Vi som är ensamma nyårsafton!

Har för tillfället sällskap av Peter Pan på TV´n , 3 räkmackor, 3 mackor med julskinka och en folköl. Får se vad kvällen för med sig, kanske en "spicy" fläskköttsgryta tillsammans med mer TV och några fler 3,5or.
 
För tredje året i rad blir det jag och katten ikväll, på hennes meny står tonfisk och min är ännu oskriven. Började just känna mig sugen på något sött, har ni några smidiga dessertfavoriter?

Vad har du hemma? Eller kan du åka och handla? :)
 
Har ni tips på något chokladigt en kan baka själv utan ägg? Inte chokladbollar 😅 Men kanske något brownieliknande? Enormt chokladsug och jag måste jobba med vad jag har hemma:nailbiting:
 
Jag har varit ute och matat småfåglarna för andra gången idag. Snart är det mörkt och jag kan inte se dem längre. Så det blir att sitta och glo framför datorn. Jag skulle kunna fortsätta jobba med projektarbetet vi har i skolan, men vet inte hur mycket jag orkar engagera mig. Är ju ändå nästan klar med den fast det är en vecka kvar att jobba med den.
 
Jag kommer att vara ensam hemma i kväll efter att ha haft en släng av någon förkylning/influensa nu i veckan. Jag är rätt trött så det gör inte så mycket, även om det känns lite trist (och lite jobbigt att behöva vara uppe till tolvslaget bara för att andra firar, men det går ju knappast att lägga sig tidigare). Eventuellt kommer jag få någon mat levererad senare.

Jag ska krypa upp i soffan och se klart Kastanjemannen och Don’t look up. :)
 
Jag är typ självvalt ensam hemma ikväll. Var bjuden till en vän, men kroppen har strulat så den sista tiden så det känns lite övermäktigt även om det är nära.

Även jag kommer zoom-hänga med internationella vänner en stund. Ev bada badkar med någon härlig olja och epsomsalt om febern ger sig. Äta anka. Helt lagom. Jag trivs själv så just nu är det bara ett plus att inte behöva lägga energi på interaktion och jobbiga saker som att typ sitta upp mer än jag vill. :p
 
Jag är också själv (ish) kanske äter middag med pappa senare om vi orkar. Tolvslaget lär jag väl vara i stallet.

Jag har tagit en promenad med hunden tidigare, superhärligt väder, sovit, fikat och tittar på Häxorna fast jag är redan less på den.
 
ute och flyger!
1640964072970.png
 
Jag och hund sitter, som vanligt, ensamma. Skall försöka hålla mig vaken över ”På Spåret”.
Att inte vaka in tolvslaget grundlades när jag bodde i storstad med skotträdd hund. Då gällde det att komma till ro innan allt smällande började.
Men nu sitter jag med 100% skottfast hund i en stuga i skogen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Eftersom en del av oss kommer vara ensamma över julhelgen (självvalt och inte) eller inte tänker fira tänkte jag att vi kunde ha en tråd...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
8 408
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 119
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Hej! En psykolog kan ju inte skriva ut medicin det är jag medveten om. Imorgon har jag tid hos psykolog på vc, ej med läkare. Om...
Svar
1
· Visningar
364
Senast: Enya
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
453
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Årets Nobelpris
  • Unga brottslingar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp