Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Du anar alldeles rätt skulle jag tro. Hon kommer i december, perfekt
julklapp :love:

Hur går de me lilla magen, växer så de knakar eller?
Grattis till bebben iaf!!!! (sa nog inte de sist:o)
Vad kul! Hon är fin!

Lilla.. Jo, du.. Ser ut som undersidan av en båt redan.. Och inte lär det bli bättre.. Men det blir ju nåt gott av det tillslut..:-)

Hej hej måste bara skriva här känner jag. Jag köpte en ardenner nere i skåne på auktion, tror det var den här hästhandlaren ni pratar om som hade henne. Är så otroligt glad för henne så jag kan ej beskriva med ord. Docka heter hon. Vebend,Doråna,Jutan,Jebenda,Temir,Jenner är några av namnen av namnen som står på hennes id. Är detta några hästar någon av er känner igen? Hade vatt så kul att få veta!! MVH Jane

Jutan är en gammal kär bekant! Var någonstans i stammen ligger han?

Var och kollade till Fighter på sitt bete i fredags. han mår alldeles utmärkt och han har lagt på sig bra. Han ska få gå på betet ett tag till då det fortfarande finns mkt gräs kvar.:)
Här är ett ny taget kort på han. :)

Gud, va fin han är:love: Ser bara bättre och finare ut ju längre tiden går;)

Vad roligt!! Det är hennes mormors far. Det är så skoj att söka runt på alla hästarna, har sett bilder på flera av dem på gamla ardenner arkivet. MVH Jane

Hallo!!!!!Vill lägga ut bilder på mina ARD hästar,,,men trög e bara förnamnet.....HUR GÖR MAN....mvh c.:confused::confused::confused::)

Dolly 112269 heter hon

Hej!
Jag är ny här på Buke! Men hittade denna tråd och har följt den. Jag tänkte passa på och lära mig av er andra det mesta inom ardennervärlden! Har ett ljuvligt ardennersto (-07:a)vid namn Fluan (e: Jubend u:Fanny ue: Buster )

Hej!
Jag är ny här på Buke! Men hittade denna tråd och har följt den. Jag tänkte passa på och lära mig av er andra det mesta inom ardennervärlden! Har ett ljuvligt ardennersto (-07:a)vid namn Fluan (e: Jubend u:Fanny ue: Buster )

Hej!
Va kul att du hittat hit! Välkommen! :rofl:
Du har en 1-åring då! Vad är det för färg på henne? Förstår att du är nöjd!

Vi har 4 ardenner. Två ston efter Dacke. Ett föl efter Herkules och en belgisk ardenner, en blåskimmel.

:banana:

Hej ¨på er!
Idag är jag sååå glad! Igår var vi och hämtade ett 3-årigt sto som vi köpt! Hon heter Danova och är efter Dacke. Morfar är Tonid. Så stammen är kanon!
Vi har ju redan ett sto efter Dacke. Och hästar efter Dacke är sååå underbara!!!!! (det vet nog flera av er här)
Tjooohooooo! Nu är det dags att börja tömköra och fortsätta rida till henne!

Grattis!!!

Hur ser underverket ut då?

Vi får också tillökning i december, ett sto föl e:Rolang:love:

Vad kul! Hon är fin!

Lilla.. Jo, du.. Ser ut som undersidan av en båt redan.. Och inte lär det bli bättre.. Men det blir ju nåt gott av det tillslut..:-)

Hehe....kannske är de två!!!!:eek:

Grattis!!!

Förstår att ni längtar :)

Fighter blir bara grövre och grövre tycker jag iaf. men man blir ju hemma blind. han har iaf växt på sig ganksa mkt sen riksen. tänk om han hade sett ut så här då. undrar om det hade gått bättre då.. men men så är det.

Grattis!!!

Hej!
Ska fota henne dom närmaste dagarna!
Har ni köpt ett stoföl som kommer i dec eller?:rofl:

Förstår att ni längtar :)

Fighter blir bara grövre och grövre tycker jag iaf. men man blir ju hemma blind. han har iaf växt på sig ganksa mkt sen riksen. tänk om han hade sett ut så här då. undrar om det hade gått bättre då.. men men så är det.
Har du kastrerat honom än? Om du har det; är det skillnad i temperament?:bump:

Har du kastrerat honom än? Om du har det; är det skillnad i temperament?:bump:

Nej jag har inte kastrerat honom än. ska göra det den 10/10.

jag tror inte det skulle göra någon skillnad på hans temprament då han är lugn som en fil bunke ändå. Han har alltid varit lugn och sansad i sitt psyke.

Nej jag har inte kastrerat honom än. ska göra det den 10/10.

jag tror inte det skulle göra någon skillnad på hans temprament då han är lugn som en fil bunke ändå. Han har alltid varit lugn och sansad i sitt psyke.

Oki! Vi har ju nämligen ett årsföl (hingst) och vi pratar om att behålla honom som hingst till han är 2 år för att han ska kunna utvecklas lite mer än att kastrera honom som 1-åring. Hoppas att vår Herman är lika lugn som fighter!:p:d:p:d

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 289
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 176
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 688
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 560
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar