Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Vad kul med så många med ardennrar och framförallt unghästar!
Själv har jag en valack, fux på 7 år e Junid och en tjej, också fux på 2 år e Barry och morfar är Adrian.
Stoet ska nog betäckas. När betäcker ni era ungston? Tilltänkt far blir nog Junid om han fortfarande är villig.
Stoet håller på att köras in nu och valacken jobbas för fullt i framförallt ridning men även körning med vagn, jordbruksredskap och i skogen.

Hej!
Va kul att du håller på med körning, det gör vi oxå! Betäckning för stoet är ju bäst när hon är 3 år så att hon fölar som 4-åring.
Och använd gärna Junid jag har en kompis som betäckt sin märr med Junid i år. Lycka till!:grin:

Fighter var först ut av alla så det är inte så konstigt att du inte kanske såg han.

Japp, jag håller på med inkörningen som jag har typ gjort nu hela våren och sommaren. det går sakta men säkert. det är bara min tid som inte räcker till ibland:(

Tanken var att visa honom på hingstpremieringen i vår men just nu så velar jag fram o tillbax pga dom dåliga poängen han fick. men samtidigt så håller han ju på och växer. Han fick i år 77787 som 1 åring så fick han 887787 och som föl 87787.

Kul med körning tycker jag!
Ja det är ju svårt att få in en hingst... men tror du på honom så är det ju värt att testa! Och sedan kastrera honom kanske OM han inte skulle platsa! Javisst växer de ju och utvecklas och kanske........lycka till iallafall! Det är kul med människor som vill och vågar!:banana:

Ja Kuno är belgare.

Har ni importerat eran själva?

Här en bild på 1års hingsten.
DSCN0426.jpg

Va fin han är! Jag verkligen gillar fuxar!
Näää vi har inte importerat vår ardenner, utan förra ägarna importerade honom som 2-åring (hingst) och nu är han 4.
Jag har lagt in en bild på honom under mitt galleri!
Kolla gärna!!!
Då blir ert föl halvbelgisk då?

Nu har jag fått reda på Fias stam.
Hon är efter Elegant och ue Rubon

fiapluttvx8.jpg

Men vad trist Gritt. Kan du inte låna ut henne bara tills du har råd att ta hem henne? Hon är verkligen en jätte fin häst.

jeg vet, og hun har virkelig fin stam, men jeg er inte längere ihop med min pojkven og han vil have de penge jeg skylder ham, så må desvärre af med hende.

og sälger jeg min bil kan jeg ikke komme ud til bella.

Va fin han är! Jag verkligen gillar fuxar!
Näää vi har inte importerat vår ardenner, utan förra ägarna importerade honom som 2-åring (hingst) och nu är han 4.
Jag har lagt in en bild på honom under mitt galleri!
Kolla gärna!!!
Då blir ert föl halvbelgisk då?

Har varit inne på galleriet o kollat, TJUSIG herre!!

Ja våran "bäbis" är halvbelgis.

så er det triste kommet at jeg må sälge min bella, hun er efter emir, med junid som morfar.
ville lige sige det til jer herinde da jeg håber det er et ägte ardenner menneske som köber hende, hun star til salg under annoncerne.

det er af ökonomiske orsager, jeg må af med hende.

Nää, va tråkit. Hoppas att det löser sej utan att du behöver sälja.

Har varit inne på galleriet o kollat, TJUSIG herre!!

Ja våran "bäbis" är halvbelgis.

Härligt! De är härliga Belgarna!
Har du ridit någon Belgare tidigare? Man liksom flyger fram!:rofl:

Ja jag var inne på ardennerföreningen och kollade hingstarna och dem va väldigt fina.
Bara halvblodet som är mitt. Lånar ardennern av en kompis som sällskap till Regina.

Ja jag var inne på ardennerföreningen och kollade hingstarna och dem va väldigt fina.
Bara halvblodet som är mitt. Lånar ardennern av en kompis som sällskap till Regina.

Oki! Fina hästar iallafall!

KL

Ni som vet om ardennrar, vad är Juster för en hingst och vart kan man hitta bild och info? Stam kan man hitta men inte mer. f.2001.
Nyfiken på vad det kan vara för nån.

Juster11732 exporterades till danmark januari 2006

Du har koll du, rena uppslagsverket;)

Var håller mul hus tros? Körde hon vilse på vägen hem eller.....

jo lite koll har man börjat fått. :) stamböcker och hingstkataloger är min dag läsning innan jag ska sova :) sist jag pratade med mul så var hennes dator sönder iaf.

Nää, va tråkit. Hoppas att det löser sej utan att du behöver sälja.

jeg håber også det löser sig, tror jeg sälger bilen og beholder bella, hun er nästen for fin til at sälge, så må jeg se om der bliver råd til en lille bil så jeg kan komme ud til bella, for elsker den lille hest, og hun har väret på sommer bete nu og er blevet jette snyg, lägger lidt billeder ind når jeg får taget nogle.

Inte i benen i alla fall.

Hej Åke!

Nääää benen kanske inte håller, han har väl kraftig förbening.
Förstår att du är emot det har sett det i tidigare inlägg. Och jag håller med!
Tycker oxå att ardennerföreningen kunde vara hårdare i det läget. Nordsvenskarna tar ju inte in hingstar med det problemet!

Hej! Jag har lånat dator för att betala räkningarna, så jag är ute en snabb sväng. Allt är bra här förutom att hårddisken på min dator är trasig och vi skickade efter enny, men det var också trasig, men nu lovade dom att dom skulle skicka en ny till idag, så förhoppningsvis inom en vecka 10dagar så är jag på g igen;).

Ha det gott så länge:love:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 283
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 161
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 680
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 541
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar