Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Hon är hur go som helst. det finns en bild på henne i tråden. Inlägg 129.

Du känner nog igen henne från vår hemsida.

Jag tror inte att hon är visad, ska möjligt vis vara som föl eller åring av uppfödaren.

Ägaren innan oss har defenitivt inte visat henne utan där har hon bara gått som sällskap med deras hingst (inte ardenner) vilket resulterat i föl både som 3 och 4 åring.

Hon är hur go som helst. det finns en bild på henne i tråden. Inlägg 129.

Du känner nog igen henne från vår hemsida.

Jag tror inte att hon är visad, ska möjligt vis vara som föl eller åring av uppfödaren.

Ägaren innan oss har defenitivt inte visat henne utan där har hon bara gått som sällskap med deras hingst (inte ardenner) vilket resulterat i föl både som 3 och 4 åring.

Hej!
Ursäkta men hur hittar jag bilden? "I tråden" hur hittar jag?

Vart köper man billiga nya eller begagnade selar till ardennerhästar?

Jag tänkte även fråga hur vanligt det är att ardennerhästar är rädda för precis allting? Hur vanligt är det egentligen? Jag har nämligen bara hört talas om lugna och froma ardennerhästar men nu i dagarna har jag hört talas om både ett skenande ardennersto, ett ettårigt ardennersto som är rädd för det mesta t ex hastiga rörelser och en ardennervalack som vält vagnar av ingen anledning. Vad säger ni?

Hej!
Var inne på lite tidigare trådar här på denna sidan!
Såg att du hade bild på belgisk blåskimmel!
Vad är det för en?

Finns ju inte så många med den färgen här i Sverige, runt 10 st tror jag!

Vi har ju en så det är därför jag blev intresserad!

Ha det gott!

Här nedan är en bild på vårat ettåriga ardennersto e.Krabat. Hur brukar avkommorna till Krabat vara? Vårat sto är väldigt kvickrädd och hennes temperament påminner lite om arabhästens. Hon är väldigt snäll att hantera och sådär men hon har inget som helst självförtroende. Vi är nu lite oroliga för om hon kommer passa som körhäst..

Vart köper man billiga nya eller begagnade selar till ardennerhästar?

Jag tänkte även fråga hur vanligt det är att ardennerhästar är rädda för precis allting? Hur vanligt är det egentligen? Jag har nämligen bara hört talas om lugna och froma ardennerhästar men nu i dagarna har jag hört talas om både ett skenande ardennersto, ett ettårigt ardennersto som är rädd för det mesta t ex hastiga rörelser och en ardennervalack som vält vagnar av ingen anledning. Vad säger ni?

Hej!
Nu blir jag helt chockad! Finns det några snällare, lugnare hästar???:confused:
Vi har tre ardenner och alla är helt coola, lugna och helt underbara!

MEN jag vet ju oxå om ardenner som skenat och som inte är riktigt kloka i huvudet men då har det ju oftast hänt något i deras tidigare liv, och det gäller ju samtliga hästar! Sedan är ju ardenner rätt tunga och stora och då blir det ju värre när dom inte riktigt är med på noterna!
Har du egna hästar?
Beg. selar kan du nog hitta på www.blocket.se

Lycka till!

Här nedan är en bild på vårat ettåriga ardennersto e.Krabat. Hur brukar avkommorna till Krabat vara? Vårat sto är väldigt kvickrädd och hennes temperament påminner lite om arabhästens. Hon är väldigt snäll att hantera och sådär men hon har inget som helst självförtroende. Vi är nu lite oroliga för om hon kommer passa som körhäst..

Hej!
Va fin hon är! Jag har ingen erfarenhet ang. Krabat! Hurdan är stoet och vem är hon efter för hingst?
Är modern körd? Har ni satt "fölet" vid sidan och kört bägge? Det brukar vi göra och det underlättar jättemycke vid inkörning senare!

Vi köpte vårat sto av en uppfödare utanför Ronneby i Småland. Han har modern i sin ägo också och hon var världens lugnaste och trevligaste sto. Hon var inkörd och hade haft flera föl innan detta stoet vi köpte nu då. Mamman heter Rebecka och hon är efter Reveny (stavning?)

Jag har haft hästar hela livet och fött upp hästar, hanterat mycket unghästar.. alltså.. jag kan häst. Jag är ingen nybörjare, kanske lite på ardennerhästar just eftersom att detta är våran första ardenner. Jag har dock hanterat och träffat många andras ardennerhästar och ingen av dom har varit såhär.

Om din hästs temperament påminner om arabens så har du inte ett skit att vara orolig för. Araberna är väldigt lugna och coola hästar. Lätta att ha och göra med och mycket arbetsvilliga.

Hans avkommor gillar jag skarpt i alla fall. Tydligen är han såld eller så hittade jag bara inte han på nätet. Han är en bra modell tycker jag.
Jag vet bara att han och hans sambo handlar mycket med just ardenner. Förr hade dom även transportfirma med.

Hans avkommor gillar jag skarpt i alla fall. Tydligen är han såld eller så hittade jag bara inte han på nätet. Han är en bra modell tycker jag.
Jag vet bara att han och hans sambo handlar mycket med just ardenner. Förr hade dom även transportfirma med.

Hej!
Var inne och kollade på Blocket och ja du har rätt...han är nog såld nu.
Ja "knacken" handlar både med ardenner, nordsvensk, fjord och frieser..........men allra mest med ardenner..:mad:

Ja, och inte vilka ardenrar som helst utan gärna skäckardennern! :rofl:

Ja, och inte vilka ardenrar som helst utan gärna skäckardennern! :rofl:

Hej!
Ja jag har sett att Knacken oxå handlar med skäck-ardennrar!
Men de kan väl inte vara renrasiga?

Är det någon som vet?

Han har någon på Blocket har jag sett!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 283
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 166
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 686
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 547
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?