Vi som är ensamma nyårsafton!

Jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på just nu. Mamma fixar och donar i köket och jag får absolut inte gå in där just nu då det tydligen ska bli en överraskning :cautious:

Senare ikväll blir det stallet. Bara kolla till hästarna och fodra och kanske dröja mig kvar en stund för att se om alla tar det lugnt eller inte. Men innan det ska grevinnan och betjänten kollas på och kanske På Spåret också :)
 
Har ställt klockan för att åka till hästarna vid 12-slaget, måste lämna skotträdd hund hemma. :(
Han har sällskap av varulven som är skottfast men trist att inte våga ta med mig honom till stallet men tror det är värre för honom.

Jag hade tänkt göra potatisgratäng, helstekt entrecôte och har även två färska humrar i kylen + två i frysen, när 17 jag nu tänkt äta dem. Orkar inte laga mat alls idag! :sleep:

Tog in hästarna tidigt pga det jävla vädret, nu är det ännu hemskare underlag ute så jag tror nästan de får stå inne hela dagen i morgon med för säkerhets skull, hovslagarn kommer inte förrän på söndag. Vatten och blankis.

Blir nog lite film, crémant om jag orkar, tända ljus och brasa i kaminen efter stallet, om jag inte helt enkelt bara går och lägger mig och sover vidare. Det här vädret knäcker mig, grått, grått, grått ... får nog flytta till Norrbotten och boomen till nästa vinter, fy fan för regn och lera! :arghh:
 
Här blev det pannkakstårta med dottern. Hade egentligen tänkt chicken rings att doppa i aioli, och strips att doppa i nån annan sås/röra, men det säljs tydligen inte aioli i någon affär här längre och jag orkade inte engagera mig i att göra en egen, så fick vackert tänka om på plats i affären. Hon är oerhört selektiv med mat, så alternativet var typ mamma scans köttbullar med makaroner :cautious:

Nu har hon precis gått och lagt sig, hoppas innerligt att hon sover sig igenom alla smällar. Hon är den skotträdda i det här hemmet, katterna ligger med mig i soffan och bryr sig inte det minsta 😅
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Eftersom en del av oss kommer vara ensamma över julhelgen (självvalt och inte) eller inte tänker fira tänkte jag att vi kunde ha en tråd...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
8 408
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 119
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Hej! En psykolog kan ju inte skriva ut medicin det är jag medveten om. Imorgon har jag tid hos psykolog på vc, ej med läkare. Om...
Svar
1
· Visningar
364
Senast: Enya
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
453
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp