Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Hej!
Ni har alltså 3 unghästar! Va kul! Rolang är ju helgo! Såg han i Tingsryd. Är ert föl rödskimmel då? Familjen Kraft ägde ju Rolang tidigare och de äger ju oxå Herkules (han är svart) och han är ju far till vårt föl. Jo vårt föl blir nog mörk mörk fux, alltså mörk läderfux! Mamman är ju efter Dacke och han är mörk fux!

Tonid är väl far till Bonid, eller är det tvärtom?
Kuno känner jag bara till på namnet, han är väl brun?

Blåskimmel är som svartskimmel. Han blir nästan svart på vintern och fäller av så att han är grå/vit på sommaren förutom huvud, och ben som fortfarande är svar

Tack!

Japp, visst är hon rödskimmel. Ang Rolang, finns inga ord för den hingsten:love::love:

Kuno är brunskimmel.

Hej "plumpis"

Har du hittat hem nu....

Jaha, så har allt återgott till det normala igen, riksen är ett minne blott.... dock ett bra sådant!

Har varit o hälsat på den tilltänkta hingsten till Rovea.
Men nu har jag hittat en ny kandidat, typiskt.

Ha de o kör lugnt!!!!

min hingst är 2 år och heter Fighter han var med på riksutsällningen i tingsryd förra helgen.

Frej är brunskimmel.

Jag var som sagt i Tingsryd men har inte din hingst i minnet precis....

Ja jag kollade i hingstkatalogen igår och såg då hingsten Freij och som du säger så är han brunskimmel. Jättefin!

Har du börjat att tömköra Fighter då? Eftersom du behåller honom som hingst, är det tänkt att du ska visa honom som hingst som 3-åring och förhoppningsvis få honom godkänd? Vad fick du för bedömning på honom?

ps..................jag gick in på pixbox så nu är det fixat med mina bilder! Men jag råkade få med samma bild 2 ggr hur tar jag bort en? Och hur får jag in bilden så att den syns när jag skriver här! Som du har det med din fina bild!
Tack på förhand!:bow:

Japp, visst är hon rödskimmel. Ang Rolang, finns inga ord för den hingsten:love::love:

Kuno är brunskimmel.

Kollade upp Kuno igår i hingstkatalogen! Han är väl av Belgisk ursprung? Vi har en valack som är belgisk! Himmelsk härlig!!!

Rolang ja! Han är super!!!!

Gomorgon alla!!!

Senast ändrad av en moderator:

Hej!
Jag har en fråga: Hur får jag in en bild vid mitt namn här på sidan?

KL

Ni som vet om ardennrar, vad är Juster för en hingst och vart kan man hitta bild och info? Stam kan man hitta men inte mer. f.2001.
Nyfiken på vad det kan vara för nån.

Vad kul med så många med ardennrar och framförallt unghästar!
Själv har jag en valack, fux på 7 år e Junid och en tjej, också fux på 2 år e Barry och morfar är Adrian.
Stoet ska nog betäckas. När betäcker ni era ungston? Tilltänkt far blir nog Junid om han fortfarande är villig.
Stoet håller på att köras in nu och valacken jobbas för fullt i framförallt ridning men även körning med vagn, jordbruksredskap och i skogen.

Jag var som sagt i Tingsryd men har inte din hingst i minnet precis....

Ja jag kollade i hingstkatalogen igår och såg då hingsten Freij och som du säger så är han brunskimmel. Jättefin!

Har du börjat att tömköra Fighter då? Eftersom du behåller honom som hingst, är det tänkt att du ska visa honom som hingst som 3-åring och förhoppningsvis få honom godkänd? Vad fick du för bedömning på honom?

ps..................jag gick in på pixbox så nu är det fixat med mina bilder! Men jag råkade få med samma bild 2 ggr hur tar jag bort en? Och hur får jag in bilden så att den syns när jag skriver här! Som du har det med din fina bild!
Tack på förhand!:bow:

Fighter var först ut av alla så det är inte så konstigt att du inte kanske såg han.

Japp, jag håller på med inkörningen som jag har typ gjort nu hela våren och sommaren. det går sakta men säkert. det är bara min tid som inte räcker till ibland:(

Tanken var att visa honom på hingstpremieringen i vår men just nu så velar jag fram o tillbax pga dom dåliga poängen han fick. men samtidigt så håller han ju på och växer. Han fick i år 77787 som 1 åring så fick han 887787 och som föl 87787.

Hej "plumpis"

Har du hittat hem nu....

Jaha, så har allt återgott till det normala igen, riksen är ett minne blott.... dock ett bra sådant!

Har varit o hälsat på den tilltänkta hingsten till Rovea.
Men nu har jag hittat en ny kandidat, typiskt.

Ha de o kör lugnt!!!!

tjena kubina

jupp nu så har man hittat hem igen till hälsinge skogarna :)

jo riksen är ett minne blott. det var en rolig helg då man träffade lite nya människor :)

jag tyckte att det var jätte kul att Rolang avkommorna kom så bra som dom gjorde.:angel::love: och att Ever vann BIS :love:

det gick ju bra för din del oxå ju :laugh:

det gick ju bra för din del oxå ju :laugh:[/QUOTE]

JAA, jag såg väl ungefär ut så här :D efter kritiken.

Sen lullade jag o mina gubbar runt nöjda o belåtna resten av den dagen, regnade de....nääe de märktes inte:angel:

Kollade upp Kuno igår i hingstkatalogen! Han är väl av Belgisk ursprung? Vi har en valack som är belgisk! Himmelsk härlig!!!

Rolang ja! Han är super!!!!

Ja Kuno är belgare.

Har ni importerat eran själva?

Här en bild på 1års hingsten.
DSCN0426.jpg

så er det triste kommet at jeg må sälge min bella, hun er efter emir, med junid som morfar.
ville lige sige det til jer herinde da jeg håber det er et ägte ardenner menneske som köber hende, hun star til salg under annoncerne.

det er af ökonomiske orsager, jeg må af med hende.

Men vad trist Gritt. Kan du inte låna ut henne bara tills du har råd att ta hem henne? Hon är verkligen en jätte fin häst.

KL

Ni som vet om ardennrar, vad är Juster för en hingst och vart kan man hitta bild och info? Stam kan man hitta men inte mer. f.2001.
Nyfiken på vad det kan vara för nån.

Hej!
Gå in på www.ardennerforeningen.nu och gå vidare på gamla bilder. Där finner du bild på Juster!
Ser att det är fam. Kraft som visar honom, vet ej om han står hos dom nu. Men det går ju kontakta fam Kraft och fråga. De står med i styrelsen.

Ha det gott och lycka till! :laugh:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 283
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 161
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 680
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 541
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar