Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

En vän till mig har ett sto efter Emir.
Hon är dotter till mitt sto.
De har pratat om att sälja henne.

Fast jag ska inte ha flera hästar i vinter. Absolut inte ett ardenner sto heller.

Vi har en 3,5 årig hingst efter Dacke hemma. Otroligt snäll är han, nästan löjligt snäll:D Han är inkörd och inriden utan problem.

Hingst är han mest av en slump, när de andra hingstarna kastrerades som 2åringar så hittades inte mer än en sten. Han fick gå kvar som hingst, snäll som han va och så väldigt outvecklad i övrigt.
Nu har han växt till sig ordentligt så nu kanske vi visar honom innan ev. kastrering om han bara fortsätter att sköta sig.

Vi har en 3,5 årig hingst efter Dacke hemma. Otroligt snäll är han, nästan löjligt snäll:D Han är inkörd och inriden utan problem.

Hingst är han mest av en slump, när de andra hingstarna kastrerades som 2åringar så hittades inte mer än en sten. Han fick gå kvar som hingst, snäll som han va och så väldigt outvecklad i övrigt.
Nu har han växt till sig ordentligt så nu kanske vi visar honom innan ev. kastrering om han bara fortsätter att sköta sig.

Hej! Va kul att så många svarar!!!! Härligt att de är så snälla hästarna efter Dacke! Vad är det för färg på honom? Vårt sto är 4 år och som du skriver såååå snäll! OCh vi både kör och rider henne! Många säger såhär: Aha är hon efter Dacke ja då är det inga problem att köra henne! Och det stämmer faktist! Har du några kort?
Kul att du hörde av dig! Kram:rofl:

Nu blev det så att Fighter ja , han blir kvar hos mig då jag inte klarade av att sälja honom. jag har fått en stallplats nära mig nu så jag kommer får mkt mera tid för han. han kommer att bli valack nu under hösten.

Ja han är mörkfux med ljus man och svans, bläs och vita strumpor bak. Jag har inga bilder inlagda men kan försöka fixa det under veckan. Dacke hästarna är underbara att ha med att göra tycker jag.:D

Nu blev det så att Fighter ja , han blir kvar hos mig då jag inte klarade av att sälja honom. jag har fått en stallplats nära mig nu så jag kommer får mkt mera tid för han. han kommer att bli valack nu under hösten.

Gu va kul för dig:laugh:
Synd att du inte kan ha kvar honom som hingst, skulle varit kul och se han som 3-åring:)

Gu va kul för dig:laugh:
Synd att du inte kan ha kvar honom som hingst, skulle varit kul och se han som 3-åring:)

jovisst skulle det vara kul att visa han som 3 åring som jag hade tänkt från början men tror inte att han räcker till iaf och för att kunna ha kvar honom så läre han bli valack.

Åhhhhh jag måste säga GRATTIS!!!!! Vad glad jag blir för din skull!!!

Måste kännas jätte jätte jätte skönt!:banana:

Ja han är mörkfux med ljus man och svans, bläs och vita strumpor bak. Jag har inga bilder inlagda men kan försöka fixa det under veckan. Dacke hästarna är underbara att ha med att göra tycker jag.:D

Hej! Åhhhh vad fin han verkar vara! Kör och rider ni honom?
Vet du fler som är efter Dacke?
Vi funderar på att köpa ett sto till efter Dacke, helst fux, bara älskar den hingsten!!!
Har du sett honom i verkligheten?
Vi var i Tingsryd där de hade ardenneruppvisning och där var han med! Sååå lugn och snäll! Han som äger honom bor inte sååå långt ifrån oss!!!
Ha det gott!
Jag fotar i helgen på våra!
Kram:)

Hej!
Undrar om det finn några Ardennerägare i Västerbotten. Jag har ett sto på sex år. Vore roligt att se om det finns fler här i närheten som har ardennerhästar.
Mvh Lena

Hej!
Undrar om det finn några Ardennerägare i Västerbotten. Jag har ett sto på sex år. Vore roligt att se om det finns fler här i närheten som har ardennerhästar.
Mvh Lena

Hej!
Jag bor som sagt INTE i Västerbotten. Men jag har ardenner iallafall!
Jag bor i Kronobergs län.
Vad har du för hästar? Stam?

Ha de!;)

Hej
Jag har ett ardennersto som heter Sallina efter Balder11610 och
Sandra114775.
Sedan har jag en tinkerhingst som heter Setanta.
Du då?

Hej
Jag har ett ardennersto som heter Sallina efter Balder11610 och
Sandra114775.
Sedan har jag en tinkerhingst som heter Setanta.
Du då?

Hej!
Ja Balder är fin!
Vi har ett sto efter Dacke. Och ett föl efter Herkules.
Och så har vi en belgisk valack. Han är från Danmark och är efter Markus von Basten. Är blåskimmel (ljusgrå på sommaren och nästan svart på vintern)
Oj har du en tinker oxå! De är så snygga! En fråga: vad är det för skillnad på tinker och irish cob - de ser ju likadana ut!

KL.

Eftersom ni är en del som håller på med avel här så kastar jag som nybörjare i ardenner aveln in ett par frågor.

Vi har ett sto e: Dacke 11606 u: Moa f.1999 ue: Flatent (Linus) 11636. Hon har tyvärr en skada som gör att hon inte kan arbeta hårt.
Skulle hon med den stammen vara intressant i ardenneraveln?

Mamman är ju inte stamboksförd. Det är väll då de får sina siffror efter namnet?
Så då går väll inte vårat sto heller att få stamboksförd och inte heller eventuella avkommor?

Eller är jag helt ute och cyklar nu.

KL.

Eftersom ni är en del som håller på med avel här så kastar jag som nybörjare i ardenner aveln in ett par frågor.

Vi har ett sto e: Dacke 11606 u: Moa f.1999 ue: Flatent (Linus) 11636. Hon har tyvärr en skada som gör att hon inte kan arbeta hårt.

Mamman är ju inte stamboksförd. Det är väll då de får sina siffror efter namnet?
Så då går väll inte vårat sto heller att få stamboksförd och inte heller eventuella avkommor?

jo du kan få ditt sto stamboksförd om hon har ett föl vid sidan

Tack! Vad bra att det går fast inte hennes mamma är stamboksförd.

KL.

Åhhhh har du oxå ett sto efter Dacke! Härligt! Är hon snäll? Vår är helgo och helmysig!!! Och helt orädd!

Har ditt sto ett fint lynne (som jag antar att hon har:) så tycker jag att hon är värd att avla på! Och som sagt det går att stamboksföra erat sto med föl vid sidan vid en premiering!
Men frågan är OM modern och ert sto har premierats som 1, 2 och treåringar? Jag vet inte riktigt HUR viktigt det är men det kanske fler kan svara på!
ps............vad är det för färg på ditt sto?
Vårt är ganska så mörk fux!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 283
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 163
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 680
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 542
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar