Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Oj det var en hel del! Har ni någon verksamhet av något slag eller?

Nej, vi har ingen verksamhet nu längre. Innan avlade vi lite på araber men jag har lagt det åt sidan nu och dragit ner på antalet hästar rejält pga. sjukdom.

Nej, vi har ingen verksamhet nu längre. Innan avlade vi lite på araber men jag har lagt det åt sidan nu och dragit ner på antalet hästar rejält pga. sjukdom.

Det var inte roligt för er/dig!
Vad har du för ardenner då? Vilken härstamning?

Visst var det en trevlig dag i Håcksvik! Jag var där också, dock inte med Ardenner men väl en Nordsvensk:)

Ja, verkligen!
Vi kunde inte haft en bättre dag!
Alltid så kul att åka dit oxå. Tyvärr han jag inte se Nordsvenskarna, hade fullt upp med Fia.
Hur gick det för din Nordsvensk då?

Visade min ettårshingst, fick 38 p. Det är jag jättenöjd med. Han har vuxit väldigt mycket i sommar och domaren tyckte han var stel i kotorna, vilket visade sig i skritt och trav. Men förhoppningsvis kan det ju bättra sig då.
Tyvärr såg jag Ardennrarna bara lite på håll.

Ja, 38 poäng är ju bra!
Är oxå väldigt nöjd med mina 38 poäng.
Här hade vi veka kotor. hahaha
Och att hon var tryckt under framknäet :confused:
Det var jag som gick med fuxen om du han se det!

Någon som vet vad domaren menar med tryckt under framknäet?

Senast ändrad:

Va fin han är! Vad använder ni honom till?
Eller betecker ni med honom, antar att han inte är godkänd i Sverige!
Vår blåskimmel är efter Marcus von Basten (dansk hingst men som idag finns i Sverige, men ej godkänd i Sverige)

Ha de!

Han ska andvändas i arbete! Håller på med inkörning nu! Han har betäckt Thomas eget sto iår.

Han ska andvändas i arbete! Håller på med inkörning nu! Han har betäckt Thomas eget sto iår.

oki! Ja de är ju härliga - belgarna! Prova och rid honom det är säkert en upplevelse!!!

´

Varför skriver du tack och lov?
Lite mycket jobb att stå med 4-5 tvååriga ardenner hIngstar tycker jag.
Nu har vi en och det räcker gott och väl. Kan tänka mig att köpa en fölungen men det finns inga fina till salu just nu. Men det kanske kommer senare i höst.

Lite mycket jobb att stå med 4-5 tvååriga ardenner hIngstar tycker jag.
Nu har vi en och det räcker gott och väl. Kan tänka mig att köpa en fölungen men det finns inga fina till salu just nu. Men det kanske kommer senare i höst.

Oj ja det var ju en hel skock med hästar! Men varför ha så många hingstar?

Dom är ju dom trevligaste att jobba med tycker jag. Dom kastreras vid 3 års ålder sen.

Hejsan! Jag är ny här på forumet. Läste att det inte finns några fina fölungar till salu nu! Men jag tycker att det finns ju många som är fina, vad är felet? Ska du ha efter en speciell hingst eller så?

Hejsan! Jag är ny här på forumet. Läste att det inte finns några fina fölungar till salu nu! Men jag tycker att det finns ju många som är fina, vad är felet? Ska du ha efter en speciell hingst eller så?
Nej inte en speciell hingst men bra hingst. Rätt storlek, rätt utseende, rätt utstrålning. Jag har då inte hittat en enda fin i år i alla fall.

Finns ju några fina i Hälsingland!

Glömde skriva de finns på blocket

Jag har letat i 7 år så jag VET vad jag vill ha. Den jag söker finns varken på blocket eller i Hälsingland. Tyvärr.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 283
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 168
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 686
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 552
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar