Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

vad tråkigt för dig Absolut Curant

vill dit jag med men ska rida en tränignsritt då:(

vad tråkigt för dig Absolut Curant

vill dit jag med men ska rida en tränignsritt då:(

ja det känns lite trisst det är ju de man har jobbat för hela hans uppväxt, men vi får väl se hur de blir :laugh: synd att du inte kunde åka dit. själv har jag aldrig varit på greva :crazy: men någon gång måste ju bli den första :bump:

ja det känns lite trisst det är ju de man har jobbat för hela hans uppväxt, men vi får väl se hur de blir :laugh: synd att du inte kunde åka dit. själv har jag aldrig varit på greva :crazy: men någon gång måste ju bli den första :bump:

Klart du hittar någon, brukar det inte finnas personer som är villiga att springa?:confused:(hyra)

Vart där 2 ggr nu, mumma och titta på alla hingstar och drömma sig bort lite:angel:

HI HI ja hyra får man nog göra i så fal. :D
Har hört från några som har varit där att det ska vara skit häftigt att se alla ardenner hingstarna inne tillsammans i ridhuset :love:

Jag har faktiskt bara träffat 1 Ardenner i mitt liv. Kanske den hästen lever än. Minns hon hette Turina och hon var tålde inte kvinnor *hör och häpna*...men det var faktiskt sant. Så fort det var en kvinna i närheten blev hon sur och hotade, när en man var i närheten var hon snäll som ett lamm. Minns ej stam eller dyl, men Turina är väl inget sk vanligt namn...eller ?

Men visst är dom fina, det håller jag med om. Små, men stora på en gång.

Nu är det inte långt kvar till Grevagården, Har vart där tre gånger min fjärde gång fast i år har jag inte med någon hingst ska bara hitta nån till min dam. Kommer få ont i magen, kommer ju vara jobbigt att välja man vill ju ha alla snyggingar :love::love:

Jag har en fråga om bett på ardennerhästar, har ridit ett sto 2 ggr ca, och tycker att bettet bara åker åt sidorna, och det är som att ta i en vägg, hon reagerar inte nått när man försöker med halvhalter, inte ens från marken lyssnar hon. När hon väl börgar lyssna och man får kontakt med bettet börgar hon försöka att knapra på det, såg sedan att hon skummat lite blod :cry:
har sedan läst lite att att en del ardennerhästar har en väldigt låg gom, och att ett 2 delat bett kan trycka upp i gommen och då reagerar hästen med att bli stum i munnen, läste också att ett böjt bett kan vara bra, hur nu ett sådant ser ut, vad har ni för bett till era? vilka storlekar brukar passa?

Jag har en fråga om bett på ardennerhästar, har ridit ett sto 2 ggr ca, och tycker att bettet bara åker åt sidorna, och det är som att ta i en vägg, hon reagerar inte nått när man försöker med halvhalter, inte ens från marken lyssnar hon. När hon väl börgar lyssna och man får kontakt med bettet börgar hon försöka att knapra på det, såg sedan att hon skummat lite blod :cry:
har sedan läst lite att att en del ardennerhästar har en väldigt låg gom, och att ett 2 delat bett kan trycka upp i gommen och då reagerar hästen med att bli stum i munnen, läste också att ett böjt bett kan vara bra, hur nu ett sådant ser ut, vad har ni för bett till era? vilka storlekar brukar passa?

Hej! till mina har jag stångbett... har ett par olika. har storlek 13.5 och 14.5 :)

hi hi din måste vara stor i munnen hi hi ;)
det kanske är min som är liten?? :cool:

förlåt, glömde att säga att jag är mest inne på dressyr i ridningen, även om det kanske låter konstigt i en del öron, någon som gör detsamma och har ett bra bett till det? Mvh

förlåt, glömde att säga att jag är mest inne på dressyr i ridningen, även om det kanske låter konstigt i en del öron, någon som gör detsamma och har ett bra bett till det? Mvh
Hej!!!Vi har 3-delat tunnt bett till våra ARD och det funkar kanon... Våran Freja är mycket riden i Dressyr....:)...
Jimina körs o rids med 3-delat.(kommer dock inte ihåg storleken på betten)...mvh c.

*kl*

Har aldrig varit på prem osv och har ingen aning om vart grevagården ligger, någon som vill berätta? Blir ju lite sugen på att åka dit o kolla :d

*kl*

Som sagt så verkar jag inte vara så populär bland Ardennerföreningen.. Mina hästar är inte med i listan under dom som gjort körbarhetsintyget.

Men vi kommer till Grevagården iaf. Jag, Theo och en kompis och ev min sambo.

Vi förlorade vår ardenner förra måndagen hos fodervärden, fyra dagar innan vi skulle hämta hem honom. :cry:
Han bara dog knall fall i hagen sa fodervärden. Vi fick aldrig en chans att varken se eller obducera honom pga att fodervärden skickade efter kadaverbilen och på mindre än 30 min från att han dött var han borta... :(
Det var inte riktigt vår önskan..
Han skulle bli 10 år i år, 170cm och väldigt stor och maffig, vår älskling.
Underbar häst som vi använde i skog och jordbruk då vi inte har haft traktor.
Men nu är han borta utan att vi fick säga adjö till vår trotjänare.
Här är bild på han

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 300
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 195
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 744
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 565
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix