Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

En bild till , han är snart 5 mån min lille :)
img_1222_28474028.jpg

Var på MILA med BALDER i torsdags. Är supernöjd o stolt :banana:över hans extremt trevliga uppförande. Han skötte sig utmärkt och fick mycket respons från publiken.(bilder kommer)

Undrar dessutom om någon möjligen har, eller vet någon som har en ardennersele till salu. (Loksele) Storlek STOR. Har två egna, men de är för små tyvärr..
Både Balder o "flickvännen" Billan behöver Size XXXL.:cool:

Var på MILA med BALDER i torsdags. Är supernöjd o stolt :banana:över hans extremt trevliga uppförande. Han skötte sig utmärkt och fick mycket respons från publiken.(bilder kommer)

Undrar dessutom om någon möjligen har, eller vet någon som har en ardennersele till salu. (Loksele) Storlek STOR. Har två egna, men de är för små tyvärr..
Både Balder o "flickvännen" Billan behöver Size XXXL.:cool:

Hej stod du i ardenner montern, pratade med någon där å köpte en almenacka:laugh:

Har inte "ork" att läsa igenom hela tråden , men jag är helt frsinerad över hur denna tråd håller i sig!!! Var bara tvungen att gå in och kolla lite, min sambo har ett sto med gammal svensk stam, (han fick välja mellan 4-hjuling och ardenner) som vi änvänder i skogen och dottern har även suttit lite "spagat" på henne :) Hon är b-premierad och har tydligen lämnat fint föl, Såg att någon annan frågade om Rubon som även är vårt stos pappa, någon som visste nåt om honom? Vårt sto blir 7 i år fast vi har inga planer på att betäcka, fast man kan ju alltid låna ut hennes mage om nån vill låna...hon är iaf supergo och en underbar arbetsdam!

"lånar din knapp"

TILL MUL:

:bump::bump: GRATTIS!!!!!!!!!!:bump::bump:

en liten fågel har skvallrat:angel: Hoppas ni mår bra båda två!

mvh kubina

Det stämmer!! Det blev en pojke med akut snitt i måndags natt. Jag hade havandeskapsförgiftning som inte ville bli bättre. DOm försökte starta det, men det gick så där, när det väl började hända nåt så visade det sig att han låg i säte.. NÄr dom skulle ta ut honom så vred han sig ett kvarts varv till och låg med huvudet på min höger sida och rumpan på vänster. Han hade navelsträngen runt halsen och var helt blå.

Du kan läsa mera på förälderforumet. SÅ slipper jag tråka ut alla andra som inte gillar sånt här.

Men han är pigg och glad, äter, sover och bajsar.. Det syns att han går upp i vikt.
Jag är mycket mör och känner mig sådär. Det tog värre än vad jag trodde.

Nu hänger allt bara på vädret om vi kommer till grevagården. Är det inte för kallt så kommer vi. Jag måste ju ha den lilla med mig. Han hänger som ett sugande plåster på mig nu:)

Hej stod du i ardenner montern, pratade med någon där å köpte en almenacka:laugh:

Jupp.:laugh: Helt riktigt, det var jag, sambon o Emma (som oxå var uppvisaren)
som stod vid Ardennermontern. Vi hade hingsten där, med de som höll i försäljning av almanackor o dyl är från klubbens styrelse.:bump:

Det stämmer!! Det blev en pojke med akut snitt i måndags natt. Jag hade havandeskapsförgiftning som inte ville bli bättre. DOm försökte starta det, men det gick så där, när det väl började hända nåt så visade det sig att han låg i säte.. NÄr dom skulle ta ut honom så vred han sig ett kvarts varv till och låg med huvudet på min höger sida och rumpan på vänster. Han hade navelsträngen runt halsen och var helt blå.

Du kan läsa mera på förälderforumet. SÅ slipper jag tråka ut alla andra som inte gillar sånt här.

Men han är pigg och glad, äter, sover och bajsar.. Det syns att han går upp i vikt.
Jag är mycket mör och känner mig sådär. Det tog värre än vad jag trodde.

Nu hänger allt bara på vädret om vi kommer till grevagården. Är det inte för kallt så kommer vi. Jag måste ju ha den lilla med mig. Han hänger som ett sugande plåster på mig nu:)

GRATTIS!!!! Vad spännande var det med navelsträngen runt halsen. Men vad bra att det går bra med honom!

åhh en bebis :) grattis får jag säga :bow:

Håller tummarna att ni kommer iväg te greva.

mvh

Jag försöker få ett tvåårigt ardennersto såld nu men det verkar inte vara någon marknad för det. Hon har full stam och är väldigt vacker, rastypisk och snäll, fullkomligt okomplicerad i all hantering och skötsel. Tittade bland de andra annonserna och jag har absolut inget överpris på henne, snarare tvärtom. Finns det ingen marknad för ardennerhästar nu eller har folk så ont om pengar nu att de inte ens kan köpa en häst för strax över 10 000 kr? :crazy:

Bara lugn Rajza... Vinterperioden är trög att sälja hästar på. Tro mig, jag som säkert många fler står med fulla stall....:crazy:
10,000 är absolut inget överpris.
Vad är det för stam på henne?

www.stall-an.se

Funderar på att betäcka mitt ardenner/knabstrupper korsnings sto med en ardenner hingst..vad tror ni om det? Vill dom låta sina hingstar betäcka korsningar? Hon är maxad D ponny. (Finns en bild på henne på radannonserna,kallblod sök på knabstrupper,där har hon ganska nyss fölat i somras och är fet,samt jag råkade klippa hennes man extremt fult:o )
Vilka hingstar är att rekommendera? Finns det ngn godkänd hingst i Sverige som är blåskimmel? Hennes mamma är det,kan det gå i generationer? Själv är hon tigrerad..

Hon är inte till salu längre,jag har ångrat mig:crazy: men såg att annonsen låg kvar

Grattis Mul!!!!!

Och lycka till med den lille gossen.................:banana:

Funderar på att betäcka mitt ardenner/knabstrupper korsnings sto med en ardenner hingst..vad tror ni om det? Vill dom låta sina hingstar betäcka korsningar? Hon är maxad D ponny. (Finns en bild på henne på radannonserna,kallblod sök på knabstrupper,där har hon ganska nyss fölat i somras och är fet,samt jag råkade klippa hennes man extremt fult:o )
Vilka hingstar är att rekommendera? Finns det ngn godkänd hingst i Sverige som är blåskimmel? Hennes mamma är det,kan det gå i generationer? Själv är hon tigrerad..

Tyvärr finns det nog ingen godkänd blåskimmelhingst i sverige ( har har själva en blåskimmel fast han är valack därav intresset)
Men vår är efter Marcos von basten och han står i Sverige tror jag. Han är godkänd i Danmark men inte i Sverige, fast för er del som ändå har korsning gör det väl inget? Googla på Marcos von basten så kommer du till en hemsida där han stod tidigare (tror att han står kvar tror att det är i Orsa).
Vad heter modern och vem är hon efter för hingst?

Jag vet bara att hon heter Ropa..inte vem hon är efter.Hon är gammal..över 20 år.Håller på och forskar efter mer.Har varit och tittat på henne en gång.
Ska kolla efter han!tack!

Finns en blåskimmel hingst utanför varberg Herkules af soholt heter han och är godkänd i danmark.

Tjing! Nu närmar sej grevagården :D spännande...

Tänkte lägga ut två bilder bara på mina gullgrisar.. Halvsyskonen Amelia (06.a) o gorfyr (07:a) Båda efter Revill. Har nog lagt ut dom förut men vi har släppt ihop dom i samma hage nu o dom bara avgudar varann :love:

Gorfyr o Amelia
http://s569.photobucket.com/albums/ss140/Amelia__2009/?action=view&current=DSC04736.jpg

Amelia o Gorfyr
http://s569.photobucket.com/albums/ss140/Amelia__2009/?action=view&current=DSC04735.jpg

Älskar mina älsklingar :) Hoppas jag hittar en snygging till Amelia :D

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 300
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 195
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 745
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 565
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?