Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Vad har han för stam? Lite nyfiken.. Har inte kollat å noga på detta forum på länge nu. . :)

Vår valack är köpt från Danmark (belgare)
Fader: Marcos von Basten (han var till salu i Sverige för ett år sedan men jag vet inte vart han är nu) se hemsida: http://www.grunuberg.se/marco.html

moder kommer jag inte ihåg ska kolla i passet i helgen!

Du har ingen exteriör bild o visa på Herkules avkomman?

Är väldigt nyfiken o se vad han ger.

Du har ingen exteriör bild o visa på Herkules avkomman?

Är väldigt nyfiken o se vad han ger.

Du menar vårt föl som är efter Herkules? Svettfuxen?
Jag ska kika efter bild. Annars kanske jag kan fota i helgen!
Måste bara säga att Herman vårt föl efter Herkules är otroooligt lugnt och snällt föl! Han är helt orädd! Han går med oss som en hund! Helt underbar och är inte så stor utan ganska så grov i benen. Visserligen är han moder bara 1.50.

25913150.jpg

Hej här kommer en bild på vår Herman efter Herkules. På bilden ser han väldigt smal ut, men i verkligheten så är han riktigt maffig!
En riktig gooooding!
Modern går i bakgrunden! Hon är efter Dacke.

25913150.jpg

Hej här kommer en bild på vår Herman efter Herkules. På bilden ser han väldigt smal ut, men i verkligheten så är han riktigt maffig!
En riktig gooooding!

vilken underbaring :love:

Tack!
Hur många hästar har du?

Sammanlagt har vi 6 hästar i stallet. 2ardenner, 1nordis, 1shettis , 1russ och en travare:) salig blandning! Pappa har noridsen. HUr många har du?

Senast ändrad av en moderator:

25913150.jpg

En riktig gooooding!

Du har ingen bild på han ifrån sidan oxå?

Sammanlagt har vi 6 hästar i stallet. 2ardenner, 1nordis, 1shettis , 1russ och en travare:) salig blandning! Pappa har noridsen. HUr många har du?

Härlig blandning!
Vi har 4 st ardenner.
gillar nordsvenskar oxå min pappa har 9 st nordsvenskar så jag är uppfödd med den rasen....min sambo hade 2 ardenner när vi träffades och jag blev urförälskad av den rasen!

24198994.jpg

Den här är tagen i sommras han var ljusare då...
ska försöka fixa lite nyare bilder!

Härlig blandning!
Vi har 4 st ardenner.
gillar nordsvenskar oxå min pappa har 9 st nordsvenskar så jag är uppfödd med den rasen....min sambo hade 2 ardenner när vi träffades och jag blev urförälskad av den rasen!

aha det var en del :) Jaa det e något speciellt med Kallblodiga hästar.. Jag blev kär i ardenner när jag börja på mitt gymnasium och började köra.. :) Nu är jag fast! :D

25913150.jpg

En riktig gooooding!

Meen du, va han har mörknat. Hadde aldrig trott att de skulle blitt så mörkt me tanke på va ljus han va som yngre!

Håller me plumpen, önskar bild från sidan me. Han ser läcker ut iaf:d

Äntligen har jag fattat hur det funkar. :D
detta är min hingst

Hej alla ardennervänner, jag som halvblodsuppfödare har återupptagit mitt ardennerinnehav och varit till småland idag och köpt ett ardennerhingstföl som sällskap till ett halvblodshingstföl, han heter Nimbus och är efter Junid med Dacke som morfar och han finns på ardennersidan salusida med foto. hälsn. Per

ja jag har fler men inte senare än i våras denna är tagen i juni tror jag
S6000651.jpg

Hej alla ardennervänner, jag som halvblodsuppfödare har återupptagit mitt ardennerinnehav och varit till småland idag och köpt ett ardennerhingstföl som sällskap till ett halvblodshingstföl, han heter Nimbus och är efter Junid med Dacke som morfar och han finns på ardennersidan salusida med foto. hälsn. Per

Han var verkligen fin din hingst unge. :) jag önskar dig all lycka i framtiden med han.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 300
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 195
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 748
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 568
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025