Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Idag har vi varit på premiering. Och här är lite resultat.

Cola 88798=40p Stambokförd med AB. Måtten: 157-206-25cm Hon gjorde ett KBI med 10-10-10-10-10=50p :bump::banana::bump:

Malva 88788=39p. Måtten 155-220-25. Även hon gjorde ett KBI fast med poängen 10-10-10-10-8. 8:an var för att hon är så pass framåt.

Jag är mycket nöjd med hästarna idag. :banana::bump:

Nu är Malva tyvärr själv för att Cola och Debbie har åkt till Debbies ägare. Jag ska försöka få tag på sällskap snarast.:)

:eek: WOW... villka poäng du drar te me!!!!

Skit kul grattulerar värkligen:bump:

Fast jag tror knappt att dom går med på att göra det. Dom kommer nog att stå på sig och mena på att han inte var i aveln just då... :crazy:

Nu ska vi inte va så neggativa.....:D

nu håller vi tummarna för mul att de går bra;)

Hjälper föga att hålla tummem när det ser ut som det gör i föreningen.

nu börjar det dra ihop sig till riksen. ska bli skoj att åka ner. hoppas att man slipper regnet bara..

det börjar ju dra ihop sig på betäcknings säsongen oxå. ni som har ston som har varit ute på betäckning vilka hingstar har ni valt och varför valde ni just honom.?

nu börjar det dra ihop sig till riksen. ska bli skoj att åka ner. hoppas att man slipper regnet bara..

det börjar ju dra ihop sig på betäcknings säsongen oxå. ni som har ston som har varit ute på betäckning vilka hingstar har ni valt och varför valde ni just honom.?

Vi var hos Alcazar, det var pappa som valde....:)

:eek: WOW... villka poäng du drar te me!!!!

Skit kul grattulerar värkligen:bump:

Tackar och bockar!! :) Ska man göra nåt så kan man lika göra det ordentligt;) Nej, jag är glad och tacksam för "mina" poäng. Dom skötte sig exemplariskt, det jag tycker är lite skumt bara är att Malva fick 41p förra året och 39p i år. Men det är väl dagsformen som gör det.(För att skylla på nåt)

Jag vet inte vad man brukar få på KBI, men vad dom sa på Kvinnersta så hade dom aldrig gett så höga poäng förut. 50p hade aldrig delats ut och det var Malva och en till som fått 48p tydligen.

Längtar till riksen nu, hoppas också på att slippa regnet:S

*KL*
Hur gör ni som visar föl, flätar ni dem också?
Bara av intresse, vi flätar våra samma som stoet:)

"KL"

Till alla som ska te riksen: LYCKA TILL!!!

Syns på fre el lör.

Vet du eller nån annan härinne om det ligger nån sanning i påståendet att ardenner ston går kortare tid med fölen i magen än andra raser??

Ska ställa ut min 1 åriga lånehäst nu om en månad.
Men ställer ni ut i grimma eller träns?

HUr gick de för alla på risken?

Asterix fick 40 poäng och kom 5, 4an fick samma poöng, det blir väl 8 rakt igenom(?)

Pamela kom 8 med 39 poäng, fick en 7 på travne bara för att hon inte våga länge i det hala gräset
Är super nöjd med helgen trots regnet:)

Sen vann vi galoppen jag och Pamela:D

Ska ställa ut min 1 åriga lånehäst nu om en månad.
Men ställer ni ut i grimma eller träns?

Alla över 1 år ska ha träns+bett, men man kan söka dispans om man inte hade vant hästen vid bett.
Men det underlättar med bett, slipper krångla med att söka dispans;)

Men ska man visa så får man helt enkelt träna på att ha bett. Svårare är det ju inte.

Grattis till poängen och att ni vann galoppen. själv så såg man inte den.

jag blev lite besviken på fighter´s poäng. Han fick enbart 36 poäng en sänkning på 2 poäng sen förra året. han fick 77787. han har alltid fått en 8 på typen både som föl och 1 åring så jag blev lite besviken på att han fick en 7 på den.

men för mig så är värd mycket mycket mer. om han växer till sig bra under hösten och vinter så blir det grevagården annars så blir han valack. fick lite tips av en uppfödare som var på plats.

Men annars så tycker jag att helgen var bra. förutom regnet..

Sen att det var en Rolang avkomma som blev BIR och BIS var ju ännu roligare..:love::banana:

Grattis till poängen och att ni vann galoppen. själv så såg man inte den.

jag blev lite besviken på fighter´s poäng. Han fick enbart 36 poäng en sänkning på 2 poäng sen förra året. han fick 77787. han har alltid fått en 8 på typen både som föl och 1 åring så jag blev lite besviken på att han fick en 7 på den.

men för mig så är värd mycket mycket mer. om han växer till sig bra under hösten och vinter så blir det grevagården annars så blir han valack. fick lite tips av en uppfödare som var på plats.

Men annars så tycker jag att helgen var bra. förutom regnet..

Sen att det var en Rolang avkomma som blev BIR och BIS var ju ännu roligare..:love::banana:

Tack:D
Ja de var helt okej poäng, även fast Pamela sänkte sig 1 poäng, och sen blev man bara lite besviken eftersom hel syster till Asterix blev bästa stoföl, bästa föl och 4:a i BIS 06 :angel:, men det är som de är nu, är super nöjd med honom, lugn som en filbunke var han hela helgen...
:love:

alla ni ardennermänniskor, skulle ni kunna svara på hur höga era hästar var vid ett års ålder? snälla?

Har inte haft någon egen ardenner men det är en underbar ras
och skulle väldigt gärna ha en. Eller många:angel:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 283
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 161
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 680
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 539
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar