul:
han är ju så fin så fin... läre ju ta en liten tripp till dig i sommar :)

Veterinären har vart här idag, och jag väntar på hovslagaren nu. Han ska få en grej på tån så han inte kan rulla övar. Han har fått tetracyklin?? (eller vad det heter/stavas)

Min hovslagare ville inte ta det. utan det skulle komma någon annan.
Har du fått bra info från veterinären om tarmstabiliserande åtgärder? Det är en tuff behandling för en liten fölmage.

Aj aj.... stackars liten, hoppas du får ordning på fossingarna.

Men ack så söt han är!! :love:

mvh kubina

Nej, det har jag inte. Han ska även ha finadyne morgon och kväll med. 1/3 påse morgon och kväll i tre dagar.

Nu så har min veterinär som är på kliniken ringt. Hon kunde komma hit och behandla honom hemma så gott som det går, så slipper jag åka till och från hennes klinik. Jag är så tacksam för henne, hon är helt suverän!!:bow:

Du är välkommen!! Nu åker Malva till farbror Frej imorgon och Colan på 30dagarsbrunsten så hon åker om ett par veckor. Sen är det bara att hoppas att dom tar sig lätt och snart kan komma hen igen.

Det var ingen vacker benställning. Med rätt vård så kommer den att bli fin tror jag. Jag har sett värre. Men jag förstår verkligen inte hur du kan planera att betäcka om ditt sto redan nu innan du har behandlat färdigt fölisen. Den går väl ändå i första hand? Den skulle jag verkligen inte ställa i en svajig transport.

Det var ingen vacker benställning. Med rätt vård så kommer den att bli fin tror jag. Jag har sett värre. Men jag förstår verkligen inte hur du kan planera att betäcka om ditt sto redan nu innan du har behandlat färdigt fölisen. Den går väl ändå i första hand? Den skulle jag verkligen inte ställa i en svajig transport.

Vet att Mul ger fölisen all tänkbara vård den kan få och skulle den inte vara bättre inför ombetäckningen så väntar hon nog med att köra iväg stoet.

Mul: hoppas att det går bättre iår med Malva.

Fölet(Tycho) får så mycket vård den kan få. Veterinären var här i torsdags och två hovslagare. På tisdag kommer min veterinär som har kliniken, så jag slipper att åka med fölet. Det brukar räta sig fort, bara det börjar gå att rätt håll. Och nog för att jag är blondin, men så dum ärj ag inte att jag åker med en fölunge till hingsten, 16 mil bort som inte är ok.. :mad:Då får Cola helt enkelt vänta.. Det är ju iaf två veckor kvar innan jag behöver tänka på att åka..

Här är et sto föl e. Botik 11698 Föddes 17 April, har inte fått något namn än.

20631595.jpg

*delvis kl*
Cola och Tycho står på Hästkliniken i Norrköping nu, jag körde in dom igår och kommer nog att få hem dom på torsdag igen. Veterinären skulle börja med honom igår redan, så hon hoppasdes att att det är stor skillnad tills torsdag. Det brukar gå mycket fort tydligen. Klinikhovslagaren kommer på torsdag med.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 282
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 145
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 670
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 521
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar