Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

"KL"

Jaha, här kommer våra resultat:

1 års stoet gick klass etta me 40p :D

2 års stoet gick inte så bra sjua me 37p

Inget o hänga läpp för, vi kommer igen nästa år :devil:

Annars en trevlig helg tycker jag, fast regnet kunde kvitta.
Men trevligt buke folk har jag träffat!!

mvh kubina

Synd att ja inte kunde stanna och se galoppen...men, blir så när man har långt att åka. Min häst, Akleja, fick fina poäng, men visade hälta i traven så där vart det en nolla, det va himla konstigt för det märktes inget innan, och inte efter heller. Men kanske var något med det hala gräset... I alla fall så vart poängen 9 9 8 8 0 = 34 =)

Synd att ja inte kunde stanna och se galoppen...men, blir så när man har långt att åka. Min häst, Akleja, fick fina poäng, men visade hälta i traven så där vart det en nolla, det va himla konstigt för det märktes inget innan, och inte efter heller. Men kanske var något med det hala gräset... I alla fall så vart poängen 9 9 8 8 0 = 34 =)

Jaa, Pamela gillade inte heller gräset, vågade inte länga sig överhuvudtaget i traven:crazy:

Jag ska åka och köpa mig en ardenner i morgon :love:
ett 6 årigt sto...
Fan vad jag längtar ( ursäkta språket )

*KL*

Jaha, då var Pamela halt:(
Vi vet inte vad det är, men spekulerar på felslagen söm, hovböld eller kanske t.o.m hovbroksförbening:cry:

Helgen och hela nästa vecka kommer vara ett rent hel*ete för mig och Jörgen, är hon inte bättre då åker vi in till Skara och röntgar...
Hoppas att det "bara" är en fel slagen söm eller hovböld, men har vsårt att tro det då hon avbelastar vf och inte vill gå nedför i backar:crazy:

Behöver bara skriva av mig lite, känns inte alls bra nu:(

Hej!
Jag är ny här och har 3 st ardenner!
Tycker att ni alla verkar ha roligt och ser fram emot att få "snacka" häst med er!
Såg att några var i Tingsryd i helgen, var där oxå dock utan häst, men med mycke häst-tankar med mig hem!:)

*KL*

Vi vet inte vad det är, men spekulerar på felslagen söm, hovböld eller kanske t.o.m hovbroksförbening:cry:

Helgen och hela nästa vecka kommer vara ett rent hel*ete för mig och Jörgen, är hon inte bättre då åker vi in till Skara och röntgar...
Hoppas att det "bara" är en fel slagen söm eller hovböld, men har vsårt att tro det då hon avbelastar vf och inte vill gå nedför i backar:crazy:

Aj aj.... inge kul. Hoppas de ordnar sej utan större krångel.

Håller tummar!!

Hej!
Jag är ny här och har 3 st ardenner!
Tycker att ni alla verkar ha roligt och ser fram emot att få "snacka" häst med er!
Såg att några var i Tingsryd i helgen, var där oxå dock utan häst, men med mycke häst-tankar med mig hem!:)

Aah, du måste ju säga vad du har för hästar, gärna bild me.;)

*KL*

Åk inte till Skara. Ta Axvalla i stället. Där vet dom vad dom sysslar med...

Aah, du måste ju säga vad du har för hästar, gärna bild me.;)

Hej! Jo jag och min sambo har ett fuxit ardennersto efter hingsten Dacke. Hon fick ett föl i våras efter Herkules.
Sedan har vi en belgisk valack efter Markus fon Basten. Han är blåskimmel, himmelsk härlig! :)

Vad har du för hästar då?

Hej! Jo jag och min sambo har ett fuxit ardennersto efter hingsten Dacke. Hon fick ett föl i våras efter Herkules.
Sedan har vi en belgisk valack efter Markus fon Basten. Han är blåskimmel, himmelsk härlig! :)

Vad har du för hästar då?

Vi har ett 1års sto e:Kuno "Te Zande"
ett 2års sto e: Rolang
och en 1års hingst e:Tonid

Det där me blåskimmel, hur ser dom ut?
Fölet e:Herkules, hur ser den ut?

Vi har ett 1års sto e:Kuno "Te Zande"
ett 2års sto e: Rolang
och en 1års hingst e:Tonid

Det där me blåskimmel, hur ser dom ut?
Fölet e:Herkules, hur ser den ut?

Hej!
Ni har alltså 3 unghästar! Va kul! Rolang är ju helgo! Såg han i Tingsryd. Är ert föl rödskimmel då? Familjen Kraft ägde ju Rolang tidigare och de äger ju oxå Herkules (han är svart) och han är ju far till vårt föl. Jo vårt föl blir nog mörk mörk fux, alltså mörk läderfux! Mamman är ju efter Dacke och han är mörk fux!

Tonid är väl far till Bonid, eller är det tvärtom?
Kuno känner jag bara till på namnet, han är väl brun?

Blåskimmel är som svartskimmel. Han blir nästan svart på vintern och fäller av så att han är grå/vit på sommaren förutom huvud, och ben som fortfarande är svarta!

Förresten hur får jag in ett foto som min avsändare?

Tack!

Det Junid 11546 som är far till Bonid 11626 och Ajnid 11184 som är far till Tonid 11548.

Ajnid 11184 är även far till Junid.

Det Junid 11546 som är far till Bonid 11626 och Ajnid 11184 som är far till Tonid 11548.

Ajnid 11184 är även far till Junid.

Oj du hade koll! Junid är ju kanonsnygg men börjar ju bli lite gammal, hade en kompis som betäckte med honom i år! Bonid är ju sååå snygg tycker jag!

Har du hästar i den släkten?

Såg att du lagt in bilder hur fasiken gör man!!!!! :confused:

Tack på förhand!

jag själv har ingen som dom är med i.
Min hingst är efter Frej 11568- Raket 11538-Rolle 11174

hm. hur ska man förklara det på ett bra sätt..
först så skaffar du dig ett användarkonto på typ pixbox, photobucket eller liknade sen så länkar du bilden därifrån.

Hej!

Hur gammal är din hingst?

Freij ja........... är han inte brun?

Vart går jag in när jag ska gå in på pixbox?

Ha det gott!

Hej!

Hur gammal är din hingst?

Freij ja........... är han inte brun?

Vart går jag in när jag ska gå in på pixbox?

Ha det gott!

min hingst är 2 år och heter Fighter han var med på riksutsällningen i tingsryd förra helgen.

Frej är brunskimmel.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 283
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 161
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 680
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 539
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar