Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Jag har ju bara en ardenner och jag har inte lust att rida galopp på min ettåring. *skratt* SE UPP! VI KOMMER OM ETT PAR ÅR! :D

Ja, det var på tiden att det kom en ardenner till stallet.

Jag har hittat en begagnad Hubertussadel XXXW 20" som tydligen är använd på ardenner. Jag tror jag ska köpa den, bra att ha i framtiden. Kommer den att passa min märr tror ni?

Hennes mor har fått föl med Krabat förut och de har alla varit lugna och trevliga, samt väldigt snygga exteriört. Krabat har haft föl som blivit "BÄSTA FÖL", minst två år. Jag tror senaste fölet efter honom blev "BÄSTA FÖL" 2004 och den hette KRAM-GO! :)

Min häst efter honom är väldigt lugn och trevlig, fin, blir nog stor, korrekt in sina ben. Nej, inget negativt med henne! :)

Ååå, va bra..Blir att tjata på ägaren om honom, han ser ju helt underbar ut:love:

Visst borde en Wintec sadel passa med det största järnet? Vitt alltså? Jag har två Wintec sadlar nu, till halvbloden och de har röda kopparjärn (nästa största) Vad tror du/ni?

Visst borde en Wintec sadel passa med det största järnet? Vitt alltså? Jag har två Wintec sadlar nu, till halvbloden och de har röda kopparjärn (nästa största) Vad tror du/ni?

Beror på hur pass din ardenner ser ut över ryggen, bred eller inte.
Vi har X-vid på våran friser och förra fjording, jag har nog svårt att tro att den passar, men ta hem en och prova du:)

Jag har ju redan en Wintec sadel, så det enda jag behöver köpa är ett vitt järn som kostar 200 spänn i Växjö. :idea:

"KL"

Värkar som vi är några stycken som ska te riksen, KUL!!!

Ska vi ta en liten genomgång i "klassen"? Dom som ska dit räcker upp handen. (säg gärna vad ni ska visa me)

Räcker själv upp handen, ska dit me två ston, 1 & 2 år.
(äntligen bestämt mej för villka som ska me :D)

Ska dit med ett 8-årigt sto(Pamela) med föl(Svärtans Asterix)
Så det blir 2 klasser, visa fölet och stoet i var sin klass.
Sen blir det galoppen på stoet också:D

räcker upp handen.

i klassen 2 års hingstar är Fighter anmälld till. :laugh:

kubina: vart tänker ni bo någonstans?

Vi har bokat hotellrum. Var ska du sova?

Kubina: jag ska ringa och boka ett rum på ett vandrahem i morgon. det var både hotell och vandrahem i samma.

jag längtar redan dit. hur går det med dina pållar då?

*KL*

Nån som vet om de blir nån galopp? Ska/har anmält Pamela och lill killen, men kunde inte hitta något om nån galopp..
Nån som vet?:confused:

plumpen:

de går så bra så. Vi håller på o kolla hingst till Rovea......
har nog bläddrat sönder hingst katalogen nu. Har tillslut lyckats hitta några intressanta, ska grannska dom lite noggrannare så får vi se.

Amos har växt som tusan, tyvärr hänger inte hullet riktigt med i samma fart. Men de kommer väl ikapp.

Fortfarande så är hans färg ett huvudbry:confused:
Ger snart upp & skickar in DNA.

Ser fram emot riksen nu, ska bli kul.

(säg till om du behöver hjälp med flätorna)

*KL*

Nån som vet om de blir nån galopp? Ska/har anmält Pamela och lill killen, men kunde inte hitta något om nån galopp..
Nån som vet?:confused:

Inte en susning ang galoppen, hör me föreningen.

mvh/kubina

Jag räker upp handen!!
Bor trologtvis hos någon klasskompis i eller utanför Tingsryd!

Har funderingar på att ta med Botik 11698 , har inte hittat anmälningsblanketter! vart finns dom? någon som vet?

Mul. Hur går det med lille Tycho?

alla. ingen mer som har fått föl?

Vårat sto var på gång med föklning på midsommardagen, men det blev strul så det slutade på slöinges djursjukhus utan varken föl eller sto med oss hem tyvär. Fölet va dött och gick inte att få ut så vi fick avliva stoet...

Vad sorgligt! Jag vet inte hur jag skulle reagera i en sådan sits. Avundas dig inte.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 282
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 146
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 670
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 521
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar