Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Hej!
Var inne och kollade på Blocket och ja du har rätt...han är nog såld nu.
Ja "knacken" handlar både med ardenner, nordsvensk, fjord och frieser..........men allra mest med ardenner..:mad:

Han må vara som han är. Men man ska samtidigt komma ihåg att många handlare ''räddar'' hästarna till ett bättre liv än vad dom hade innan. Det är HANDLARNA som köper upp vanskötta, magra krakar, göder upp dom och får dom fina för att sedan sälja dom till ett marknadsmässigt pris. Kollar man på ''Knackens'' annonser så har han BRA priser på dom. Medans Petterson har sin ute för 12.000kr mindre. Utan dessa handlare hade nog många många ardenner blivit salami i Italien.

Hej!
Ja jag har sett att Knacken oxå handlar med skäck-ardennrar!
Men de kan väl inte vara renrasiga?

Är det någon som vet?

Han har någon på Blocket har jag sett!

nu kommer jag väll få mkt skit för detta. men jag tror knappast att dom är renrasiga då ardennern inte får vara skäck. Det finns ju ett sätt att kolla. det är ju att man ringer och kollar efter.

Jag tror inte du får skit för att du kommer med ren fakta.

Han må vara som han är. Men man ska samtidigt komma ihåg att många handlare ''räddar'' hästarna till ett bättre liv än vad dom hade innan. Det är HANDLARNA som köper upp vanskötta, magra krakar, göder upp dom och får dom fina för att sedan sälja dom till ett marknadsmässigt pris. Kollar man på ''Knackens'' annonser så har han BRA priser på dom. Medans Petterson har sin ute för 12.000kr mindre. Utan dessa handlare hade nog många många ardenner blivit salami i Italien.

Du har faktist helt rätt! Och visst har Knacken bra priser på sina hästar! Men den där Petterson vet jag inget om, vart bor han?
Och du har ju även rätt det där med skäck! Men men en häst är ju inte sämre om den inte är renrasig!

nu kommer jag väll få mkt skit för detta. men jag tror knappast att dom är renrasiga då ardennern inte får vara skäck. Det finns ju ett sätt att kolla. det är ju att man ringer och kollar efter.

Du har rätt! Men som sagt en häst är ju inte sämre om den inte är renrasig bara den stämmer exteriört sätt! Alltså inte för smala ben till för stor kropp odyl.............

Du har faktist helt rätt! Och visst har Knacken bra priser på sina hästar! Men den där Petterson vet jag inget om, vart bor han?
Och du har ju även rätt det där med skäck! Men men en häst är ju inte sämre om den inte är renrasig!

Petterson= en vanlig svensson som ska sälja sin ardenne....

Petterson= en vanlig svensson som ska sälja sin ardenne....

jaha nu fattar jag! Man brukar ju säga Svensson så jag trodde att Petterson var en viss person! Ja ja det ordnar sig nog med det...
Vad har du för hästar?

Vi har araber, QH, ardenner, connemara och New forest.

Vi har ett superhärligt ettårigt sto som heter Fia-Lotta. Hon är efter Rampman och morfar är Buster. Vi har påbörjat inkörning och hon förstår precis vad det går ut på och är hur lugn som helst!:love: Kolla in på vår hemsida så får ni se henne och hennes små ponnykompisar! www.123minsida.se/stuteriolympus (eftersom jag inte begriper hur man sätter in bilder här...)

Hej!
Var inne på lite tidigare trådar här på denna sidan!
Såg att du hade bild på belgisk blåskimmel!
Vad är det för en?

Finns ju inte så många med den färgen här i Sverige, runt 10 st tror jag!

Vi har ju en så det är därför jag blev intresserad!

Ha det gott!

Det är Herkules af soholt, min chef köpte honom från danmak förra året. är 5 år och godkänd som hingst i danmark.

Idag var vi iväg på utställningen i Håcksvik
Vi fick en andraplacering av fyra hästar och poängen
87788: 38poäng. Så är jättenöjd faktist.

Idag var vi iväg på utställningen i Håcksvik
Vi fick en andraplacering av fyra hästar och poängen
87788: 38poäng. Så är jättenöjd faktist.

var det inte utställning i Torestorp eller va dom på samma dag?

Visst var det en trevlig dag i Håcksvik! Jag var där också, dock inte med Ardenner men väl en Nordsvensk:)

Vi har ett superhärligt ettårigt sto som heter Fia-Lotta. Hon är efter Rampman och morfar är Buster. Vi har påbörjat inkörning och hon förstår precis vad det går ut på och är hur lugn som helst!:love: Kolla in på vår hemsida så får ni se henne och hennes små ponnykompisar! www.123minsida.se/stuteriolympus (eftersom jag inte begriper hur man sätter in bilder här...)

Mycket fin häst!!!! Var inne på er hemsida och giller henne skarpt!
Hur gammal är hon nu?

Det är Herkules af soholt, min chef köpte honom från danmak förra året. är 5 år och godkänd som hingst i danmark.

Va fin han är! Vad använder ni honom till?
Eller betecker ni med honom, antar att han inte är godkänd i Sverige!
Vår blåskimmel är efter Marcus von Basten (dansk hingst men som idag finns i Sverige, men ej godkänd i Sverige)

Ha de!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 283
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 166
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 686
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 547
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar